Tik prabangiuose modeliuose matytos technologijos persikėlė į įprastus automobilius
Tik prabangiuose modeliuose matytos technologijos persikėlė į įprastus automobilius
Automobilių apžvalgininkai visuomet pataria būsimiems pirkėjams – prieš išsirenkant norimą naują modelį ir jo komplektaciją, visuomet prisilieskite prie kandidatų fiziškai: išbandykite juos realiomis sąlygomis ir įsitikinkite, ar tai yra ta transporto priemonė, kuria norėtumėte kasdien leistis į keliones.

Neretai apžvalgą internetu iškeitus į tikrą pasivažinėjimą galima atrasti kažką naują ir netikėta. Šis efektas dažnam itin stiprus pradedant pažintį su gamintojais, kurių pasiektas progresas gerokai lenkia visuomet inertišką su prekių ženklu siejamą įvaizdį.
 
Tai ypač taikytina vienam populiariausių kompaktinių krosoverių, tokių kaip „Hyundai Tucson“, „Peugeot 3008“, „Volkswagen Tiguan“ ar „Kia Sportage“, segmentui, kuriame pastaraisiais metais juntama ypač didelė konkurencija ir gamintojai kaip niekur kitur stengiasi pranokti vienas kitą diegdami pažangiausias technologijas. 
 
Progresas šioje srityje yra toks greitas, kad kartais moderniausi sprendimai labiau įprastuose modeliuose net pranoksta tai, kas siūloma prabangiausių prekių ženklų produktuose, todėl gali nustebinti pirmą kartą naują automobilį išbandančius vairuotojus. 
 
Nustebino saugumo sistemų gausa
 
Šios tendencijos pavyzdžiu galima laikyti Lietuvos „Metų automobilio 2022“ konkurse ketvirtąją vietą užėmusį naująjį „Hyundai Tucson“. Modernaus dizaino miesto visureigį pranoko tik nugalėtoju tapęs C klasės „Mercedes-Benz“ ir du elektromobiliai: „Škoda Enyaq iV“ bei „Hyundai Ioniq 5“.
 
Ilgametis šių rinkimų komisijos narys, „Verslo žinių“ logistikos ir transporto korespondentas Linas Butkus pastebi, kad tokiam geram „Tucson“ įvertinimui neabejotinai įtakos turėjo ir šiame modelyje įdiegtos pažangiausios technologijos.

 
Žurnalistui labiausiai įsiminė automobilio sistema realiuoju laiku prietaisų skydelyje rodanti akląsias zonas. Įranga suveikia rodant posūkį, o vairuotojas akių lygyje gali matyti viską, kas yra toje pusėje, į kurią ketina sukti. 
 
Sistema aktyvi tiek įveikiant sankryžas, tiek ir persirikiuojant į kitą eismo juostą. Spidometro arba tachometro skalę skaitmeniniame prietaisų skydelio ekrane pakeičiantis po veidrodėliais įrengtų kamerų fiksuojamas vaizdas – unikalus sprendimas, kuriuo „Tucson“ išsiskiria visame segmente. Pavyzdžiui, „Volkwagen Tiguan“ iki šiol naudojama klasikinė aklosios zonos stebėjimo sistema su ant veidrodėlių užsidegančiomis oranžinėmis lemputėmis.
 
L. Butkaus teigimu, korėjietiškas visureigis išsiskiria vairavimo pagalbų ir saugumo technologijų gausa.
 
„Automobilis tiesiog prikimštas naujausių technologijų. Jų įvairovė pastebima ir lyginant šį modelį su konkurentais. Turbūt labiausiai išsiskiria ypač išsamus aktyviojo saugumo sistemų paketas, o tai visuomet didelis privalumas pirkėjams“, – komentuoja komisijos narys.
 
Aktyviojo saugumo sistemoms „Hyundai“ skiria ypatingą dėmesį. Pavyzdžiui, net ir bazinės komplektacijos modelyje diegiama avarinio stabdymo sistema, turinti pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo funkciją, taip pat ne tik centrinę, bet ir šoninę kelio ženklinimo liniją atpažįstanti eismo juostos išlaikymo sistema, išmanioji greičio ribojimo atpažinimo bei vairuotojo budrumo stebėjimo sistemos. Kitaip nei daugumoje modelių, „Tucson“ taip pat numatyta galimybė išmaniąją greičio ir pagalbinę eismo juostos išlaikymo sistemas naudoti tiek drauge, tiek ir atskirai. 
 
Nuotolinis valdymas – daugiau nei triukas 
 
Korėjiečių markės SUV taip pat yra vienintelis modelis savo segmente, turintis tikrą nuotolinio valdymo funkciją. Ši technologija nėra taikoma net tokiuose modeliuose kaip „Audi Q5“ arba BMW X3. 

 
Nors naudojantis ja nuvažiuojamas atstumas yra ribotas, tačiau vairuotojas tuo metu gali stovėti šalia automobilio ir viską valdyti išmaniuoju rakteliu. L. Butkus pastebi, kad tai itin patogu statant visureigį ankštose vietose.
 
„Niekas nenori atidarydamas duris trenkti jomis į kitą automobilį, o su šia technologija to tikrai būtų galima išvengti. Viskas labai patogu – prieini šiek tiek arčiau ir tarsi išsitrauki automobilį. Galbūt tilptum ir taip, bet visada smagiau, kai nereikia spraustis per siaurą tarpą“, – atkreipia dėmesį pašnekovas. 
 
Intensyviai naudojamas telefonas neperkais
 
Automobiliuose siūlomo belaidžio įkrovimo sparta didėja, tačiau, kaip pastebi L. Butkus, dėl to didesnės talpos baterijas turintys išmanieji įrenginiai pradeda vis labiau kaisti. Su šia bėda žurnalistas susidūrė netgi testuodamas „Audi“ ir „Porsche“ modelius. „Tucson“ modelyje tai buvo išspręsta greta 15 vatų galios belaidžio įkroviklio įrengus vėdinimą.
 
„Belaidžio įkrovimo įranga taip pat turi būti tinkamai suderinta. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ koncerno automobiliuose išmanieji telefonai ima stipriai kaisti, o pats įkrovimas sulėtėja. Vėdinimas išsprendžia šią problemą, net jei yra konfliktas tarp telefono ir įkrovimo technologijos“, – komentuoja žurnalistas.

 
L. Butkus priduria, jog vėdinama platforma naudinga dar ir todėl, kad naudojantis „Android Auto“ arba „Apple CarPlay“ išmaniojo telefono procesorius dirba didele sparta, todėl eikvoja daugiau energijos ir baterijos temperatūra automatiškai kyla. 
 
„Hyundai“ taip pat rekomenduoja vartotojams naująją „Bluelink“ programėlę, kuri suteikia galimybę naudojantis telefonu nuotoliniu būdu užrakinti arba atrakinti duris, nustatyti automobilio buvimo vietą ir pasirinkti trumpiausią maršrutą iki jo, gauti visą svarbiausią informaciją ir įspėjamuosius pranešimus. 
 
Programėlės funkcijų yra ir daugiau, bet, anot L. Butkaus, bene svarbiausia iš jų – galimybė prieš sėdant į automobilį keliais išmaniojo įrenginio paspaudimais iš anksto pašildyti arba atvėsinti saloną.
 
Rekomenduojami video