Vokietijos kompanijos BMW „M“ padalinys oficialiai pristatė savo pagrindinę metų naujieną – „BMW M8“ ir „BMW M8 Competition“ tiek kupė, tiek kabrioleto kėbulais. Kurdami savo sportiškiausius automobilius Bavarijos gamintojo inžinieriai praleido daugybę valandų lenktynių trasose, kad rinkai galėtų pasiūlyti naujų technologijų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Naujajame „BMW M8“ montuojamas 4,4 litro darbinio tūrio V8 variklis su dviem turbinomis pasiekia 441 kW/ 600 AG galią, o „BMW M8 Competition“ versija dar galingesnė – 460 kW/ 625 AG prie 6000 aps./min.
„BMW M8 Competition“ versijoje. „BMW M8“ maksimalų 750 Nm sukimo momentą išvysto itin plačioje 1800-5600 aps./min. amplitudėje, o „M8 Competition“ ją pratęsia iki 5800 aps./min.
„BMW M8 Coupe“ ir kabrioletas „BMW M8 Convertible“ nuo 0 iki 100 km/val. gali įsibėgėti per atitinkamai 3,3 ir 3,4 sekundės, o „BMW M8 Competition Coupe“ bei „BMW M8 Competition Convertible“ – per atitinkamai net 3,2 ir 3,3 sek.
Motoro galią ratams perduoda 8 laipsnių sportinė „M Steptronic“ pavarų dėžė su „Drivelogic“ funkcija, valdoma naujo dizaino pavarų perjungimo svirtimi arba „M“ mentelėmis po vairu. Trys skirtingi pavarų perjungimo režimai leidžia važiuoti komfortiškai, sportiškai arba ypatingai dinamiškai, pavyzdžiui, lenktynių trasoje.
„M xDrive“ visų varomų ratų sistema su aktyviu centriniu diferencialu normaliomis sąlygomis užtikrina tradicinį galios tiekimą galinei ašiai, kurį dar ir galima užfiksuoti išjungus dinaminę stabilumo kontrolę. Visais kitais atvejais, automobiliui nors kiek slystelėjus ar susidūrus su kitomis besikeičiančiomis važiavimo sąlygomis, sukimo momentas paskirstomas tarp visų ratų, atsižvelgiant į tai, kuriam iš jų reikia daugiau sukibimo.
Įkvėpė lenktyninis bolidas
„M“ padalinio inžinieriai ypatingai daug dėmesio skyrė šio modelio važiuoklės derinimui, tam praleisdami daugybę valandų lenktynių trasose. Neslepiama, kad daug sprendimų nulėmė tuo pat metu kurtas lenktynėms skirtas „BMW M8 GTE“ bolidas.
Taip gamintojams pavyko surasti aukso viduriuką tarp prabangaus automobilio savininko noro patogiai važinėti kasdien ir adrenalino fanui būtinų preciziško stabilumo bei valdymo galimybių suderinimo. Daugybė pakabos dalių buvo papildomai sutvirtintos, kad atlaikytų padidintas perkrovas ir užtikrintų patikimesnį automobilio valdymą.
Visuose „BMW M8“ įdiegta adaptyvi pakaba su elektronikos kontroliuojamais amortizatoriais ir elektromechaniniu vairo stiprintuvu. Jau standartinėje įrangoje automobiliuose montuojami 20 colių skersmens „M“ dizaino lengvojo lydinio ratlankiai ir aukštoms apkrovoms skirtos padangos. „BMW M8 Competition“ versijos be išskirtinių apdailos elementų turi specialiai šiam modeliui iškaltus 20 colių skersmens dvispalvius ratlankius.
Visuose „BMW M8“ sumontuoti efektyvūs „M“ stabdžiai, o už papildomą mokestį galima užsakyti anglies pluošto ir keramikos mišinio stabdžių sistemą. Dabar „BMW M8“ vairuotojai turės efektyvesnį grįžtamąjį stabdžio pedalo ryšį, kurį galės pasirinkti iš „Comfort“ ir „Sport“ režimų. Tokią galimybę užtikrina inovatyvus stabdžių modulis, leidžiantis greičiau pasiekti reikalingą stabdymo jėgą ir daug greičiau veikti elektroninei stabilumo sistemai.
Atletiškųjų modelių eksterjerą papildomai galima praturtinti anglies pluošto apdailos elementais, pasirinkus „M Carbon“ paketą. Lengvų, bet tvirtų medžiagų netrūksta ir automobilio kėbule – pavyzdžiui, iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko pagamintas M8 kupė stogas.
Naujos funkcijos
Automobilių interjere atpažįstamos „M“ modeliams būdingos prabangios detalės: kiekviename „BMW M8“ montuojamos „M“ sėdynės, sportinis odinis vairas ir specialūs saugos diržai, oda dominuoja ir tarp kitų apdailos elementų. Taip pat jau standartinėje įrangoje siūlomas projekcinis ekranas vairuotojui, solidus elektroninių vairavimo ir parkavimo pagalbininkų paketas bei naujausia „BMW ID7“ multimedija su navigacija ir „Intelligent Personal Assistant“ sistema.
Greta pavarų perjungimo svirties atsiradęs naujas „Setup“ mygtukas leidžia vienu paspaudimu pasiekti variklio, amortizatorių, vairo stiprintuvo, „M xDrive“ ir stabdžių sistemų nustatymus bei juos keičiant greitai sukalibruoti automobilio valdymą pagal poreikius. Du tokių parinkčių rinkinius vairuotojas gali bet kada aktyvuoti, prieš tai išsaugojęs juos automobilio atmintyje.
Dar viena naujovė – „M Mode“ mygtukas centrinėje konsolėje – leidžia vienu paspaudimu pakeisti vairuotojo pagalbinių sistemų parinktis ir parodymus prietaisų skydelyje. „M Mode“ vairuotojui suteikia galimybę greitai aktyvuoti „Road“ arba „Sport“ nustatymus, o „BMW M8 Competition“ versijoje – ir „Track“ režimą, skirtą lenktynių trasai.
Įgaliotosios gamintojo atstovės „Krasta Auto“ salonuose „BMW M8 Competition Coupe“ ir „BMW M8 Competition Convertible“ pasirodys rugsėjo mėnesį. Išankstiniai užsakymai šiems automobiliams priimami jau dabar.