Aštuntos kartos „Honda Civic“ - 2006 - 2011
Aštuntos kartos „Honda Civic“ - 2006 - 2011
Aštuntosios kartos „Honda Civic" buvo gaminamas nuo 2006 m. iki 2011 m. Europos rinkai buvo gaminami sedanai ir trejų bei penkerių durų chečbekai. Įdomu tai, kad sedanas ne tik gerokai skyrėsi išvaizda, bet ir turėjo svirtinę užpakalinę pakabą, o chečbekas - torsionus ir siją. JAV rinkai buvo gaminami ir „Civic" su kupė kėbulu. Nors tiek vieno, tiek kito modelio interjeras - futuristinis ir primenantis kosminį laivą, tarpusavyje jie taip pat skyrėsi.


„Honda Civic" galėjo turėti vieną iš 3 benzininių „i-VTEC" tipo variklių: 1,4 l 114 AG, 1,8 l 140 AG ir 2,0 l 201 AG. Tiesa, pastarasis buvo montuojamas tik į galingiausią versiją „Type R". Silpniausias variklis buvo montuojamas su 5 pavarų MPD arba variatoriumi. Galingesnis - su 6 pavarų MPD, CTV arba 6 pavarų robotu. Neatsiliekant nuo madingų tendencijų, buvo sukurtas ir hibridinis „Honda Civic", tačiau oficialiai mūsų rinkai nebuvo tiekiamas.

Aštuntos kartos „Civic" galėjo pasigirti gausia sąranga. Jau bazinis variantas apėmė ABS+ESP, 6 saugos pagalves, kondicionierių ir garso sistemą. Brangesnės versijos turėjo 2 zonų klimato kontrolę, statymo, šviesos ir lietaus daviklius, navigacinę sistemą.

Sukam, riedam, stabdom

Agresyvoka „Civic" išvaizda leidžia susimąstyti apie sportinį modelio charakterį, tai pasireiškia aštriu vairavimu ir puikiu stabilumu kelyje. Tiesa, už tai teks sumokėti: automobilis kietas, o prošvaisa tik 140 mm. Jeigu automobilį saugojo, pakaba ir vairo sistema problemų kelti neturėtų. Amortizatoriai, svirtys su atraminėmis gumomis ir stabilizatorių įvorėmis tarnauja apie 120 000 km. Vairo traukės turėtų tarnauti apie 70 000-80 000 km. Daugiau negu 100 000 km turėtų atlaikyti stebulių guoliai. Bene silpniausia vieta - vairo krumpliastiebis, galintis pradėti triukšmauti jau po 55 000 km, ir priekinių statramsčių atraminiai guoliai, tarnaujantys iki 45 000 km. Stabdžių diskų turėtų užtekti iki 120 000 km, trinkelės tarnaus triskart trumpiau.

Kas atsitiko?


Benzininiai „Honda i-VTEC" varikliai patikimi, tačiau kita įranga gali kelti problemų. Silpna vieta yra galintis išsikrauti akumuliatorius. Taip gali atsitikti, tarkim, išjungus variklį ir pusvalandį klausantis muzikos. Pasitaikydavo atvejų, kad žiemą dėl per mažai įkrauto akumuliatorius trūkdavo galios elektriniam vairo stiprintuvui, o tai jau kelia pavojų ne tik vairuotojui, bet ir aplinkiniams. Jeigu pajautėte panašias problemas, skubiai keiskite akumuliatorių.

Pasitaikydavo atvejų, kad greitai važiuojant automobilis užgesdavo ir neužsivesdavo. Pasirodo, kalta apsaugos sistema, nusprendusi, kad automobilis apsivertė, todėl nutraukdavo kuro tiekimą. Problema sprendžiama paspaudus mygtuką netoli paminų, paslėptą po dangteliu. Reiktų žinoti, kad po 130 000 km savo darbą baigs kuro siurblys ir tada jau jokie mygtukai nepadės.

Jeigu automobilis rinktas Turkijoje, po 50 000 km gali pradėti tekėti radiatorius.

Mechaninė pavarų dėžė ir variatorius problemų nekelia, ko nepasakysi apie robotizuota pavarų dėžė. Modeliai su šia PD gali pradžiuginti įspėjamuoju signalu prietaisų skydelyje, pranešančiu, kad yra problemų su transmisija. Automobilis tokiu atveju nepajudės, nes jis lyg ir stovi su įjungta pavara, nors PD įsitikinus, kad pavara neutrali. Kartais problema dingsta intensyviau pajudinus pavarų perjungimo svirtį. Jei tai nepadės, teks bandyti pasiekti pačią pavarų dėžę ir, manipuliuojant specialiomis ant jos sumontuotomis svirtelėmis, rankiniu būdu įjungti pavarą, o tada važiuoti į specializuotą servisą rimtesniam remontui. Jeigu pirksite naudotą „Civic" su robotu, būtinai patikrinkite, kaip jis veikia.

Taip pat žinokite, kad...

Prieš pirkdami turkų rinktą „Civic", patikrinkite, kaip laikosi dažai ant slenksčių. Nežinia kodėl, bet Turkijoje rinktų automobilių dažai šiose vietose laikosi nelabai ilgai. Laiku nepastebėjus problemos, galima prisižaisti iki korozijos. Automobilyje gali pradėti strigti ir vairuotojo durelių stiklas. Taip atsitinka persisukus pačiam stiklui, o bandymas jį daryti per prievartą gali baigtis elektros varikliuko keitimu. Siekiant to išvengti, kas 10 000 km stiklo rėmus reiktų sutepti specialiu silikoniniu tepalu.

Visgi net ir naudoti „Honda Civic" pasižymi patikimumu. Bendrą vaizdą gadina tik kai kurios vaikiškos ligos, kurios turėtų pasireikšti po 50 000-70 000 km. Taip pat reiktų nusiteikti, kad nemalonumų gali suteikti ir automobilis su robotizuota pavarų dėže. Visa kita, jei tik automobilis buvo ir bus prižiūrimas, tarnaus ilgai ir patikimai.
 
Daugiau skaitykite:

Iš Talino į Vilnių su „Nissan NV200“
„Volvo V 40“ – netikėtas susitikimas
Rekomenduojami video