Prisipažinsiu, mersedesai visada buvo mano slapta svajonė. Tai buvo pirmieji vakarietiški automobiliai, kuriuos dar tais, tarybiniais, laikais pradėjau pažinti sutikęs gatvėje. Dideli, išskirtiniai, iš tolo pastebimi su savo trikampe žvaigžde ant variklio dangčio.
Laikai pasikeitė, įvairiausių vakarietiškų automobilių pilnos gatvės, tačiau mersedesai ir toliau išsiskiria iš bendros masės. Teko vairuoti kelis senesnius mersedesus, tad, pasitaikius progai sėsti prie naujausio E klasės modelio vairo, tokios progos negalėjau praleisti.
Pirmiausia truputis bendrojo pobūdžio gamintojų pateiktos informacijos:
„Naujasis E klasės sedanas (serija W 212), kuris pirmą kartą viešai buvo pristatytas Detroito automobilių parodoje, išvaizda labai skiriasi nuo pirmtakų. Ankstesni E klasės modeliai su dvigubais priekiniais žibintais sulaukė pripažinimo - šis simbolinis bruožas iki šiol liko E klasės skiriamuoju ženklu. Naujasis „Mercedes-Benz" E klasės dizainas įkvėptas Paryžiaus automobilių parodoje pristatyto projektinio automobilio „ConceptFASCINATION". Šįkart dizaineriai keturių „akių" žvilgsnį pakeitė į keturis stačiakampius, įdomių, kubizmui būdingų geometrinių formų. Naujasis žibintų dizainas suteikia tiksliai į sparnus įtaisytų brangakmenių įspūdį. Radiatoriaus grotelės su erdvine chromuota apdaila, smailėjantis dinamiškas kėbulas ir tvirtesnė išvaizda patvirtina, kad šis automobilis - verslo klasės sedano įsikūnijimas.
Sudėtingas linijų ir paviršių žaismas - vienas šiuolaikinio „Mercedes" dizaino skiriamųjų bruožų. Dideli, įgaubtų ir išgaubtų paviršių plotai, sudėlioti pagal tvarkingas ir aiškiai apibrėžtas linijas. Šio dizaino koncepcija naujojoje E klasėje buvo ištobulinta iki smulkiausių detalių. Automobilio gale ši harmoninga tėkmė baigiama gracinga linija, aplenkiančia galinių ratų arkas ir suteikiančia lengvą formą. Kartu visi šie elementai automobiliui suteikia solidų ir dinamišką profilį, būdingą didesniems S ir CL klasių modeliams.
Laikai pasikeitė, įvairiausių vakarietiškų automobilių pilnos gatvės, tačiau mersedesai ir toliau išsiskiria iš bendros masės. Teko vairuoti kelis senesnius mersedesus, tad, pasitaikius progai sėsti prie naujausio E klasės modelio vairo, tokios progos negalėjau praleisti.
Pirmiausia truputis bendrojo pobūdžio gamintojų pateiktos informacijos:
„Naujasis E klasės sedanas (serija W 212), kuris pirmą kartą viešai buvo pristatytas Detroito automobilių parodoje, išvaizda labai skiriasi nuo pirmtakų. Ankstesni E klasės modeliai su dvigubais priekiniais žibintais sulaukė pripažinimo - šis simbolinis bruožas iki šiol liko E klasės skiriamuoju ženklu. Naujasis „Mercedes-Benz" E klasės dizainas įkvėptas Paryžiaus automobilių parodoje pristatyto projektinio automobilio „ConceptFASCINATION". Šįkart dizaineriai keturių „akių" žvilgsnį pakeitė į keturis stačiakampius, įdomių, kubizmui būdingų geometrinių formų. Naujasis žibintų dizainas suteikia tiksliai į sparnus įtaisytų brangakmenių įspūdį. Radiatoriaus grotelės su erdvine chromuota apdaila, smailėjantis dinamiškas kėbulas ir tvirtesnė išvaizda patvirtina, kad šis automobilis - verslo klasės sedano įsikūnijimas.
