Didesnis, komfortiškesnis, technologiškesnis, gražesnis. Daugiau nei 75 metus „Mercedes-Benz E“ yra vidutinės klasės sedano ar universalo aukso standartas. 2023-ieji žymi lūžį šios klasės suvokime – ši karta taps tiltu į elektros variklių pasaulį, tačiau savo naująja elektroninių sistemų architektūra „E-klasė“ jau yra ateities automobilis, skirtas skaitmeninei kartai. Vienintelio oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo „Veho“ salonuose naujoji 214 serijos „E-klasė“ atsiras šių metų rudenį.
Sutinka pagal išvaizdą
Jokių revoliucijų, detalių gausos ir akis rėžiančių sportiškumo ar agresyvumo deklaracijų. „E-klasė“ išlaikė klasikines vidutinės klasės sedano proporcijas ir akį glostančias linijas: ilgas variklio dangtis, atitrauktas „Cab-backward“ tipo salonas ir proporcingas, suapvalintas automobilio galas. Į akis iškart krenta radiatoriaus grotelių apipavidalinimas, kuriame naudojamos juodos blizgios detalės yra aiški nuoroda į EQ serijos elektromobilius.
Priekiniai LED žibintai ar užsakomas „Digital Light“ variantas turi būdingus „Mercedes-Benz“ „antakius“, tačiau žibintų blokų forma yra visiškai nauja. Kaip ir automobilio gale – dviejų sekcijų LED žibintai yra naujos formos, o šviečiančios trikampės žvaigždės juos daro lengvai atpažįstamus.
Tuo tarpu automobilio viduje į akis pirmiausia krenta skaitmeninis valdymo kompleksas „MBUX Superscreen“, kurio ekranai, priklausomai nuo komplektacijos, gali užimti praktiškai visą priekinę panelę, primenančią kosminių laivų valdymo pultus iš fantastinių filmų. Įspūdį dar sustiprina grakščiai išlenkta „Active Ambient Lightning“ kintamo apšvietimo juosta, pereinanti į viršutinę durų dalį ir aprėminanti centrinės konsolės apatinę dalį.
214 serija taps vienu iš erdviausių savo klasės automobilių. Palyginti su ankstesnės kartos „E-klase“, naujojoje vairuotojui virš galvos palikta 5 mm daugiau, gale sėdinčių keliams ir kojoms surasta atitinkamai 10 ir 17 mm erdvės daugiau. Alkūnėms skirta 25 mm daugiau – pagal šį rodiklį „E-klasė“ ne kažin kiek nusileidžia „S-klasei“. Bagažinės talpa – 540 litrų.
Pusiau elektrinė širdis
Pusė „E-klasės“ modifikacijų bus aprūpintos hibridinėmis jėgainėmis. Vidaus degimo varikliai – du. Garsieji FAME šeimos 4 ir šešių cilindrų darbininkai su turbinomis ir integruotu starteriu-generatoriumi. Tokie varikliai laikomi lengvaisiais hibridais, todėl galima sakyti, kad visos „E-klasės“ modifikacijos bus hibridinės. Beje, naujų akumuliatorių dėka, lengvųjų hibridų elektros variklių galia padidėjo iki 17 kW, o jų sukimo momentas siekia 205 Nm.
E200, E220 d ir E220 d 4MATIC versijos turės 2 litrų darbinio tūrio benzininius ir dyzelinius variklius, 197 arba 204 AG galios. Dar 23 AG generuoja elektros variklis.
Versijose E300, E300 e 4MATIC ir E400 4MATIC bus montuojamos ketvirtos kartos hibridinės jėgainės, kurių elektros varikliai generuoja 129 AG ir vien elektrine galia leidžia nuvažiuoti iki 100 km. Šių versijų 2 litrų darbinio tūrio vidaus degimo varikliai generuoja 204 arba 252 AG (+129 AG).
Pakaba
Naujoji „E-klasė“ turi visas prielaidas tapti vienu geriausiai valdomų automobilių savo klasėje. „Mercedes-Benz“ inžinieriai nepriklausomoje priekinėje pakaboje sumontavo po keturias valdančias svirtis, o daugiasvirtė galinė pakaba, kurios pusašiai turi po penkias svirtis, išsiskiria tikslumu ir ypač stabiliu važiavimu tiesiąja. Amortizatorių ir spyruoklių blokai atskirti nuo ratų valdymo mechanizmo, todėl komfortas užtikrinamas nepriklausomai nuo vairavimo sąlygų.
