Konteineris „B“
Konteineris „B“

„Viskas prasidėjo nuo noro turėti kasdienę mašiną, bet išėjo kaip visada...“ — pusiau juokais, pusiau rimtai kalba „SCION xB“ „ligos platintojas“ Lietuvoje. Japonijoje labai populiarūs stačiakampio formos automobiliukai plinta ir kituose kraštuose. Pirmiausia — JAV ir Europoje. Vieną iš pirmųjų „SCION xB“ (Japonijoje „TOYOTA bB“) į Lietuvą atsigabeno Prienuose gyvenantis Romas, japoniškų automobilių entuziastas. Vos 2 000 mylių nuvažiavęs tiesmukų formų automobiliukas turėjo būti patogi kasdienė mašina, tačiau, kaip sako pats savininkas, „viskas išėjo kaip visada“ — sportinės važiuoklės, dideli ratlankiai, daugybė aksesuarų ir kitų niekučių, kurių paprastas mirtingasis net nepastebės.

„Nors automobilis nuotraukose žmonai nepatiko, tačiau pamačiusi „gyvai“ ištarė: „Noriu šitos mašinos“, — apie žmonos pritarimą naujai šeimos transporto priemonei pasakoja vyras ir priduria, kad „mašina pagal kilmę yra „amerikonas“, bet iš išvaizdos — grynas „japonas“. Jau iš pat pradžių Romas kėlė sau tikslą — padaryti automobilį panašų į originalųjį „TOYOTA bB“.

Kuomet prieš pora metų Romas parsiplukdė patį pirmąjį SCION, jo teigimu, tokio automobilio Lietuvoje nebuvo, tuo labiau — jam detalių. Tad tuo pat metu iš Japonijos buvo parplukdyti ir „TOYOTA bB“ — kaip detalių „donorai“. Vėliau atkeliavo dar keturi tokie automobiliukai po avarijų iš Amerikos ir Japonijos, kurie vėliau buvo suremontuoti ir parduoti daugiausia Rusijoje.

„Kas buvo geriausio visuose, sudėjau į šitą“, — šypteli Romas. Taip automobiliuke atsirado chromuoti veidrodėliai, rankenėlės, vėjo nukreiptuvai, bagažinės dangtis be vietos valstybiniam numeriui ir daugelis kitų detalių, kurios ribotomis serijomis buvo montuojamos į „TOYOTA bB“. Štai priekinės lygios „grotelės“ yra nuo „Open Deck“ pikapo versijos („Norėjau, kad priekis būtų lygus“). Tęsdamas vadinamąjį pseudo VIP dailinimo stilių (kad pigus automobilis atrodytų kuo prabangiau), Romas miesto automobiliui nupirko japonų firmos „GARSON D.A.D“ buferių komplektą, su kuriuo jis atrodo apvalesnis. („Pirmiausia juos pamačiau pas vieną amerikietį, kuris turi tokį pat baltą modelį ir, aišku, pats tokių užsimaniau — juos vėliau radau Japonijoje.“) Taip maždaug už 2 700 dolerių atsirado labiausiai automobilio išvaizdą pakeitęs patobulinimas.

Kurstant aplinkinių spėliones apie nematyto automobilio technines galimybes, galiniame buferyje įkomponuoti įspūdingo dydžio dvigubi išmetimo vamzdžiai.

Šeimininkas rankas prikišo ir prie priekinių žibintų — išėmė, juo nuomone, netinkančius oranžinius atšvaitus, o galinius perdarė iš esmės. Dabar galiniuose žibintuose labai akyla akis pastebės ir nuo „VW Passat“ pritaikytus šviesos diodų lempų vidurius.

Automobilio interjeras pakeistas nedaug — pridėtos „TOYOTA bB“ skydelio apdailos, kurias reikėjo perdažyti ir šiek tiek patrumpinti. Taip pat pritaikyta „SCION tC“ modelio magnetola.

Mašinėlė dabar turi ir pažemintą pakabą („TEIN“) su japoniškais „WORK GellBallad“ 17 colių ratlankiais ir 215 pločio padangomis.

„Didžiausia laimė buvo pirmaisiais metais, kai tokių mašinų Lietuvoje nebuvo. Važiuoji Kaune paskui autobusą ir pilnas autobusas žmonių į tave pirštais bado. Atrodo, lyg vairuotum nuogas. Dabar apsiprato ir aplinkiniai. Daug kam jis patinka, daug kam nepatinka. Mašina turi daugybę pravardžių: „bobikas“, „katafalkas“, „dėžutė“, „konteineris“, „čemodanas“. Kartą keldamiesi į Neringą juokiamės, kad tik nesumaišytų mašinos ir į konteinerių terminalą nenuvežtų“, — pasakoja „dėžutės ant ratų“ šeimininkas.

„TOYOTA bB“ Amerikoje yra žinomas kaip „SCION xB“. Europoje artimiausias automobilio „giminaitis“ yra „TOYOTA Yaris Verso“. Dėl to eksploatuojant automobilį Lietuvoje nekyla problemų, nes pagrindiniai mazgai — variklis ir važiuoklė — tie patys.

Techniniai duomenys

SCION bB (2004–2006 m.)

•Variklis 1,5 l (1NZ–FE)


•Galia 108 AG (81 kW)
•Ratų bazė 2 499 mm
•Ilgis 3 945 mm
•Plotis 1 689 mm
•Aukštis 1 641 mm

•Svoris 1 086 kg

Taip pat skaitykite:

„Išlengvintas“ naujasis „Lambo“

Rekomenduojami video