„Volkswagen Group“ generalinis direktorius Herbertas Diessas „siunčia žinutę Elonui Muskui: mes atkeliaujame Teslos“, skelbiama naujausiame Automotive News straipsnyje.
Teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad šiuos Herberto Diesso žodžius reikėtų suprasti kiek kitame kontekste.
„VW“ vadovas visai neseniai pareiškė bijantis, jog kompanijos neištiktų „Nokia“ likimas, tad, kad dar labiau pagreitintų elektromobilių ir savavaldžių automobilių programas, „VW“ sumažins vandenilio kuro elementams skirtus finansinius išteklius.
Diessas tąkart teigė, kad vandenilio kuro elementai dar bent dešimtmetį nebus tokie konkurencingi, kaip grynai elektra (baterijomis) varomi varikliai.
Dabar „VW“ vadovas dar kartą pabrėžė kompanijos rimtą požiūrį į elektra varomų transporto priemonių sektorių ir tikisi, kad pavyks pavyti „Tesla“ bei su šia kompanija konkuruoti dar ne vienerius metus.
Akivaizdu, jog „VW“ turi išteklių ir galimybių pavyti „Tesla“ ir ateityje galbūt netgi ją aplenkti. Kai kurie mano, kad tai tėra laiko klausimas, tuo tarpu kiti „VW“ kompanijai negaili kritikos, kad ji taip ilgai lūkuriavo, kol „Tesla“ augino savo klientų ratą bei plėtė elektromobilių verslą.
Praėjusią savaitę Davose, Šveicarijoje, vykusiame Pasaulio ekonomikos forume Herbertas Diessas kalbėjosi su „Bloomberg TV“ ir kalbėdamas apie elektromobilių sektorių teigė, kad „tai yra atviros varžybos. Mes esame nusiteikę gana optimistiškai, kad vis dar galime su Tesla žengti koja kojon ir tikriausiai tam tikru metu [juos] aplenkti.“
Smagu matyti Herberto optimizmą. Ir visgi. Jis iš esmės sako, kad „VW“ neatsilieka nuo „Tesla“ ir gali su ja lenktyniauti jau dabar, o tai girdėti yra šiek tiek keista. Juk „VW“ dar net nepasiekė tokio lygio, kokiame yra „Tesla“ kompanija: nei kalbant apie elektromobilių pasiūlą, nei elektromobilių pardavimų skaičius.
Sakydamas, kad ateityje „VW“ gali aplenkti „Tesla“ kompaniją, Herberto Diesso teiginys skamba realistiškiau. Taip gali nutikti.
Pastarosiomis savaitėmis suaktyvėjusios Herberto Diesso kalbos apie elektromobilių sektorių ir kaip „VW“ įgyvendins ambicingus tikslus gali būti susijusios ir su tuo, kad Vokietijoje prasidėjo „Tesla Gigafactory 4“ gamyklos statybos bei tuo faktu, kad „Tesla“ tik ką aplenkė „Volkswagen“ ir tapo antra vertingiausia automobilių kompanija pasaulyje.
„VW“ vadovas siekia parodyti, kad neketina nusileisti ir reikia pripažinti, kad kompanija šioje srityje daro daugybę svarbių žingsnių: pertvarko senąsias gamyklas, pradeda gaminti elektromobilius, kuria naujus modelius ir t.t.
Svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, kad Elonas su Herbertu visada buvo nusiteikę vienas kito atžvilgiu draugiškai bei pagarbiai. „VW“ vadovas gerbia Eloną ir supranta, kad tai „Tesla“ paruošė dirvą elektromobilių atėjimui.
Herbertas taip pat pažymi, kad nors „Tesla“ ir yra maža kompanija, atsižvelgiant į bendras automobilių gamybos apimtis, ji yra rimtas konkurentas.
Elonas visai neseniai pažymėjo, kad Herbertas Diessas yra tas senųjų automobilių kompanijų vadovas, kuris labiausiai koncentruojasi į elektra varomas transporto priemones. Ir Herberto žodžiai bei veiksmai tą tik įrodo.
Herbertas Diessas interviu užbaigė tokiais žodžiais:
„2020-ieji metai automobilių pramonei bus labai sudėtingi. Tačiau mes darome teisingus žingsnius, kad išliktume konkurencingi.“
Ir tų žingsnių šiais metais iš „VW“ kompanijos nusimato labai daug. Jau rašėme apie tai, kad šiais metais „Volkswagen Group“ planuoja pristatyti net 8 elektrines ir hibridines transporto priemones, tarp kurių bus ir tokie prekės ženklai, kaip „Audi“, „Seat“ bei „Škoda“.
Didelės viltys yra siejamos su „ID.3“ elektromobiliais, kurie jau yra gaminami Cvikau gamykloje. Planuojama per metus tokių automobilių pagaminti apie 330 000 vienetų.
Bazinė „ID.3“ versija kainuos mažiau nei 30 000 eurų ir, atsižvelgiant į modelio komplektaciją, vienu įkrovimu galės nuvažiuoti nuo 330 iki 550 km.
„ID.3“ elektromobiliai pirkėjus pasieks 2020-ųjų vasarą. Kompanija siekia turėti pakankamą kiekį pagamintų elektromobilių ir tik tada pradėti jais prekiauti.