Sudėtingas linijų ir paviršių žaismas - vienas šiuolaikinio „Mercedes" dizaino skiriamųjų bruožų. Dideli, įgaubtų ir išgaubtų paviršių plotai, sudėlioti pagal tvarkingas ir aiškiai apibrėžtas linijas. Šio dizaino koncepcija naujojoje E klasėje buvo ištobulinta iki smulkiausių detalių. Automobilio gale ši harmoninga tėkmė baigiama gracinga linija, aplenkiančia galinių ratų arkas ir suteikiančia lengvą formą. Kartu visi šie elementai automobiliui suteikia solidų ir dinamišką profilį, būdingą didesniems S ir CL klasių modeliams.
Patogus prietaisų panelis
E klasė pirmtaką pranoko ne tik technologine prasme, išaugo ir pats automobilis. Naujasis sedanas yra 12 mm ilgesnis už ankstesnės kartos modelį (4 868 mm) ir 32 mm platesnis (1854 mm), o 2870 mm ratų bazė užtikrins sklandesnę ir patogesnę kelionę."
Kaip esu rašęs, ginčytis dėl automobilio išvaizdos galima, tačiau tai - skonio reikalas. Man naujojo E klasės modelio formos patinka - nepaisant visų pasikeitimų, jos liko klasikinės.
E-clasas
Dabartinis „Mercedes-Benz E-class" man primena automobilius iš vaikystės. Tai pat labai patiko prietaisų skydelis - šiais moderniais laikais jis liko klasikinės išvaizdos - rodyklinis laikrodis, kuro ir temperatūros davikliai, rodyklinis spidometras.
Visur rodyklės
Teko pratintis prie šio modelio vairo, tiksliau, prie svirčių ir svirtelių. Pats vairas didelis, patogus, informatyvus, puikiai klauso kelyje važiuojant bet kokiu greičiu - tik reikia priprasti, kad vairo stiprintuvas kintamos galios ir kartais juntamas lengvas drebėjimas.
Įdomu tai, kad pavarų perjungimo svirtis čia prie vairo, o ten, kur įprasta ieškoti posūkių jungiklio, sumontuota važiavimo kontrolės svirtis. Gerai tik, kad automobilis turi „7G-Tronic" pavarų dėžę, tad, grubiai imant, pavaros yra trys - darbinė, neutrali ir atbulinė. Tad įjungus darbinę, apie perjungimą galima pamiršti iki pat kelionės pabaigos. Tiesa, dar yra galimybė jas perjungti vaire sumontuotais jungikliais, kurie leidžia keisti pavaras bet kokia norima tvarka - kad ir iš 7 į 2. Per visą 700 km kelionę man taip ir nekilo noras junginėti jų - patiko tiesiog mėgautis puikiu automobiliu ir maloniu važiavimu. Prie kiek žemiau negu įprasta esančios posūkių svirties, kelis kartus įjungęs važiavimo kontrolę, irgi įpratau. Pasirodo, žemiau esanti posūkių svirtis - labai patogu, tad persėdus į savo automobilį teko pratintis prie aukščiau esančios.
Automobilis labai erdvus, tad jame puikiai gali įsitaisyti ne tik vairuotojas ir priekinis, bet ir du trys užpakalinės sėdynės keleiviai. Sėdynės erdvios ir labai patogios.
Mersedesinis sėdynių valdymas
Šiame modelyje priekinės sėdynės turėjo ne tik šildymo, bet ir vėdinimo funkciją. Beje, užpakalinės sėdynės keleiviams skirta daug dėmesio - oro padavimo kanalai išvesti ne tik šoniniuose statramsčiuose, bet ir per priekinių sėdynių tarpą.
Gale sėdintys keleiviai klimatą reguliuoja patys
Virš užpakalinių sėdynių sumontuotas apšvietimas, o jei gale sėdi tik vienas ar du žmonės, centrinę sėdynės atramos dalį galima atlenkti ir naudoti kaip ranktūrį arba padėkliuką. Pasak ją išbandžiusių keleivių, pastaroji atrama labai minkšta ir patogi, tad į ją patogu atremti ne tik ranką, bet, prireikus, galima padėti ir galvą.
