Šeimos draugas „Hyundai i20“?
Šeimos draugas „Hyundai i20“?
Buvo laikas, kai Pietų Korėjos automobilių pramonė negalėjo pasigirti savo produkcija. Automobiliai buvo gaminami, tačiau jiems buvo toli iki japoniškų ar vokiškų analogų. Panašu, kad tie laikai negrįžtamai praėjo, nes pastaraisiais metais korėjietiškos mašinos vis dažniau puikuojasi įvairių reitingų „prizinėse pozicijose". Įdomus faktas - panašiai vystėsi ir japonų automobilių pramonė. Pradžioje buvo gaminami maži ir ne patys kokybiškiausi automobiliai, bet pamažu japonai įsitvirtinto beveik visuose rinkos segmentuose, pradedant mažais automobiliais ir baigiant vienatūriais.


„Hyundai i20" nėra naujausias modelis mūsų rinkoje, tačiau, kadangi anksčiau neteko sėdėti prie šio „mažylio" vairo, pasitaikius progai automobilis buvo išbandytas.

„Hyundai i20" pakeitė kitą mažą modelį - „Getz". Vertinant subjektyviai, „i20" išvaizda malonesnė ir simpatiškesnė. Specialistai teigia, kad ne vien išvaizda lemia pirkėjo pasirinkimą, tačiau abejoju, ar daugelis pirktų „akiai nemielą" transporto priemonę.

„i20", lyginant su savo pirmtaku, pailgėjo, tad į jį atsisėsti patogiau, o ir viduje keleiviams daugiau erdvės. Šituo buvo įsitikinta praktiškai: automobilyje puikiai jautėsi trys suaugę žmonės ir kėdutėje sėdintis vaikas.

Ant užpakalinės sėdynės būtų tilpęs ir ketvirtas suaugęs žmogus. „B" kategorijos automobiliui tai tikrai neblogai. Ganėtinai nebloga ir „i20" sąranga: bazinis variantas turi ne tik garso sistemą su radiju ir CD/MP3 grotuvu, bet ir šonines saugos pagalves, saugos oro užuolaidas ir šaldomą daiktadėžę. Deja, kai kurie gamintojų sprendimai nelabai suprantami. Tarkim, elektra valdomų galinių langų neįmanoma įrengti net už papildomą mokestį. Kita vertus, dukra tai įvertino kaip pliusą. Į klausimą „Kas patiko?" atsakė „Rankenėlė. Nes galima pasukti..."

Nereiktų pamiršti, kad tai - biudžetinis „darbinis" arkliukas, tad prastoka salono apdaila ir plastikas neturėtų stebinti. Automobilis turi kompiuterį, tačiau net aukštesniame, „Comfort" variante perjungimo mygtukas sumontuotas priekiniame panelyje, arčiau keleivio vietos.

Vairuotojas jį gali pasiekti, tačiau juk žymiai patogiau naudotis vairo zonoje sumontuotais jungikliais. Ant vairo gali būti tik garso sistemos reguliavimo mygtukai.

Kaip minėjau, automobilis ganėtinai erdvus, tad vairuotojo vietoje vidutinio sudėjimo žmogus jausis tikrai patogiai. Visi reikiami mygtukai - veidrodėlių padėties ar lempų aukščio reguliavimas ir kt. - lengvai pasiekiami.

Matomumas geras visomis kryptimis. Yra automobilių, kuriuose labai gerai turėti statymo sistemą. Čia ji taip pat netrukdytų, tačiau nėra tokia būtina, kaip kai kuriuose kituose bandytuose modeliuose.

Kelyje, tiek greitkelyje, tiek ir apsnigtame kaimo vieškelyje, automobilis elgėsi „gražiai ir tvarkingai". Smagu buvo palėkti rajoniniais keliukais, nes jie ne tik nuvalyti, bet ir gerokai geresnės būklės negu miesto gatvės, tad manevruoti tarp naujai atsiradusių duobių čia neteko. Automobilis stabilus posūkiuose, tiksliai dirba vairas, tačiau už tai „reikėjo sumokėti" automobilio kietumu. Keleiviai jaučia net ir nelabai didelius kelio nelygumus. Garso izoliacija „i20" taip pat negali didžiuotis. Kita vertus, prasta garso izoliacija - daugelio mažų automobilių trūkumas. Iš bandytų tik „Volkswagen Polo" galėjo pasigirti tyliu salonu.

1,4 l benzininio 100 AG variklio (tokį turėjo bandytas modelis) „i20" užtenka, kuro sąnaudos taip pat nedidelės, tačiau tikėtina, kad pasirinkus modelį su silpnesniu agregatu galios gali ir pritrūkti. Mūsų rinkai siūlomi 1,2 l ir 1,4 l benzininiai arba 1,4 l dyzelinis varikliai. Beje, APG gali būti tik modelyje su 1,4 l benzininiu varikliu. „i20" gali būti tiek 3, tiek ir 5 durų.

Taigi, „Hyundai i20" - tipiškas lengvasis B klasės atstovas. Jis gali turėti benzininį arba dyzelinį variklį, priekinius varančiuosius ratus, „McPherson" pakabą, sraigtines spyruokles su skersinio stabilumo stabilizatoriais, vėdinamus diskinius stabdžius, ABS (ESP montuojama už papildomą kainą). Viskas žinoma, pažįstama. Kaip tik tiek, kiek reikia nepriekabiam vairuotojui. Automobilis tiktų vidutinei, statistinei šeimai, tačiau yra vienas bet - automobilio kaina. Bazinis variantas kainuoja beveik 40 000 Lt. Ne pati mažiausia kaina „B" grupėje. Jei dar įvertinsime tai, kad beveik tiek pat kainuoja vyresnis pusbrolis „i30 CW" iš „C" grupės, apninka abejonės, ar verta rinktis mažesnį... Kita vertus, jei jums patinka maži automobiliai arba vairuotojo stažas dar nėra didelis, „i20" - neblogas pasirinkimas.
 
Rekomenduojami video