„Porsche Boxster“ – 1996–2004
„Porsche Boxster“ – 1996–2004
Kaip ir prognozuota, naujų automobilių rinka mūsų šalyje pamažu atsigauna. Kita vertus, tai suprantama, nes atliekamų pinigų turinčių žmonių buvo visais laikais. Tiesa, mūsų šalyje dar gyvas „naudotų automobilių" kultas, tad pastarųjų pardavimai atsigauna dar greičiau. Ir žmonės renkasi ne vien pigius, biudžetinius modelius. Turint atliekamų pinigų, galima pagalvoti apie tokį modelį kaip „Porsche Boxster".


Jų gamyba pradėta 1996 m. Automobiliai iškart tapo labai populiarūs. Per metus Štutgarto automobilių gamyklos produkcijos pardavimai išaugo pusantro karto. Siekiant patenkinti neplanuotai didelį poreikį, „Boxter" pradėtas gaminti ir „Valmet" gamykloje, Usikaupinki miestelyje, Suomijoje.

„Boxster" kūrimui buvo panaudota ta pati bazė, kurią gavo ir variklį užpakalyje turintis „Porsche 911", o modeliai turi apie 40 proc. bendrų detalių, tačiau šis modelis visiškai kitaip sukomponuotas ir sukurtas pagal schemą, kai variklis montuojamas per vidurį. Siekiant optimaliai paskirstyti svorį, šešių cilindrų opozicinis variklis sumontuotas iškart už sėdynių.
 


Variklis turi tepimo sistemą su sausu karteriu, įleidimo fazes keičiančią sistemą „VarioCam", keturis paskirstymo velenus, keturis vožtuvus cilindrui ir perjungiamą rezonansinę kamerą. Nuo „Porsche 996" variklio jis skiriasi mažesniu cilindro skersmeniu, trumpesne stūmoklio eiga ir dar keletu sisteminių smulkmenų.

Pirmieji „Boxster" turėjo šešių cilindrų opozicinius 2,4 l 204 AG variklius. 1999 m. automobiliai turi 2,7 l 220 AG variklį. Tuo pat metu pasirodė ir galingiausia „Boxster" versija „S" su 3,2 l 252 AG agregatu.

Automobilio salonas atitinką bendrą prekių ženklo įvaizdį ir ergonomika nepasižymi. Už įvaizdį tenka mokėti.

Vairo padėtis ne pati patogiausia, reguliuojama tik pirmyn ir atgal, tad vairuojant reikia priprasti. Viską su kaupu kompensuoja tris reguliavimo svirtis turinčios patogios sėdynės. Įvairių padėčių gausumas garantuoja, kad automobilyje įsikurs bet kokio kūno sudėjimo vairuotojas.
 


Dėmesio reikalauja automobilio prietaisų skydelis. Jo centre yra didžiulis apvalus tachometras, šalia spidometras su 0-250 km/val. reikšmėmis. Įdomu tai, kad kilometrai suskirstyti ne 10, o 50 km/val. Tiesa, po skale yra nedidelis ekranėlis, kuriame rodomas esamas automobilio greitis.

Šalia viename korpuse sumontuoti kuro kiekio ir variklio temperatūros davikliai.

Minkštas automobilio stogas sulankstomas per 12 sekundžių. Tiesa, tai daryti galima tik stovint ir užtraukus stovėjimo stabdį. Važinėti nuleistu stogu nelabai malonu. Viena vertus, retai pasitaiko tinkamas oras, kita - aplinkos keliamas triukšmas labai greitai pradeda varginti. Kabrioletai atrodo gražiai, tačiau nuleisti stogai kelia naujas problemas.

Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkami automobiliai su APD „Tiptronic". Ji veikia patikimai, vėlavimų nesijaučia. Su tokiu automobiliu drąsiai galima važinėti „gazas dugnas" stiliumi, tik reiktų atminti, kad tai nelabai sveika pavarų dėžei.
 


Galima pavaras perjungti ir rankiniu būdu, tačiau tai atliekama ne „lapeliais", o vaire sumontuotais mygtukais „+/-". Būtent todėl pavaras patogu perjungti tik tol, kol vairas mažai pasuktas. Vėliau tai problemiška.

Automobilis turi puikius stabdžius, tad prireikus „stoja vietoje". Naujam automobilio savininkui reiktų žinoti, kad stabdžių pamina labai kieta. ABS įsikiša tik tada, jei tikrai reikia. Važiuoti ši sistema netrukdo. Stabdžiai - bene vienintelis mazgas, kurį teks atidžiau prižiūrėti. Tai jokiu būdu nereiškia, kad jie nepatikimi. Priešingai, tačiau jei automobilis buvo tinkamai eksploatuojamas. Patys pirmieji modeliai dar gali kentėti dėl susidėvėjusių cilindrų gilzių ir KPM prievado gedimų. Taip pat reiktų patikrinti, ar nėra riebaus purvo po tepalo filtro dangteliu ir radiatoriuje. Jei radote, ruoškitės arba variklio remontui, arba ieškokite kito automobilio. Jei ruošiatės pirkti „Porcshe", automobilį apžiūrėkite su išmanančiu šiuos modelius asmeniu. Ypač tai taikytina varikliui, nes remontas kainuos labai daug.

Perkant naudotą automobilį būtina patikrinti ir vairo geometriją, nes greičiau dėvėsis padangų vidiniai kraštai, jei ji bus sureguliuota netinkamai. Patikrinimas nepigus, bet pigesnis negu naujos padangos tokiam automobiliui kas pusmetį. Daugiau rūpintis nėra kuo - pati pakaba patikima ir labai patogi. Automobilis ne tik lengvai valdomas, patogus, bet ir ne per daug kietas.

Taigi, jei radote prižiūrėtą ir tvarkingą automobilį, pirkite. Geros emocijos garantuotos.
 
Rekomenduojami video