Smagus šiandien, brangus ateityje – „Honda S2000“

Smagus šiandien, brangus ateityje – „Honda S2000“
Gatvėje pamatyti „Honda S2000“ pasiseks ne kasdien – tai gana retas, ne itin praktiškas ir brangus automobilis. Laukiantys, kol šie išskirtiniai dviviečiai kabrioletai atpigs, skelbimų portalo paieškos laukelyje žodį S2000 jau gali pakeisti į „Civic“, nes tai vargu ar nutiks greitai. Nedaug yra 15 metų amžiaus automobilių, kurie šiandien kainuoja daugiau nei 10 tūkst. eurų, o prieš penkerius metus kainavo... Tiek pat. 

Priežasčių tam yra bent trys. Pirmoji – „Honda S2000“ jau nebegaminamas, o tokie modeliai paprastai nepinga arba tą daro lėtai ir tik iki tam tikro lygio, po kurio kaina vėl pradeda augti. Antroji – tai išskirtinis automobilis ne tik „Honda“ koncernui, bet ir visai industrijai: S2000 komponuotė yra FMR (front-mid engine rear wheel drive). Tai reiškia, kad jo variklis įmontuotas priekyje, tačiau tarp priekinės ašies ir vairuotojo – tokių konstrukcijų yra itin mažai, o esminis jos privalumas – puikios valdymo savybės. Trečioji – užpakaliniai varomieji ratai, riboto praslydimo diferencialas ir apie 240 AG išvystantis variklis užtikrina, kad „Honda S2000“ yra ne tik puikiai valdomas, bet ir greitas – iki 100 km/val. įsibėgėja per 6 sekundes. 

Šio automobilio istorija prasidėjo 1995-ųjų Tokijo automobilių parodoje, kur buvo parodytas S2000 konceptas. Paskutinis praėjusio amžiaus dešimtmetis buvo itin greitų japoniškų automobilių laikotarpis – tuomet rinkoje karaliavo „Mazda RX-7“, „Nissan Skyline GT-R“, „Honda NSX“, „Toyota Supra“ ir kt., tačiau visi jie turėjo bendrą savybę: buvo brangūs. Rinkai reikėjo tarpinio varianto tarp pigaus, negalingo, tačiau puikiai valdomo „Mazda MX-5“ ir itin brangaus, puikiai valdomo ir galingo „Honda NSX“.

1999-aisiais tas tarpinis variantas nuriedėjo nuo gamyklos konvejerio, pavadintas „Honda S2000“. Jis turėjo 2,0 l darbinio tūrio keturių cilindrų variklį ir tuomet buvo galingiausias tarp atmosferinių – išvystė 237-247 AG ir 208-218 Nm (priklausomai nuo rinkos).

Kadangi tai „Honda“, variklis sukosi daug. Labai daug. F20C variklio ribotuvas įtaisytas ties 9000 aps./min.! Pridėjus 50:50 svorio balansą, šešių pavarų mechaninę greičių dėžę ir standartinėje komplektacijoje esantį riboto slydimo diferencialą, 6 sekundes trunkantį įsibėgėjimą iki 100 km/val., tai buvo itin sportiškas ir smagus automobilis. Jo parametrai net ir šiandien daro įspūdį.

„Honda“ pasistengė, kad S2000 prabangos detalių nebūtų: čia nėra vietos aukštiems žmonėms, automatinės pavarų dėžės, elektra valdomų sėdynių ir dar daugelio kituose sportiškuose automobiliuose tuomet savaime suprantamų atributų.

Pirmoji „Honda S2000“ karta vadinosi AP1, o antroji, pasirodžiusi 2003-aisiais – AP2. Esminis jų skirtumas – atnaujintas variklis, kurio kubatūra buvo pakelta iki 2,2 l, tad atsirado daugiau sukimo momento, tačiau ribotuvas nukeltas iki žemesnių sūkių.

„Honda S2000“ buvo gaminami daugiau nei 10 metų ir per tą laiką virš 100 tūkst. kabrioletų išriedėjo į gatves. Šiandien geros būklės tokį automobilį įmanoma rasti maždaug už 10-12 tūkst. eurų, tačiau mažiau nei 100 tūkst. kilometrų įveikę egzemplioriai kainuoja daugiau.

Norint įsigyti „Honda S2000“, kaina yra ne vienintelis kliuvinys. Automobilį rasti nėra taip paprasta – Autogidas.lt skelbimų portale šių sportiškų kabrioletų skelbimai paprastai gali būti skaičiuojami vienos rankos pirštais, o ir didžiausiose užsienio svetainėse kaip Copart.com ar Mobile.de jų – vos kelios dešimtys.
 
Rekomenduojami video