„E-klasei“ taip pat siūlomas „Technology“ paketas, kuriame rasite pneumatinę pakabą AIRMATIC su adaptyvia ADS+ amortizavimo bei vairuojamų galinių ratų sistema. „Mercedes-Benz“ inžinieriai AIRMATIC taip pat aprūpino automatine prošvaisos palaikymo sistema, kuri leidžia išlaikyti nustatytą prošvaisą nepriklausomai nuo automobilio apkrovimo. Vairuojami galiniai ratai gali pasisukti 4,5 laipsnio kampu – ši funkcija apsisukimo spindulį sutrumpina 90 centimetrų.
Pramogos ir malonumai
„E-klasė“ leidžia klasiškai pasilinksminti. Tam, kad viskas veiktų be trikdžių, inžinieriai visą skaitmeninį ūkį pavedė tvarkyti galingam kompiuteriui, kurio procesorius apdoroja lokaliu tinklu teikiamą informaciją. „E-klasei“ galima užsakyti „MBUX Entertainment Plus“ paketą, kuriame rasite „Mercedes me“ junglumo paslaugas bei trečiųjų šalių programėles. Priklausomai nuo rinkos, komunikacijos modulis veikia 4G arba 5G tinkle.
„Apple“ gerbėjams „Mercedes-Benz“ įdiegė skaitmeninį raktą „Digital Vehicle Key“ kuris „iPhone“ arba „Apple Watch“ įrenginių turėtojams automobilį atrakina vos prisiartinus, be jokių papildomų veiksmų. Sistema taip pat leidžia automobiliu dalintis su šeimos nariais ar draugais, nustatant atitinkamus teisių rinkinius naudojantis „Mercedes me“ paskyra. Automobilis gali atpažinti kelis vartotojus iškart, o „Digital Vehicle Key“ gali būti dalijamasi su 16 žmonių.
Jau minėtas „Active Ambient Lighting“ salono apšvietimas atlieka ir šviesos muzikos funkciją. Tokiu būdu, automobilio keleiviai grojančią muziką gali ne tik girdėti per „Burmester“ garso sistemą, bet ir matyti šviesos pavidalu bei jausti žemo dažnio vibracijos pavidalu, jei automobilyje sumontuota „Burmester 4D“ sistema.
Svarstantiems, ką veikti su tokia gausybe ekranų, „Mercedes-Benz E“ siūlo standartinėje komplektacijoje esančias programėles: „Tik-Tok“ socialinį tinklą, žaidimą „Angry Birds“, bendradarbiavimo programėlę „Webex“, interneto naršyklę „Vivaldi“. Papildomai galima užsakyti vaizdo srauto platformą ZYNC, siūlančią filmus, žaidimus ir naujienas.
Skaitmeninės kartos atstovams „E-klasėje“ įtaisyta vaizdo kamera, specialiai pritaikyta asmenukėms. Šia kamera, automobiliui stovint, nuotoliniams vaizdo susitikimams gali naudotis ir vairuotojas.
Niekur nedingo ir garsioji „Hey Mercedes“ komanda – MBUX turi įdiegtą išmaniąją valdymo balsu sistemą.
O štai dirbtinio intelekto (DI) valdoma analizės sistema yra naujiena. Ši sistema analizuoja automobilio vartotojų pasirenkamas funkcijas ir stengiasi jas pasiūlyti automatiškai, be papildomų pastangų.
Pavargusiems nuo pramogų „Mercedes-Benz“ siūlo visą kompleksą atpalaidavimo programų, sutelktų „ENERGIZING COMFORT“ bei „ENERGIZING COACH“ pakete. Beje, pakete yra ir visiškai nauja funkcija – pagalba keleiviams, kurie važiuojant patiria pykinimo simptomus. Vėliau paketą ketinama papildyti specialia kvėpavimo pratimų programa streso mažinimui.
Užsakoma automatinė klimato kontrolės sistema „THERMOTRONIC“ gali pati nustatyti ventiliacijos angų uždarymo bei oro srovės intensyvumo funkcijas pagal vartotojo pageidaujamą programą.
