Prasideda kritinis laikas elektromobilių erai: kodėl dabartiniai sprendimai gali nulemti ateitį
Prasideda kritinis laikas elektromobilių erai: kodėl dabartiniai sprendimai gali nulemti ateitį

Jau greitai startuos dar viena šiųmetė automobilių paroda. Šįkart pasaulio akys ir objektyvai susmigs į Vokietijos Frankfurto mieste vyksiantį reginį. Jame neabejotinai pirmaisiais smuikais gros elektromobiliai. Viena iš populiariausių šių dienų objektų. Juos mėgsta žiniasklaida. Apie juos pasakoja juos kuriančios įmonės. Jais žavisi klimato kaita besipiktinantieji, bet ar pristatomos mašinos sulauks tokio pat pirkėjų dėmesio?

 
„Forbes“ susisiekė su keliais skirtingų sričių atstovais, su kuriais buvo aptartos elektromobilių ateities perspektyvos. Trumpai apžvelkime kokios ekspertų nuomonės.

Šiuo metu rinkoje važinėja ne vienas elektromobilis, tačiau iki elektros amžiaus toli. „Tesla“ tapo sinonimu tokių automobilių. Ją visi nori nugalėti, bet nors firmos sukurti automobiliai pasiekė masinės gamybos apimtis, ta tikroji masinė gamyba vis dar neišpildyta. Kol kad geriausiai parduodami būtent patys brangiausi modeliai, kuriuos gali įsigyti retas žmogus. O ir įsigytas tampa ne kasdieniniu automobiliu.

Į rinką įžengė ir kitos garsios įmonės gaminsiančios brangius sportinius automobilius. Frankfurto paroda gali tapti ta, kurioje debiutuos daugiausia prieinamų elektromobilių: Honda e-car, nebe konceptinį modelį, Mercedes EQV keleivinį furgoną, Mini Electric, SmartEQ ForTwo, Vouxhall/Opel Corsa, VW ID.3. Dauguma šių mašinų orientuosis į eilines pajamas turinčius ir norinčius darbinės mašinos.

Įmonės stengiasi pasirodyti. Ypač Volkswagen vis dar kenčianti „dyzelgeito“ skandalo padarinius.  Jie per penkerius metus nori į šią rinką investuoti per 50 milijardų dolerių (apie 45 milijardus eurų). Vokiečių įmonė vienas stambiausių žaidėjų automobilių pramonėje. Jie turi įrankius pokyčiams. Jei tik žmonės pirks tai kas jiems siūloma.

Kardifo verslo mokyklos profesorius Peteris Velesas (Peter Welles) labiausiai nerimauja dėl padėties pasaulyje. Elektromobilių gamybai ir tobulinimui reikia didelio kiekio įvairių metalų, mineralų. Tačiau jų kainos kyla, ypač dėl vykstančių neramumų rinkose. JAV ir Kinijos kainų karo, vykstančio Breksito keliamų neramumų ES, vienoje potencialiai didžiausių elektromobilių pirkėjų rinkoje. Jei kainos ar kiti veiksniai įtakos sprendimus pirkti, įmonių inversijos be adekvačių pardavimų gali būti nuostolingos. „Tai ne pats geriausias momentas industrijos vykdomam elektrifikacijos pikui“.

Davidas Beilis (David Baley), Birmingemo ekonomikos mokyklos profesorius kiek pozityvesnis elektromobilių atžvilgiu. Vis tik jo pastebėjimais, rinkai gali būti pavojinga Kinija. Jų elektromobiliai mažesni, kur kas patrauklesnės kainos.

Kainos neabejotinai dar vienas svarbus faktorius ar žmonės pirks elektromobilį. Politiniai sprendimai, kuriais sunkinamas įprastų mašinų su vidaus degimo varikliu eksploatavimas gali būti skatinamoji priemonė.

2018 metais Europoje tik 2% iš naujai įsigytų automobilių buvo elektriniai. JAV investicinio banko „Morgan Stanley“ vertinimais, 2025  metais pasaulinėje rinkoje elektromobiliai gali tikėtis apie 10%, dar po penkerių metų iki 20% pardavimų apimties. Didžiosios įmonės gali būti sutrikdytos jei ne sužlugdytos. Juk jos skubėdamos per trumpą laiką išleido milžiniškas sumas tyrimams, konstravimui, esamų gamybos linijų perdarymui.

Jei pirmieji masiniai elektromobiliai nepateisins vilčių, gali sumažėti naujų modelių pasiūla. Dalis lėšų skiriamų šiai sričiai būti nukreiptos į alternatyvius projektus. Pavyzdžiui grįžti prie vidaus degimo variklių tobulinimo, tęsti hibridinių automobilių kūrimą ar kuro elementų tobulinimą (pvz: vandenilio reakcijos).
technologijos.lt
Rekomenduojami video