Automobilių spalvos taip pat turi madą, 2020-ųjų – mėlyna
Automobilių spalvos taip pat turi madą, 2020-ųjų – mėlyna
 
Nors garsioji Henrio Fordo frazė, kad klientai gali rinktis bet kokią „Model T“ spalvą, jei tik ši – juoda, XX a. pradžioje ištarta juokais, ji buvo neįtikėtinai tiksli. Juodi, balti ir pilki atspalviai dominuoja ir šiandien, bet vis daugiau gamintojų plečia savo gamą. Tinkamų spalvų parinkimas gali puikiai pasitarnauti formuojant markės įvaizdį ir suteikiant daugiau pasirinkimo klientams.
 
Pavyzdžiui, pagrindinė „Peugeot 5008“ spalva yra sodri žalia „Emerald Green“, „Peugeot 208“ bei 2008 – ryški geltona arba mėlyna, „Nissan Micra“ bei „X-Trail“ – oranžinė. Tačiau tai yra vienetiniai automobilių rinkos pavyzdžiai.

Daugelis nenori išsiskirti
 
Už pirmojo lietuviško autobuso „Altas Viator“ išorės ir vidaus stilių „A'Design Award“ apdovanojimą pelnęs dizaineris Dominykas Budinas pažymėjo, kad spalvos naujiems modeliams parenkamos atsižvelgiant į tai, ko nori potencialūs pirkėjai. 
 
Anot jo, kai kurie dalykai tiesiog nesikeičia, pavyzdžiui, visuomet populiarios bus juoda, balta ir pilka spalvos. Priežastis paprasta: vyrauja nuomonė, kad dauguma žmonių tiesiog nenori išsiskirti gatvėje. Būtent dėl to daugelis tradicinių Premium segmento atstovų – „Audi“ ar BMW – automobilių yra būtent tokių spalvų.
 
„Populiariausia sedanų ar kupė automobilių spalva yra juoda, komercinių ar nedidelių visureigių – balta. Jų nuperkama daug, todėl rinkoje ir dominuoja achromatinės spalvos, kurios net nėra tikros spalvos“, – komentavo D. Budinas.
 
Balta, juoda, pilka ir sidabrinė (arba šviesiai pilka) – populiariausios. Itin dažnai jas renkasi įmonės, kurios nenori pritraukti dėmesio, o automobilius pažymi nedideliais logotipais. Baigus mokėti lizingo įmokas tokį automobilį galima parduoti kitam išsiskirti nenorinčiam žmogui ar įmonei.

2020-ųjų spalva yra mėlyna
 
Viena didžiausių dažų gamintojų pasaulyje kompanija „Axalta“ yra pasisakiusi, kad 2020 metų spalva yra jūros stiklo (angl. sea glass). Tai – visi mėlynos spalvos tonai, taip pat ir pasteliniai.
 
„Prasidėjo naujas dešimtmetis, visi siekia rūpintis gamta, būti ekologiški ir supratingi. Mėlyna spalva simbolizuoja būtent tai ir jau dabar lenkia raudoną, kuri, neskaičiuojant neutralių spalvų, iki šiol buvo populiariausia“, – komentavo D. Budinas. 
 
Puikus šių tendencijų pavyzdys – neseniai rinkoje pasirodęs „Porsche Taycan“. Standartinės elektromobilio spalvos yra balta arba juoda, o tarp metalizuotų greta keturių achromatinių (baltos, juodos, pilkos ir sidabrinės) yra dvi mėlynos ir žalia. Speciali spalva – raudona. 
 
„Kompanija tiesiogiai laikosi tendencijų, nes žemiškos mėlynos spalvos dabar yra labai populiarios. Galbūt laikui bėgant pamatysime ir daugiau žalios“, – konstatavo dizaineris. 
 
D. Budinas atkreipė dėmesį, kad 2020 m. mėlyna spalva dominuoja daugelyje sričių. Pavyzdžiui, kompanijos „Pantone“, kurios sistemą naudoja profesionali poligrafija, spauda, tekstilė ir kitos sritys, atstovai taip pat paskelbė, kad šių metų spalva – klasikinė mėlyna. 
 
„Tai paliečia visas sritis, įskaitant grafinį ar produkto dizainą. Daug vizualių projektų remiasi vyraujančiomis metų tendencijomis, jas skatina ir didžiausi dažų gamintojai“, – dėstė pašnekovas. 
 
Vis dėlto mada neretai trunka metus ar dvejus, o automobiliai naudojami ilgiau. Tai lemia, kad gamintojai siūlo didesnę gamą, kurioje – ne tik pagrindinė šių metų spalva, bet ir artėjančiais sezonais būsiantys populiarūs atspalviai. 
 
Be jau minėtų „Peugeot 208“ ar krosoverio 2008, turinčių ryškius mėlyną „Blue Vertigo“, raudoną „Red Elixir“ ar geltoną „Yellow Faro“ (tik 208) atspalvius, galima išskirti prieš kelerius metus pasirodžiusią „Nissan Micra“ (oranžinė „Energy Orange“ ar raudona „Passion Red“), dar kelis nedidelius B segmento modelius.

 
Rekomenduojami video