„Renault Clio IV“ – istorija tęsiasi
„Renault Clio IV“ – istorija tęsiasi
Pirmasis „Clio" modelis rinkoje pasirodė praėjusio amžiaus pabaigoje ir nuo 1990 m. visame pasaulyje buvo parduota apie 12 mln. šių automobilių. Tai, kad šiandien rinkai siūloma ketvirtoji „Clio" karta, tik patvirtina modelio sėkmę ir populiarumą. Be to, naujasis „Clio" atrodo kaip niekad įdomiai. Skirtingai nuo ankstesnių modelių, IV kartos „Clio" kurtas ryškus ir pastebimas automobilių sraute. Kelias dienas pasivažinėjęs Vilniaus gatvėmis galiu teigti, kad sumanymas pavyko, nes automobilis ne kartą buvo palydėtas žvilgsniu.


Automobilis ilgesnis ir platesnis, bet B klasės ribų neviršijo. Dizaineriai šiek tiek nuleido stogą, paryškino automobilio reljefines linijas, paslėpė užpakalinių durelių rankenas ir vizualiai modelis tapo panašus į dvidurį sportinį kupe. Tai ne įprastas pilkas miesto automobiliukas, o visapusiškai prasėm naujas modelis, išsiskiriantis ne tik modernia išvaizda, bet ir geresnėmis aerodinaminėmis savybėmis, tad atitinkamai mažėja ir kuro sąnaudos. Patiks naujoji išvaizda ar ne - kitas klausimas, bet kad naujasis „Clio" traukia dėmėsį - faktas. Per kelias bandymų dienas ryškiai raudonas automobiliukas buvo lydimas praeivių ir kitų eismo dalyvių žvilgsnių.

Bandytas automobilis turėjo sumontuotą beraktę atrakinimo sistemą, tačiau savarankiškai „Clio" tik užsirakindavo, o atrakinti jį reikėjo paspaudus ant durų esantį mygtuką. Keistokas toks sprendimas, juolab, kad kiti „Renault" modeliai su analogiška sistema ir atirakina, ir užsirakina.

Erdvesnis ir automobilio vidus. Trečios kartos „Clio" turėjo nemažą ratų bazę, o IV kartos ji pailgėjo dar 2 cm. Rinkai jis pristatomas kaip penkiavietis, tačiau šiltais žieminiais drabužiais vilkintys penki keleiviai jame jaustųsi kaip silkės statinėje. Jeigu automobiliu važiuos 3 ar 4 žmonės, vietos turėtų užtekti. Bent jau kojoms tikrai nepritrūks, o aukštesni keleiviai gali galvomis remtis į stogą: duoklė nekasdieniškai automobilio išvaizdai.

Automobilis turi ganėtinai talpią bagažinę, kurią standartiškai galima padidinti sulanksčius užpakalines sėdynes, tačiau kažkodėl dizaineriai nusprendė automobilį papuošti aukštu slenksčiu, tad sunkius krovinius bus nepatogu ir įkelti, ir išimti. Ilgesnių krovinių pervežimui gali trukdyti tai, kad nulenkus sėdynes nesusidaro lygus paviršius.

Vairuotojo vieta ganėtinai ergonomiška - darbiniai mygtukai patogiai išdėstyti, aiškiai matomas modernus spidometras, tačiau dėl variklio užvedimo ar „Eco" režimo įjungimo mygtukų vietos būtų galima pasiginčyti. Daugelyje kitų naujų modelių jie išdėstyti įprastesnėse ir aiškiau matomose vietose negu „Clio", kur užvedimo mygtukas nuleistas net po krosnelės reguliavimu, o „Eco" mygtukas įsikūrė tarp priekinių sėdynių.

Taip pat norėtųsi, kad bent jau priekinės automobilio sėdynės būtų šildomos, nes tada, kai už lango minus15C, dyzelinio automobilio salonas šilti pradeda labai negreit.

Modernumu išsiskiria ir automobilio salonas, pasitinkantis vairuotoją ryškiais spalvų ir apdailos tekstūrų deriniais. Automobilis turi visiškai naują elektroninį rodyklinį spidometrą. Greitis rodomas elektroniniame ovalo formos spidometre, kurį įrėmina apvalūs tachometro ir kuro lygio ekranėliai.

