„Fiat 500“ pirmą kartą pasirodė 1957 metais. Tai buvo itin pigus automobilis, iš esmės keitęs itališkus motorolerius. 1975 metais modelio gamyba buvo nutraukta, bet 2007-aisiais „Fiat 500“ sugrįžo kaip mielas modernus miesto automobilis. O dabar jis prisikėlė iš naujo kaip elektromobilis.
„Fiat 500“, tiek senasis, tiek naujasis, yra labai populiarus automobilis. Jis nėra nei labai praktiškas, nei labai kokybiškas, tačiau jis yra kitoks, mielas ir draugiškas. „Fiat“ šis modelis uždirbo labai daug pinigų. Ir benzininis „Fiat 500“ niekur nedings, tačiau šie laikai turi savų reikalavimų ir ką tik buvo pristatyta nauja elektrinė „Fiat 500“ versija.
Elektrinis „Fiat 500“ nėra stipriai giminingas senajam benzininiam modeliui. Šis elektromobilis buvo sukurtas ant naujos platformos, yra 6 cm ilgesnis ir platesnis bei 4 cm aukštesnis (3,63 x 1,69 x 1,53 m). Žinoma pasikeitė ir automobilio išvaizda. Apvalūs priekiniai žibintai išliko, tačiau dabar viršutinė žibintų dalis buvo integruota į priekinės bagažinės dangtį.
Benzininė „Fiat 500“ išliks, kol bus paklausa
©Gamintojo nuotrauka
Tiesą sakant, 500 priekis pasikeitė labiausiai ir dabar atrodo daug moderniau. Bet, žinoma, daug įdomiau tai, kas slypi po stilingu „Fiat 500“ kėbulu.
Elektrinis „Fiat 500“ turi 42 kWh bateriją. Tai - pakankamai didelė baterija tokiam mažam automobiliui. Palyginimui, „Mini Electric“ turi 28,9 kWh bateriją, o „Peugeot e-208“ - 47,5 kWh. Kartu tai turėtų dar kartą sugėdinti „Mazda MX-30“, kuris turi 35,5 kWh bateriją.
Pilnai įkrautas elektrinis „Fiat 500“ turėtų įveikti apie 320 km. „Fiat 500“ niekada nebuvo skirtas ilgoms kelionėms, todėl tokio įveikiamo nuotolio šiam automobiliui daugiau nei pakanka. Juolab, kad „Fiat 500“ gali būti įkraunamas 85 kW galia - taip baterija iki 80 % bus pripildyta per 35 minutes.
Dabar „Fiat 500“ atrodo moderniau
©Gamintojo nuotrauka
„Fiat 500“ vidus taip pat patobulėjo. Dabar bus siūloma daugiau spalvų ir skirtingų medžiagų. Čia yra ir 10,25 colių ekranas, kuris leis patogiau valdyti automobilio sistemas. Tarp kurių - ir antrojo lygio autopilotas.
„Fiat 500“ vidus
©Gamintojo nuotrauka
Nebent sulauksime „Abarth“ versijos, „Fiat 500“ nebus greitas automobilis. 87 kW variklis leis automobiliui įsibėgėti iki 150 km/val., tik nelabai spėriai. Iki 100 km/val. „Fiat 500“ bėgėsis maždaug 9 sekundes. Kita vertus, turbūt svarbiau tai, kad šis automobilis 50 km/val. ribą pasieks per 3,1 s.
Elektrinis „Fiat 500“ buvo pristatytas su atidaromu medžiaginiu stogu. Ir tikrai ne be reikalo - šis automobilis bus populiariausias šiltojoje Europos dalyje. Tiesa, vėliau bus galima įsigyti ir įprastą versiją su nenuimamu stogu.
„Fiat 500“ išliks šiltųjų kraštų numylėtiniu.
©Gamintojo nuotrauka
Kol kas kaina nėra skelbiama ir ją gana sunku prognozuoti. Viena vertus, tai yra stilingas elektromobilis madingiems miesto gyventojams. Kainą didina ir pakankamai didelė baterija, naujos technologijos ir paklausa. Kita vertus - tai vis tiek yra „Fiat“ miesto automobilis, kuris tikrai turi konkurentų. Bet kuriuo atveju, šis automobilis bus populiarus - jei kitais metais lankysitės Italijoje, tikriausiai jau pamatysite vieną kitą siaurose senų miestų gatvėse.