Alfa Romeo Junior, 2024 - dabar
Įvertinimas
0.0
- Patikimumas 0.0
- Varikliai 0.0
- Interjero kokybė0.0
- Komfortas 0.0
- Valdymas 0.0
Nerijus Paketūras
Autoasas.lt apžvalga
"Alfa Romeo kompanija teigia, kad Junior sveria bent 200 kg mažiau nei artimiausi jo konkurentai ir yra beveik puse tonos lengvesnis nei daugelis kitų elektromobilių. Kaip jiems tai pavyko?"
Apžvalga
Įdomaus dizaino Alfa-Romeo Junior mini krosoveris pakeičia prieš keletą metų nutrauktą Giulietta modelį. Taip, tai mažiausias kompanijos gamoje automobilis, greičiau hečbekas turintis krosoverio dizaino elementų nei visureigis. Tačiau svarbiausia, kad tai yra pirmasis Alfa-Romeo elektromobilis, kuo jis gali būti mums įdomus? Pasirodo yra vienas skaičius, išskiriantis naująjį Alfa-Romeo modelį iš kitų konkurentų. Ir tai nėra elektrinio jėgos agregato galia ar sukimo momentas ir net ne pagreitis iki 100 km/h. Ne, tai yra automobilio svoris, kuris siekia tik 1590 kg. Žinoma įprastam penkerių durų hečbekui su vidaus degimo varikliu toks skaičius nebūtų iškirtinis, greičiau tai būtų prastas rodiklis. Tačiau elektromobiliui, kurio DNR yra sportiškumas, stilius ir puikus valdymas, tai yra įspūdingas pasiekimas. Palyginimui Audi Q4 e-tron su panašios talpos 55 kWh baterija sveria 1915 kg, Hyundai IONIQ 5 su 58 kWh baterija sveria 1830 kg ir net mažasis Mini Cooper su 54.2 kWh baterija sveria 1680 kg. Italų kompanija teigia, kad Junior sveria bent 200 kg mažiau nei artimiausi jo konkurentai ir yra beveik puse tonos lengvesnis nei daugelis kitų elektromobilių. Kaip jiems tai pavyko? Ištiesų Alfa-Romeo Junior gaminamas ant pagrindinės „Stellantis“ platformos, kuri plačiai naudojama visame koncerne. Ant šios platformos jau gaminami tokie automobiliai kaip Peugeot E-2008, Fiat 600, Jeep Avenger ar Citroen e-C4. Pirmiausia Alfa-Romeo Junior modelis turi neitin didelį 54 kWh akumuliatorių, kuris negali suteikti itin daug galios, tačiau jos yra tiek kiek automobiliui reikia – ne daugiau ir ne mažiau kaip sako Alfa-Romeo inžinieriai. Taip pat, automobilyje montuojamas visiškai mechaninis torsioninis diferencialas – pirmą kartą elektromobiliui su priekinių ratų pavara. Tokiam sprendimui reikia mažiau detalių ir mažiau sudėtingos elektronikos, reikalingos elektrinio variklio energijai perduoti į ratus. Taip pat, montuojama galinė pakaba, kuri yra daug paprastesnė, tradicinės konstrukcijos pakaba, skirtingai nei dauguma kitų montuojamų elektromobiliuose. Be šių išvardintų sričių, gamintojas patobulino vairo mechanizmą, stabdžius, pakabą ir amortizatorius taip, kad elektromobilis būtų maksimaliai gerai valdomas ir turėtų dinamišką charakterį. Tokiam automobilio charakteriui puikiai akomponuoja puikaus itališko dizaino kėbulas. Centre sumontuotas originaliai pateiktas “Alfa-Romeo” prekės ženklo trikampis padeda suformuoti automobilio “veidą” – šonuose lyg akys agresyvūs žibintai su LED juostų antakiais, centre trikampė nosis, o apačioje plačiai pražiodinta orą siurbianti burna. Automobilio linijos tradiciškai švelnios, jokių kampuotumų, kurie taip plačiai naudojami kitų gamintojų automobiliuose. Galinių šoninių durelių rankenos, kaip įprasta italų kompanijai vizualiai paslėptos galiniame statramstyje. Galinėje automobilio dalyje sumontuoti ne per daug akcentuojami žibintai per visą plotį, šonuose užlenkti į apačią. Lyg ir ne pats sėkmingiausias automobilio dizaino elementas (panašus sprendimas Kia EV6 automobilyje įgyvendintas išradingiau), tačiau negadinantis bendro puikaus automobilio vaizdo. Patvirtinant kėbulo dizaino sukurtą įvaizdį Alfa-Romeo Junior valdomas labai gerai - vairo mechanizmas yra lengvas ir kartu nuostabiai tikslus, kaip ir atsakas į akseleratoriaus paspaudimą. Yra jaučiama stabdžių rekuperacija, tačiau subtiliai. Galios nėra per daugiausia, niekada nesijaučia, kad priekinės padangos negalėtų susidoroti su per dideliu sukimo momentu, tačiau tiek priekinių, tiek galinių ratų sukibimas su kelio danga yra įspūdingas kaip elektromobiliui. Nors nėra pojūčio kad automobilis chirurgišku tikslumu būtų prilipęs prie kelio, jaučiamas nemažas kėbulo posvyris jei automobilį stipriai spausite posūkiuose, tačiau tai normalu – Junior nėra sportinis automobilis. Deja, elektromobilio nuvažiuojamas atstumas nėra didelis - 408 km pagal WLTP, realybėje žinoma bus mažiau. Tačiau tiems kam yra reikalingas didelis atstumas Alfa-Romeo pasiūlė alternatyvą – yra gaminamas ir hibridinis variantas su 1.2 litro benzininiu varikliu.
Pilna apžvalga
Dovanojame automobilių rėmelius, marškinėlius ir rankšluosčius!
plus
Panašūs automobiliai
- Audi Q2 2016 - dabar 1
- Audi Q4 e-tron 2021 - dabar 0
- Fiat 600 2023 - dabar 0
- Jeep Avenger 2023 - dabar 0
- Lexus LBX 2023 - dabar 0
- Mercedes-Benz EQA 2021 - dabar 0
- Mini Aceman 2024 - dabar 0
- Polestar 4 2023 - dabar 0
- Smart #1 2022 - dabar 0
- Volvo EX30 2023 - dabar 0