Pirmasis nuo konvejerio nuriedėjęs „Mini“, tikrasis pono Byno automobilis, Lietuvos keliais niekada neriedėjęs „Mini“ kemperis ar kariniams tikslams kurtas, bet pliažo automobiliu tapęs „Mini Moke“ – tai tik keletas iš eksponatų, kuriuos galima išvysti istorinėje „Mini“ modelių parodoje, atidarytoje BMW muziejuje Miunchene. Su kai kuriais iš šioje parodoje demonstruojamų modelių gegužės mėnesį bus galima susipažinti ir Lietuvoje.
„Šią parodą turi aplankyti kiekvienas „Mini“ gerbėjas, nes ji atspindi visą prekės ženklo istoriją – nuo pat pirmojo „Miniuko“, kuris tapo 7-tojo dešimtmečio britiškos kultūros ir gyvenimo stiliaus atspindžiu, iki 2001 m. naujojo dizaino „Mini“, pagimdžiusio šiuolaikinių miesto automobilių ikoną, – sakė vienas pirmųjų parodą aplankęs „Mini People Lietuva“ klubo narys Mindaugas Lataitis. – Galime pasidžiaugti, kad dalį parodoje rodomų modelių galima bus išvysti ir Lietuvoje, Zarasuose, per gegužės mėnesį įvyksiantį pasaulinį „Mini“ suvažiavimą, pirmą kartą rengiamą Lietuvoje.“
Pirmasis nuo konvejerio nuriedėjęs „Mini“
„Nedidelis automobilis su didele istorija“ – taip apibūdinamas „Mini“ prekės ženklas. Parodoje tarp istorinių serijinės gamybos modelių galima išvysti patį pirmąjį nuo konvejerio nuriedėjusį serijinės gamybos „Mini“, taip pat „Morris Mini Minor“, „Mini Moke“ ar nuo 1961 m. leistą talpų kelionėms pritaikytą „Mini Traveller“.
Pono Byno „Mini“
„Daug 7-to dešimtmečio modelių mes pamatysime ir Lietuvoje „International Mini Meeting“ renginyje, kuris vyks Zarasų saloje gegužės 22-24 dienomis. Į šventę turėtų atriedėti apie 300-400 „Mini“ automobilių. Tarp jų bus ne tik Miunchene demonstruojami „Mini Moke“ ar „Mini Traveller“, bet ir kiti to laikmečio modeliai – mažas, bet erdvus „Austin Mini Countryman“, pirmosios serijos „Mini Clubman“, ar prabangūs sedanai „Wolseley Hornet“ ir „Riley Elf“, savo laikmečiu kainavę kelis šimtus svarų sterlingų. Tad ir Lietuvoje norintieji tikrai galės susipažinti su 56 metus trunkančia „Mini“ prekės ženklo istorija“, - sakė M. Lataitis.
"Mini" limuzinas
Miunchene istorinių serijinių modelių ekspoziciją puošia ir išskirtiniai garsenybių „mažyliai“ – tviskantis sidabrinis dainininko David Bowie „Mini“, ar pono Byno automobilis – būtent tas, kuriuo aktorius važinėjo XX a. paskutinį dešimtmetį itin populiariame TV seriale, išgarsinusiame „Mini“ prekės ženklą visame pasaulyje.
Šalia serijinės gamybos modelių parodos lankytojai gali išvysti ir nestandartinius, vienetinio dizaino automobilius, apie kuriuos daugelis netgi nėra girdėję. Pavyzdžiui 1965 m. „Mini“ išleido kemperį, kuris savo laikmečiu buvo itin pažangus, nes „gyvenamosios“ dalies stogas buvo pakeliamas/nuleidžiamas elektroniniu būdu. Dar vienas originalus darbas olando klasikinis „Mini“, perdarytas į... apelsiną.
„Mini“ kemperis turėjo elektroniniu būdu valdomą „gyvenamąją“ dalį
Automobilių sporto entuziastai parodoje galės iš arti susipažinti su istoriniais ir šiuolaikiniais lenktyniniais „Mini“ automobiliais – Monte Karlo ralyje 1967 metais pirmąją vietą iškovojusiu „Mini Cooper S“ (Monte Karle „Mini“ triumfavo ir 1964 bei 1965 metais), taip pat ir modernų „Mini ALL4 Racing“ lenktyninį visureigį, kuris keturis pastaruosius metus iš eilės dominuoja Dakaro ralyje.
Raliniai "Mini"
Dar viena įdomi „Mini“ automobilių grupė – koncepciniai modeliai. Pavyzdžiui, 1997 m. pristatytas „Mini Spiritual“, kuris turėjo atspindėti naujųjų „Mini“ dizaino kryptį, buvo itin mažas ir turėjo 0,66 litro variklį, sumontuotą automobilio gale. Parodoje galima apžiūrėt ir 2011 m. Ženevoje pristatytą „Mini Rocketman“, kuris, nors ir buvo tikimasi, jog pasieks gamybos fazę, teliko koncepciniu modeliu. Dėmesio vertas ir prieš maždaug metus pristatytas koncepcinis „Mini Clubman“ modelis, kuris, kaip teigia automobilių rinkos ekspertai, visai realu, taps serijiniu.
„Mini“ įgaliotoji atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ praneša, kad paroda Miunchene „BMW Welt“ muziejuje veiks iki 2016 m. sausio 31 dienos.