Taršos mokestis Lietuvoje
Nuo 2020 metų liepos 1-osios lietuviai perregistruodami arba įregistruodami naują automobilį mokės mokestį. Mokesčio dydis priklausomai nuo automobilio išmetamo CO2 kiekios vyruos nuo 13,5 iki 540 eurų. Kai duomenų apie CO2 kiekį nėra, mokestis apskaičiuojamas pagal specialias formules. Šiame įstatyme numatyta tik viena mokesčio taikymo išimtis – istoriniams (prieš 30 metų ar anksčiau pagamintiems) automobiliams, tačiau nėra jokių išlygų pažeidžiamoms socialinėms grupėms skirtiems, pavyzdžiui – neįgaliesiems pritaikytiems automobiliams.
Kiekvieno automobilio CO2 rodmenis galite rasti mūsų puslapyje suradę jus dominantį automobilį ir jame esančią modifikaciją.
Šioje lentelėle pateikiami mokesčio dydžiai pagal kuro tipą ir CO2 rodmenis:
Apibendrinant:
- Didžiausią taršos mokestį mokės dyzelinių automobilių savininkai
- Mokestis bus didesnis didesnį darbinį tūrį turintiems automobiliams
- Dujomis varomi automobiliai bus apmokestinti kiek mažesniu mokesčiu nei analogiškas automobilis varomas tik benzinu
- Elektromobiliai nebus apmokestinti, nes jie neišmeta CO2
- Hibridiniai automobiliai bus apmokestinti mažesniu mokesčiu, nes jie išmeta mažiau CO2
- Didžiausią taršos mokestį mokės dyzelinių automobilių savininkai
- Mokestis bus didesnis didesnį darbinį tūrį turintiems automobiliams
- Dujomis varomi automobiliai bus apmokestinti kiek mažesniu mokesčiu nei analogiškas automobilis varomas tik benzinu
- Elektromobiliai nebus apmokestinti, nes jie neišmeta CO2
- Hibridiniai automobiliai bus apmokestinti mažesniu mokesčiu, nes jie išmeta mažiau CO2
Rekomenduojami video