Kiekvienas naujojo „Clio" įrangos ir apdailos variantas išreiškia skirtingą, tik jam būdingą nuotaiką. Tiesa, matomose vietose apdailos medžiagų kokybė geresnė negu paslėptose, tačiau nepamirškime, kad tai - nebragus miesto automobilis.

Bandytas modelis turėjo centriniame valdymo skydelyje įmontuotą „MEDIA NAV" sistemą. Ji turi visas pagrindines multimedijos funkcijas. Sistema pasižymi septynių colių (18 cm) liečuiamuoju ekranu, „Bluetooth" funkcija garsui transliuoti ir laisvų rankų telefonui. Nešiojami muzikos grotuvai gali būti prijungiami per skydelyje įmontuotas USB jungtis arba elektros lizdus. „MEDIA NAV" taip pat turi „Nav N Go" navigaciją. Dėl USB jungties ir interneto sąsajos paprasta atnaujinti „NAVTEQ" žemėlapius, tačiau pats ekranėlis bendrame fone atrodo tarsi svetimkūnis. Tarsi dizaineriai, nusprendę, kad automobilis būtinai turi būti modernus, paėmė planšetinį kompiuterį ir jį tiesiog prilipdė centriniame panelyje. Taip, jis funkcionalus, patogus, aiškiai matomas, tačiau galėjo būti įkomponuotas dailiau. Beje, su panašiais sunkumais - kur kišti nemažą ekranėlį - susiduria ir kai kurie kiti automobilių gamintojai, tad daugėja modelių su tarsi prilipdytais ekranėliais.

Kaip dabar madinga, naujasis „Clio" turi ir „Auto stop" funkciją, sankryžose turinčią perjugti variklį į budintį režimą ir taip prisidėti prie aplinkos saugojimo ir kuro taupymo. Deja, per tris pažinties su automobiliu dienas kaskart sustojus sankryžoje kompiuteris pranešdavo, kad „Auto stop" sistema neveiks. Už lango žiema, šalta, varikliui reikia šildyti saloną, tad su aplinkosauga teks palaukti šiltesnių dienų.

Sąrangos lygis naujajame „Clio" skiriasi nuo pasirinkto varianto, tačiau jau baziniai modeliai gauna daugybę pasyvaus saugumo elementų: priekines ir užpakalines saugos pagalves, langų užuolaidėles, trijų vietų saugos diržus, aktyvias atramas galvai ir t. t. Beje, „EuroNCAP" bandymuose modelis gavo 5 žvaigždutes. Tokį įvertinimą „Clio" uždirbo, nes saugo ne tik savo keleivius, bet ir, susidūrimo atveju, pėsčiuosius.

Bandytas modelis buvo vidutinės sąrangos, turėjo 1,4 l 90 AG dyzelinį variklį ir 5 pavarų MPD. Nedideliam automobiliui tokio variklio užtenka - išjungus „Eco" režimą automobilis užtektinai dinamiškas ir manevringas, kuro sąnaudos - apie 4,9 l/100 km mišriu režimu - taip pat negasdina, tačiau norėtųsi, kad dirbtų variklis tyliau.

Kompaktiškas automobilis turi naują vairo sistemą, tad jautriai reaguodavo net į mažiausius vairo pasukimus. Manevravimui ir nardymui tai - pats tas, tačiau mėgstantiems važinėti ramiau, tikėtina, norėsis ne tokio jautraus.

Automobilio pakaba per daug minkšta, kad būtų pavadinta sportine, tačiau ganėtinai kietoka. Važiuojant gerais, nuvalytais keliais klausimų ji nekelia, o išsukus į duobėtą kaimo vieškelį norėtųsi minkštesnės. Be to, posūkiuose „Clio" kaip ir kiti panašūs maži modeliai ganėtinai daug pasvyra.

Kita vertus, tie, kurie pirks „Clio", tikėtina, dažniausia jį naudos mieste, kur keliai nuvalomi, tad šių nepatogumų pajusti neturėtų.

Panašu, kad „Renault" norėjo sukurti kažką naujo. Ir jiems pavyko. Galbūt vėliau nauji modeliai taip pat bus modernios išvaizdos, bet kol kas „Clio" yra toks vienintelis - ryškus, pastebimas, nekasdieniškas. Pakankamai patogus, dinamiškas ir ekonomiškas. Leistis į tolimas keliones su vaikais jis gal ir nelabai tinka, tačiau kasdieniam važinėjimui po miestą ar romantiškai kelionei dviem prie jūros - pats tas.
 
Rekomenduojami video