Lietuvoje prasidėjo išankstinė prekyba naujuoju „Audi Q8 e-tron“. Modernaus dizaino, aukščiausios klasės visiškai elektrinis SUV ir krosoveris išsiskiria dinamišku vairavimu, pagerinta aerodinamika, efektyvesniu įkrovimu ir net iki 600 km įveikiamu atstumu (WLTP ciklu). Lietuvoje „Audi Q8 e-tron“ kainos prasideda nuo 76 900 Eur („Q8 50 e-tron“ modelis), o pirmieji automobiliai klientus pasieks 2023 metų pavasarį.
Naujojo „Audi“ elektrinių visureigių flagmano era prasidėjo visai neseniai, kuomet nuo gamybos linijos Briuselio gamykloje nuriedėjo pirmasis „Audi Q8 e-tron“. Nuo pat „Audi e-tron“ debiuto 2018 metais ši gamykla tapo tvarios gamybos pavyzdžiu, o klientams iš viso pristatyta apie 160 tūkstančių šių elektromobilių.
„Baltijos šalyse „Audi e-tron“ sulaukė didelio pripažinimo ir teigiamų klientų atsiliepimų. Lietuvoje elektriniai modeliai sudaro daugiau nei dešimtadalį visų pardavimų šiais metais, didžioji dalis jų yra „Audi e-tron“. Patobulinta „Q8 e-tron“ versija, vienu įkrovimu galinti įveikti net iki 600 kilometrų, neabejotinai prisidės prie augančios elektromobilių dalies „Audi“ pardavimuose. Naujas „Audi“ elektrinės pažangos etapas Lietuvoje prasidės jau netrukus – pirmieji iš anksto užsakyti „Audi Q8 e-tron“ šalies keliais riedės jau pavasarį“, – sako Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvai ir Latvijai.
Du kėbulo tipai, trys transmisijos versijos
Naująjį modelį galima rinktis iš dviejų kėbulo tipų, „Audi Q8 e-tron“ ir „Q8 Sportback e-tron“, bei trijų visais ratais varomų elektrinės transmisijos versijų.
Bazinių „Audi Q8 50 e-tron“ ir „Audi Q8 50 Sportback e-tron“ modelių baterijų naudingoji talpa siekia 89 kWh (bendra talpa 95 kWh), o WLTP ciklu jie gali nuvažiuoti iki 491 km (SUV) ir iki 505 km („Sportback“).
Galingesnėse „Audi Q8 55 e-tron“ ir „Audi Q8 55 Sportback e-tron“ versijose naudojamos didesnės 106 kWh (bendra talpa 114 kWh) baterijos. Šie modeliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 582 km (SUV) ir iki 600 km („Sportback“), matuojant WLTP ciklu.
Tokios pat baterijos diegiamos ir pažangiausiuose „Audi SQ8 e-tron“ ir „Audi SQ8 Sportback e-tron“, tik šie turi ne po du, o po tris motorus ir gali išvystyti net 370 kW galią bei 973 Nm sukimo momentą. S modeliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti iki 494 km (SUV) ir iki 513 km („Sportback“).
Didžiąsias baterijas galima įkrauti maksimalia 170 kW siekiančia galia. Tokiu atveju vos per 31 minutę bateriją galima įkrauti nuo 10 iki 80 proc. – idealiomis sąlygomis tai suteikia iki 420 km (WLTP) ridą.
Išbaigtas dizainas ir erdvus salonas
Vos pažvelgus į „Audi Q8 e-tron“ ir „Q8 Sportback e-tron“ tampa akivaizdu, kad jie yra visiškai elektriniai. Atnaujintas priekio ir galinės dalies dizainas aiškiai atkartoja „Audi“ elektromobilių dizaino kalbą.
4,915 metro ilgis, 1,937 metro plotis ir 1,619 metro („Sportback“) arba 1,633 metro (SUV) aukštis „Q8 e-tron“ elektromobiliams suteikia maksimalų erdvumą ir komfortą. Jų 2,928 metro siekianti ratų bazė suteikia daug erdvės ir sėdintiems gale. Dosni ir bagažinės talpa: SUV versijoje ji siekia 569 litrus, „Sportback“ – 528 litrus. Priekyje yra papildoma 62 litrų talpos daiktadėžė.
Daugiau patogumo ir saugumo
„Audi Q8 e-tron“ turi apie 40 pagalbinių vairavimo sistemų. Aplinkos informaciją analizuoja iki penkių radarų, penkių kamerų ir 12 ultragarso sensorių. Viena iš naujovių yra „Remote Park Assist Plus“ – ji padeda „Audi Q8 e-tron“ įsprausti net į siauriausią parkavimo vietą naudojantis „myAudi“ programėle.
„Q8 e-tron“ galima komplektuoti su skaitmeniniais „Matrix LED“ priekiniais žibintais. Važiuojant greitkeliu orientacinės šviesos žymi automobilio vietą juostoje ir taip padeda vairuotojui saugiai laikytis savo juostos. Galimos dar trys naujos funkcijos: pagerinta eismo informacija, juostos apšvietimas su krypties indikatoriumi ir orientacinis apšvietimas užmiesčio keliuose.
Naudojamos perdirbtos medžiagos
„Audi Q8 e-tron“ pirkėjams Europoje ir JAV bus sertifikuota kaip neutrali CO2 atžvilgiu. Be to, kai kurias šių elektromobilių detales „Audi“ gamina naudodama perdirbtas medžiagas. Tai leidžia sumažinti naudojamų išteklių kiekį ir prisideda prie uždaro, efektyvaus ir tvaraus medžiagų žiedinio panaudojimo ciklo.
Maža to, pirmą kartą perdirbtos medžiagos panaudotos gaminant detales, susijusias su saugumu – cheminiu būdu perdirbtos automobilių plastiko atliekos įeina į plastikinius saugos diržų sagčių dangtelius.