Kiek iš tikrųjų durų arba „Hyundai Veloster“
Kiek iš tikrųjų durų arba „Hyundai Veloster“
Sutikite, automobilių rinka - didelė, tad norint joje būti pastebėtam, reikia pasiūlyti kažką naujo, neįprasto. Patiks ar nepatiks - kitas klausimas, tačiau nestandartinis sprendimas tikrai sulauks dėmesio. Turbūt panašiai mąstė ir „Hyundai" inžinieriai, kurdami „Veloster". Šis kupė - kompaktiškas sportinis automobilis, pirmą kartą rinkoje pasirodęs 2011 m. Tai pirmas „Hyundai" iš naujos „Premium Youth Lab" kategorijos, skirtos jauniems vairuotojams. Automobilis skiriasi nuo daugelio konkurentų, nes turi vienas duris vairuotojo pusėje ir dvejas - keleivio. Tiesa, norint tai pastebėti, tenka į automobilį pažiūrėti įdėmiau, nes šiaip jau trečiųjų durų galima ir nepamatyti. Iš pirmo žvilgsnio tai tiesiog netipinis sportiško stiliaus dviduris kupė.


Pasak kartu važiavusių merginų, automobilis gražus ir traukia dėmesį. Jų žodžius patvirtino ir dažni praeivių ir kitų transporto priemonių vairuotojų žvilgsniai. Nuožulnus stiklinis stogas, išpūstos ratų arkos, įspaudai ant variklio dangčio - viskas dera. Automobilis turi trejas salono duris, tačiau visos jos - skirtingo ilgio, o tai dar vienas drąsus ir nestandartinis sprendimas. Beje, Didžiosios Britanijos rinkai skirtuose automobiliuose viskas, atitinkamai, sudėliota kitoje pusėje. Įdomu ar pavyktų perkelti vairą iš Anglijos į Europą atvarytame automobilyje?

Taigi, galima teigti, kad pasirinkdami būtent tokį automobilio dizainą, korėjiečių inžinieriai tikslą „būti pastebėtam" realizavo. Žinoma, už viską tenka mokėti. Ypač - už nestandartinius sprendimus. Šiuo atveju už juos „moka" užpakalinių sėdynių keleiviai. Dviejose atskirose vietose tilps tik vaikai ir nedidelio ūgio žmonės. Laimė, vietos kojoms palikta daugiau, tad aukštesni keleiviai galės įsitaisyti pusiau gulomis.

Ant bagažinės dangčio užklijuotas specialus lipdukas, kad reikia saugoti galvą. Beje, lipdukai turėtų būti du, nes bagažinės dangtis atsidaro tokiu kampu, kad galvą galima užsigauti ir kraunant daiktus. Pati bagažinė didelė - 320 l, sulanksčius užpakalines sėdynes jos talpa padidėja beveik dvigubai. Taigi, keliaujant dviese, daiktų bus galima vežtis ypač daug.

Į automobilį patogu įsėsti ir išlipti. Priekinės sėdynės sportiško stiliaus, su tvirtu šoniniu palaikymu, patogiomis galvų atramomis. Erdvės pojūtį dar labiau sustiprina (ir kelis centimetrus prideda) panoraminis stogas.

Labai patogus centrinis ranktūris daiktadėžė. Taip būna ne visuose modeliuose. Tiek jo, tiek durelių ranktūrio apdailai panaudota minkšta oda, plastikas kietokas, tačiau liesti irgi malonu.

Kompiuterio valdymo mygtukai patogiai sudėlioti ant vairo. Džiugu, kad „Hyundai" pakeitė nusistatymą šiuo klausimu ir, norint pažiūrėti kuro sąnaudas ar likusią ridą, nebereikia ieškoti visame prietaisų skydelyje.

Langų, visų trijų durelių užrakinimas, tradiciškai, paliktas kairiame porankyje, tačiau dėl išlenktų blizgančių rankenėlių juos pasiekti nėra labai patogu. Dabar, žiemą, tai nėra aktualu, bet ateis ir vasara. Dar vienas dizainerių sprendimas, už kurį sumokėta patogumu.

„Veloster" prietaisų skydelis ir centrinis panelis sukėlė prieštaringų jausmų. Įgilinti spidometras su tachometru ir kuro bei temperatūros skalėmis priminė... „Nissan Juke".

Ne, jie nėra identiški, tačiau panašūs. Pažvelgus į centrinį panelį kilo mintis apie paskutinius „Ford" modelius.

Laimė, „Veloster" juos primena tik forma ir violetiniu apšvietimu, tačiau turi gerokai didesnį liečiamąjį ekranėlį, o mygtukų gerokai mažiau. Perprasti jų paskirtį galima ir neskaičius instrukcijos. Deja, nuvylė mažas funkcijų pasirinkimas: gali pasirinkti kalbą (lietuvių vis dar nėra), žiūrėti, kaip automobilyje cirkuliuoja oras, vidaus temperatūrą matuoti Celsijaus arba Farenheito laipsniais, pareguliuoti muziką, kad skirtingose salono vietose ji skambėtų skirtingai ir... viskas.

Neturinti išmanaus ekranėlio „Hyundai i40" turėjo gerokai daugiau funkcijų. Tiesa, palikta galimybė per AUX, iPod/USB ar kurią iš dviejų 12 V lizdų prijungti papildomą įrangą, tačiau tai - atskira šneka.

Bandytas modelis turėjo 1,6 l, 140 AG benzininį variklį ir 6 pavarų MPD. Kitokio variklio kol kas šis modelis neturi. Tiesa, mėgstantiems važinėti ramiai gal ir užteks dabar siūlomo variklio. Staigių startų ar stulbinančių dinaminių charakteristikų, žinoma, tikėtis neverta, bet važinėjimui po miestą ar niekur neskubant 1,6 l agregato užtenka. Kiek liūdniau pasidaro išvažiavus į greitkelius, nors automobilis ir sportiškos išvaizdos, bet kol kas tuo ir apsiriboja. Pasak atstovų, artimiausiu metu laukiama turbininio 1,6 l 208 AG agregato, kuris, tikėtina, bus tinkamesnis šiam sportiškam automobiliui.

Variklis dirba tyliai, garso izoliacija - gera, tad tuščia eiga jo negirdėti. Kuro sąnaudos po 400 km mišriu režimu siekė 7 l. Gal norėtųsi mažesnių, bet ir tokios neblogai.

Priekinė „Veloster" pakaba - „McPherson" tipo, užpakalinė - torsioninė sija su V formos profiliu. Pakaba kietoka, sportiška, tačiau nedidelius nelygumus įveikia tyliai, nesukeldama nepatogumų keleiviams.

Deja, pagailėta medžiagų salono garso izoliacijai, tad aerodinaminiai triukšmai ir triukšmai, kylantys šturmuojant žvyrkelį, buvo aiškiai girdimi. Tikėtina, kad situacija pasikeistų apmovus automobilį minkštesnėmis padangomis, tačiau bet kokiu atveju „Veloster" - gerų kelių automobilis. Juose jis puikiai klauso vairo, pasvyrimų įveikiant posūkius nesijaučia. Nustebino ESP veikimas, tačiau, tai - įpročio reikalas.

Taigi, korėjiečiai norėjo rinkai pasiūlyti kažką naujo ir nekasdieniško. Panašu, jiems pavyko, nes „Veloster" - gražus, patrauklus, įdomus. Kažkas tarpinio tarp tikro chečbeko ir tikro sportinio kupė. Tiesa, padarydami automobilį stilingą, pastebimą ir net šiek tiek agresyvų, gamintojai turėjo atsisakyti kai kurių patogių ir praktiškų elementų. Šeimyniniu automobiliu dėl to, tikėtina, „Veloster" netaps, tačiau jį tikrai mielai rinksis norintieji pabrėžti išskirtinumą ar būti pastebėti. Jis puikiai tiks kaip automobilis laisvalaikiui ar antra šeimos transporto priemonė, nes potencialą modelis turi. Tikėtina, kad patrauklesnis jis taps gavęs minėtą 1,6 l turbininį variklį ir bus praplėsta multimedijos automobilių funkcijos.
 
Taip pat skaitykite:
 
 
Rekomenduojami video