Saugumas ir pagalba vairuotojui
Vairuotojui tradiciškai padeda gausios vairavimo asistentų pajėgos: atstumo palaikymo „Active Distance Assist DISTRONIC“, dėmesio palaikymo „ATTENTION ASSIST“, stabdymo valdymo „Active Brake Assist“, kelio žymėjimo kontrolės „Active Lane Keeping Assist“, automobilio statymo „Parking Package“, greičio ribojimo „Speed Limit Assist“. Kiekvienos sistemos statusą vairuotojas gali pasitikrinti savo ekrane įjungdamas „Assistance“ režimą.
Tačiau ir tai dar ne viskas. Už papildomą mokestį galima užsakyti „Premium“ paketą, kuriame yra vairavimo pagalbininkas „Active Steering Assist“ su papildomų funkcijų rinkiniu.
Kurdami naują „E-klasės“ saugumo standartą, „Mercedes-Benz“ inžinieriai pirmiausia pasirūpino ypač tvirta keleivių dalies kapsule ir smūgį sugeriančiomis deformacijos zonomis. Atitinkamai sureguliuotos saugos diržų tempimo sistemos bei oro pagalvės.
Beje, priekinės oro pagalvės vairuotojui bei keleiviui pasipildė vairuotojui skirta kelių apsaugos pagalve, apsaugančia nuo galimo vairo kolonėlės smūgio. Standartinės šoninės langų pagalvės turi papildomų funkcijų: gavus tiesioginį smūgį į šoną, šoninė oro pagalvė uždengia visą smūgio pusės langų plotą nuo priekinio iki galinio statramsčio, o automobiliui pradėjus verstis, šoninės pagalvės išsiskleidžia abejose pusėse. Už papildomą mokestį gali būti įtaisytos papildomos oro pagalvės keleivių krūtinės ląstai apsaugoti.
Tvarumas
Naujojoje „E-klasėje“ naudojama daug detalių iš perdirbtų ar atsinaujinančių medžiagų. Bazinių versijų krėslų apmušalai pagaminti iš nedažytos alpakų vilnos, sumaišytos su perdirbtu sintetiniu audiniu. Krėslų paminkštinimui naudojama sintetinė puta gaminama iš perdirbtų sintetinių produktų.
Nuo 2022 metų „Mercedes-Benz“ gamyklose gamyba vyksta laikantis neutralaus anglies dvideginio balanso. Visa gamybai naudojama elektros energija gaunama iš atsinaujinančių šaltinių, o įmonė siekia didinti energijos, pasigaminamos sau, dalį. Pavyzdžiui, iki 2024 metų bus gerokai išplėsta saulės elektrinė Zindelfingeno gamykloje, kur taip pat nuolat mažinamas vandens suvartojimas.
Sėkmės istorija
„Mercedes-Benz“ iš viso yra į pasaulį išleidęs daugiau nei 16 milijonų aukštesnės vidutinės klasės automobilių nuo 1946 metų, tačiau „E-klasės“ protėviai buvo gaminami jau XX amžiaus pradžioje.
Iškart po Antrojo pasaulinio karo „Mercedes-Benz“ atnaujino 1936 metais pradėto gaminti „Model 170 V“ (W 136) gamybą. 1947 metais pradėta pirmojo pokario mersedeso gamyba. 1953 metais sedanas „Model 180“ (W 120) jau turėjo pontoninio tipo kėbulą ir daug techninių naujovių. 1961 metais gimė keturių cilindrų versijos su „pelekais“ (W 110), o 1968 metų „Stroke/8" serija (W 114/115) reiškė naują žingsnį sėkmės keliu. Dar geriau sekėsi 123 serijai, pasirodžiusiai 1976 metais.
124 serijos automobiliai, gaminti 1984-1995 metais pirmą kartą buvo žymimi „E-klasės“ vardu. 1995 metais pradėta gaminti „keturakė“ 210 serija. 211 serija pasirodė 2002-aisiais, o 212-oji (sedanas ir universalas) bei 207-oji (kabrioletas ir kupė) pradėta gaminti 2009 metais. 213 serija debiutavo 2016-aisiais, po metų pasirodė „All-Terrain“ padidinto pravažumo versija. Taip pat pradėti gaminti 238 serijos kupė ir kabrioletai.