Beje, kadangi pavarų svirtis iškelta prie vairo, tarpą tarp vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynių užpildo papildomos lentynėlės ir ranktūris - daiktadėžė su įmontuota šviesa. Didelė ir apšviesta priešais keleivį esanti daiktadėžė, didelė automobilio bagažinė. Kitaip sakant - automobilis didelis, bet plotas išnaudotas maksimaliai, kad būtų visokeriopai patogu.
Apie automobilio įrangą galima kalbėti labai ilgai - bazinėje sąrangoje jos gausu, o bandytasis modelis turėjo papildomų privalumų. Kita vertus, tokį papildomos įrangos kiekį, labai pasistengus, galima vertinti kaip trūkumą - norint sužinoti, ką ir kiek gali automobilis, prieš važiuojant reiktų sugaišti nemažai laiko skaitant instrukciją. Sąžiningai prisipažinsiu, kad to nedariau, todėl galiu kalbėti tik apie tas funkcijas, kuriomis naudojausi ir kurios patiko. Labai puikus dalykas tokių dydžio automobiliuose yra parkavimosi sistemos. Bandytas modelis daviklius turėjo ir priekyje, ir užpakalyje. Naudinga buvo kelyje ir šoniniuose veidrodėliuose sumontuota akląsias zonas stebinti sistema - sugalvojus sukti sistema informuodavo apie šalia esantį, bet galimą nematomą automobilį šviesos ir garsiniais signalais. Patogus dalykas ir automatiškai priekinių žibintų šviesos srautą žemyn nukreipianti sistema - nereikia pačiam perjunginėti ilgųjų ir trumpųjų šviesų žibintų.
Patiko „AIRMATIC DC" aktyvi pakaba, leidžianti pasirinkti „Sport" arba „Comfort" režimą. Skirtumas tarp režimų ypač pasijuto iš asfalto išsukus į žvyrkelį. Dar vienas naudingas dalykas - galimybė prireikus paaukštinti automobilį. Taip paprasčiau įveikti balas ar didesnes duobes, kurių mūsų keliuose dar pasitaiko. Dar vienas pliusas - nuo grindų einanti akceleratoriaus pamina.
Nuo grindų einanti akceleratoriaus pamina - atgaiva kojai
Aišku, tai taip pat skonio reikalas, bet man tokia pamina yra patogesnė ir ją spaudžiant mažiau pavargsta koja.
Kitas teigiamas dalykas tokiam automobiliui - didesnės talpos kuro bakas. Standartiniame variante jis yra 59 l, bandytame modelyje - 80 l. Žinoma, degalinių šiais laikais daug, tačiau gerokai maloniau važiuoti per daug nesidairant į kuro daviklio rodmenis. Apie važiavimą labai daug nėra ką kalbėti. Važiuoti šiuo modeliu vienas malonumas - gerai jaučiasi ne tik vairuotojas, kuriam reikia minimaliai pastangų suvaldyti šį nemažą automobilį, bet ir tiek priekinės, tiek užpakalinės sėdynės keleiviai. Kaip tikras limuzinas, automobilis „plaukia" keliu, tačiau nesijaučia kartais tokiais atvejais atsirandančio supimo. Variklis dirba tyliai, garso izoliacija taip pat aukščiausio lygio. Žinoma, keista būtų, jei tokio lygio automobilyje būtų kitaip.
Taigi, ar turi naujasis E klasės modelis trūkumų? Manau, kad nelabai, nes per dvi kelionės dienas man jų pastebėti taip ir neteko. Nebent, labai pasistengus, kaip trūkumą būtų galima įvardyti automobilio kainą - bazinis modelis kainuoja apie 140 000 Lt. Bandytasis, su papildoma įranga - apie 240 000 Lt. Tikrai ne pati mažiausia automobilio kaina. Kita vertus, pirkdamas mersedesą žinai, kad perki saugų, patikimą ir patogų automobilį. O šitie dalykai kainuoja...
Taip pat skaitykite: