Geras ir dar geresnis – „Nissan Murano“
Geras ir dar geresnis – „Nissan Murano“
Gali nuskambėti keistai, bet taip ir yra - į mūsų rinka „Murano" atkeliauja tik geros ir dar geresnės sąrangos. Oficialių atstovų salonuose paprasto varianto rasti nepavyktų. Beje, „Nissan" gali pasigirti ir bene plačiausia įvairių tipų visureigių bei krosouverių gama. Be „Murano", apie kurį šiandien bus kalbama, šis japonų gamintojas turi tokius modelius kaip „Juke", „Qasqhai", „Navara", „X-trail" ir „Patfinder".


„Nissan Murano" - visais keturiais ratais varomas didelis visureigis. Tai - didžiausias iš „Nissan" gaminamų krosouverių, patogumu ir sąranka gali drąsiai konkuruoti su aukščiausios kokybės segmento automobiliais. Paskutinį kartą automobilis buvo atnaujintas 2010 m.

Palyginus ankstesnės ir dabartinės kartos „Murano", skirtumai akivaizdūs. Pirmos kartos modeliai buvo ramesni, antros kartos visureigiams suteikta agresyvi išvaizda: ilgas priekis, siaura radiatoriaus grotelių juosta, siauresni žibintai, platus bamperis...

Gal būtų geriau, jei apatinė dalis būtų dailiai priglausta prie kėbulo, bet dizaineriai nusprendė palikti apačioje juodą plastmasinę juostą, kuri sumažina prošvaisą automobilio priekyje. Laimė, automobilis aukštas, tad tie keli centimetrai problemų neturėtų pridaryti.

Žvelgiant iš šono skirtumų mažiau. Platus ir nelabai aukštas kėbulas tvirtai stovi ant 18 colių ratų. Tiesa, 180 mm prošvaisa ne pati didžiausia, tad į rimtą bekelę su „Murano" lįsti nevertėtų. Jis, kaip ir kiti krosouveriai, skirtas ne tam, nors daugelį kliūčių įveikti galėtų.

Kaip minėta, mūsų rinkai tiekiami „Murano" yra geri arba labai geri. Bandytas modelis priklausė antrai kategorijai, tad turėjo visas galimas opcijas.

Odinis salonas žiemą ne pats maloniausias dalykas, tačiau visos keturios sėdynės - šildomos, klimato kontrolė veikia puikiai,

užpakalinių keleivių patogumui išvesti ne tik šildymo kanalai, bet ir sumontuotas oro padavimas užpakaliniams keleiviams, taigi sušildyti saloną ilgai netruks. Automobiliui šylant, galima stebėti dangų pro stiklinį dviejų dalių stogą (atsidaro tik priekinė dalis) arba skystųjų kristalų lietimui jautriame ekranėlyje... pažiūrėti filmą.

Automobilio garso ir vaizdo sistemoje numatyta ir tokia galimybė. Tiesa, filmus žiūrėti galima tik stovint, tačiau pakeliui galima klausytis mėgstamos muzikos, kuriai saugoti automobilyje sumontuotas 9,6 GB kietasis diskas. Muziką galima kopijuoti iš CD arba klausyti pasijungus USB laikmeną. Visą tai vainikuoja „Bose" garso sistema.

Abi priekinės sėdynės reguliuojamos elektra, o vairuotojo sėdynę galima stumdyti ne tik pirmyn ir atgal ar aukštyn ir žemyn, bet ir atskirai reguliuoti nugarėlės išlinkimą ir sėdimosios dalies pakilimą. Gaila, kad nėra reguliuojamas šoninis palaikymas, bet skųstis pasirinkimų gausa būtų negražu. Juo labiau, kad statyti automobilį vairuotojui padeda ne tik užpakalinio vaizdo, bet ir dešinio šono veidrodėlyje sumontuota papildoma kamera, leidžianti matyti tai, kas vyksta tolimajame kampe.

Įsitaisyti vairuotojo vietoje galės bet kokio sudėjimo žmogus, nes visomis kryptimis ir kampais reguliuojamas ir vairas. Beje, sistema, net neįvedus į atmintį, įsimena paskutinį sėdynės reguliavimą: sustojus paslaugiai atitraukiama sėdynė - taip lengviau įlipti, o atsisėdus ir užvedus variklį ji grąžinama į ankstesnę padėtį.

Net centrinis porankis, nors ir nereguliuojamas, yra sumontuotas labai patogiai, tad vairuotojas gali įsitaisyti kaip mėgstamame fotelyje. Trūkumas nebent tas, kad, taip patogiai įsitaisius, ir automobiliui maloniai supantis, kyla noras nusnausti...

