2019-03-05
Škoda Fabia Combi 1.9 TDI
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Patogus mieste, mažas, bet gana talpus, neįdomus vagims.

Elektros gedimai, panaudotos prastos medžiagos, kieta važiuoklė, nestabili užmiestyje, neatsparus kėbulas, nepatogus, siauras ir aukštas.

Variklio darbinis tūris, l: 1,9
Kuro tipas: Dyzelinas
Bendras automobilio aprašas

Sveiki, taigi noriu pasidalinti savo nuomone apie škoda fabia automobilį, kurį turėjau 6-ius metus. Jis buvo 2008-ūjų metų gimimo, pilkas dyzelis, turėjo mechaninę pavarų dėžę, universalo kėbulas. Pirkau automobilį aukcionu, iš Suomijos, buvo nesmarkiai aplamdytas priekis, smūgis buvo juokingas. Komplektacija buvo nestebuklinga, nes gale buvo mechaniniai langų pakelėjai, oro kondicionierius valdėsi dideliomis, į virykles panašiomis rankenėlėmis, sistema vadinosi "Climatic". Sėdynių spalva pilka, su juodomis bangelėmis, o ir pats interjeras buvo pilkas, su juodais kraštais, o pati medžiaga buvo, kiek panaši į bulvių maišą (labai tepli, nemaloni odai, greitai dėvisi). Automobilio talpumas gan neblogas, jei universaliukas, tai juo galima parsivežti, net ir mažą komodą, bet pločiu yra labai siauras automobilis ir užmiestyje, tai smarkiai jaučiasi, mažina valdomumą. Gale sėdintiems, vietos nėra labai daug, bet susėsti dviese įmanoma, kiek sunkiau tryse, bet tik dėl siaurumo stokos. Jei prakalbom apie patogumą, tai šiame automobilyje jo nėra, sėdynės nepatogios, ilgose kelionėse sunku važiuoti su ja, o ir važiuoklė gana kietoka. Tačiau yra tik keletas dalykų, kuriuos tikrai galiu pagirti, tai vairo informatyvumas, kitaip tariant tikslumas, nemažai daiktadėžių ir labai gera, originali garso sistema, atrodo, lyg būtų įdėtas papildomas žemų dažnių garsiakalbis, bet nuo tokios aparatūros, nežmoniškai barškėdavo visi plastikai salone. Kodėl pirkau šį automobilį? O todėl, kad susidomėjau juo, nes buvo pravažiavęs mažiau, nei 69000 km, o ir kaip tokiam varikliui (1.9 TDI PD), galima sakyti, kad jis buvo beveik kaip naujas :) Jei prakalbom apie variklį, tai su juo viskas tvarkoje, tai turbūt vienintelis dalykas, kuris paguodžia nusipirkus šį automobilį, tačiau pavaros, galėtų būti ilgesnės, labai trumpos. Bet 77kW ir to užtenka, traukia iš vietos neblogai, kuro sąnaudos nedidelės. Su varikliu, kažkokių didelių problemų neturėjau, tik retkarčiais užsidegdavo "Check Engine" lemputė, ypač, kai nuspausdavau akceleratoriaus pedalą gilyn. Užtekdavo išjungti, įjungti variklį ir bėda dingdavo. Per tą laiką, kol turėjau, pakeičiau ir pagrindinį diržą. Su stabdžiu sistema, turėjau nemažai vargo, pastoviai užsikirsdavo suportai, perkaisdavo diskai, pradėdavo ūžti guoliai, kas svarbiausia, kad pakeitus, po nedidelio laiko tarpo, prasidėdavo vėl tos pačios bėdos, važiuoklė laikė pakankamai gerai, keičiau tik amortizatoriaus spyruoklę, stabilizatorius ir t.t. O elektroninė dalis - smagiausia dalis. Gesdavo labai dažnai ir tai labai erzindavo. Pagrinde, gedimai prasidėjo, kai pasiekiau 100000 km ribą. Nustojo tinkamai darynėti priekinius langus, kartais uždarant langus, jie atsidarydavo ir neužsidarydavo... Dažnai nesuveikdavo ESP sistema, užsikirsdavo, nei įsijungdavo, nei išsijungdavo... Nežinau kodėl, bet labai dažnai perdegdavo priekinės lemputės, nors buvo dedamos vienos iš brangesnių, nes atsibosdavo jas keisti, labai durnas priėjimas, reikia turėti labai plonas rankas, bet ir tai labai sunku... Kartais neįsijungdavo valytuvai, bet tas būdavo labai retai. Buvo sugedusi žibintų įjungimo rankenėlė, keičiau, po antros žiemos, nustojo veikti dešinės pusės el. valdomas veidrodėlis, o kai sugalvojau įdėti į žibintų stopus LED apšvietimą, galvojau, kad teks su automobiliu atsisveikinti, nes nustojo veikti pusė elektronikos, o tas pačias lemputes įdėjus į kitus automobilius (Lexus, Citroen, BMW), veikė viskas gerai ir nebuvo trukdžių. Dar nutiko toks keistas dalykas, bet jis su elektronika nesusijęs, kadangi tekdavo keleivius vežti ir gale, ten sugedo ir saugos diržų prisegimai (2 iš 3). Ypač, didelį pagyrimą galiu skirti aparatūrai, muzikos sistemai, groja puikiai, patogi radija (valdymas), o radija buvo "DANCE", toks užrašas, bet tai turbūt "Blaupunkt" firmos gaminys. Jei atvirai, tai džiaugiuosi atsikratęs, automobilių turėjau nemažai, bet šis buvo prasčiausias iš visų turėtų.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Su varikliu viskas tvarkoje, bėdų neturėjau, buvo keisti tik einamieji dalykai: diržas, tepalai, filtrai, ekonomiškas 1.9 TDI PD variklis. Apie kitus variklius nieko nepasakysiu, nes nebuvau susidūręs. Važiuoklė taip pat, stabilizatoriai, traukės, žodžiu, kaip ir visiems automobiliams. Bet su elektronika tai vargas, daug kas gedo ir gana dažnai, kartais gedimai atsirasdavo visiškai netikėtai, kai to mažiausiai tikiesi. Kėbulas neatsparus, kažkokių pratekėjimo vietų nepastebėjau, bet kur yra dažų numušimai nuo smulkių akmenukų, pradeda kilti rūdys ir jos sparčiai plinta "voratinkliais", aplink tas rūdijimo vietas. Nuvertėjimas, na sunku pasakyti, kiekvienam jis yra skirtingas, viskas priklauso už kiek nuperkate automobilį. Mano atveju, tai 2012-tais, mokėjau 4200 eurų, po šešių metų pardaviau ir labai džiaugiuosi, kad atsikračiau, už jį gavau vos 2800 eurų. O toliau apie nuvertėjimą, spręsti Jums. :)

Patarimai perkančiajam

Geriausias patarimas, jei galima, tai nepirkti. Yra tikrai geresnių automobilių už tą pačią kainą ir klasę. O jei jau nebegalėsite įkalbėti žmonos ar dukros, kad pirkti kitą automobilį, tai pirmiausiai būtina tikrinti elektroninę dalį, išspaudinėti visus mygtukus ir žiūrėti ar viskas veikia, nėra klaidų, atkreipkite dėmesį į rudis, pažiūrėkite ar nėra skysčių nutekėjimų.

Rekomenduojami video