Daugumas valdymo mygtukų išdėstyti labai patogiai, tačiau borto kompiuterio ir greičio ribotuvo valdymas paliktas... spidometro šonuose. Važiuojant tai nėra labai patogu.

Žinoma, kuro sąnaudas ar likutį galima stebėti skystųjų kristalų ekranėlyje, bet teks išjungti žemėlapį. Malantis nepažįstamoje vietovėje tai trikdo. Ir tai dar keisčiau prisiminus, kad automobilis turi elektra atidaromą ir uždaromą bagažinę, kurią galima atidaryti ne tik nuotolinio valdymo pulteliu, bet ir mygtuku iš vairuotojo vietos. Iš jos galima pakelti ir užpakalinių sėdynių nugarėles, kurios nuleidžiamos vienu rankenėlės, esančios bagažinėje, truktelėjimu.

Šalia yra sumontuoti ir pakėlimo mygtukai. Reiktų žinoti, kad atsikels nugarėlės į vertikaliausią įmanomą padėtį, tad pasireguliuoti palinkimo kampą reiks patiems.

Beje, bagažinėje, po pagrindiniu dugnu paslėptas smulkesnių daiktų krepšių skyrius su atskiromis dalimis ir tinkleliais. Tiesiog automobilis apsipirkimui.

Apžiūrėjus „Murano" įspūdis lieka teigiamas - viskas kokybiška, patogu, apgalvota (išskyrus kelis mygtukus), dvelkia prabanga.

Bandytas modelis turėjo 2,5 l 190 AG dci variklį ir 6 pavarų APD. Variklis apie save primindavo tik staigiau spustelėjus akceleratorių, o šiaip buvo tylus, nejaučiamas ir ekonomiškas. Važinėjimui po miestą galios ir dinamikos užtenka. Užmiestyje iki galo nuspaudus akceleratorių, dugnas buvo pasiektas anksčiau, negu automobilis pasiekė maksimalų greitį, greitėjo jis palengva, bet švelniai - pavarų persijungimo nesijautė nei didinant, nei mažinant greitį. Sistema tvarkingai veikė tiek koja spaudžiant paminą, tiek įjungus kelionės kontrolę ir valdant „Murano" mygtuku ant vairo.

Beje, palikus automobilio greičiu rūpintis kompiuteriui, kuro sąnaudos mišriu ciklu buvo 7,2 l. Turint omenyje automobilio matmenis ir talpą, skaičiai nuteikia optimistiškai. Juolab, kad tokiu automobiliu malonu ne lenktyniauti su kitais eismo dalyviais, o tiesiog važiuoti ir mėgautis važiavimu. „Murano" pradžiugino patogumu. Pakaba subalansuota ne tik geriems keliams, bet ir kaimo žvyrkeliams, kuriuose tyliai sugeria daugumą nelygumų. Kadangi viena iš pagrindinių „Murano" rinkų yra JAV, panašu, kad taikantis prie jos ESP sistema veikia ir išjungta - važiuojant priversti automobilį pasisukti šonu taip ir nepavyko. Prieš gulinčius policininkus reiktų pristabdyti - važiuodami greičiau nepatogumo gal ir nejausite, bet pakabos ilgaamžiškumui tai atsilieps neigiamai.

„Murano" puikiai laikosi kelyje važiuojant ne tik ramiai, bet ir didesniu kaip 110 km/val. greičiu (maksimalus, šiuo metu leidžiamas šalies keliuose), stabilus automobilis lieka ir posūkiuose. Patogumo suteikia ir lengvokas automobilio vairas.

Pirmas įspūdis sėdus į „Murano" buvo geras. Susukus daugiau kaip 700 km, jis dar labiau sustiprėjo. Didelis, galingas, agresyvokos išvaizdos automobilis viduje labai jaukus ir net šeimyniškas: sėdynė-fotelis, improvizuotas TV, puiki garso sistema...

Tai - transporto priemonė, su kuria galima tiek kasdiena maltis po miestą, tiek ir leistis į tolimas keliones, nes patogiai jausis ne tik keleiviai, bet ir automobilio vairuotojas. Oficialių atstovų salonuose geros sąrangos „Murano" kainos prasideda nuo 149 000 Lt. Įdomu tai, kad geriausios sąrangos modeliai kainuoja tik 165 000 Lt.
 
Taip pat skaitykite:
 
Rekomenduojami video