25 metai: 25 priežastys pasirinkti 124-osios serijos Mercedes-Benz
25 metai: 25 priežastys pasirinkti 124-osios serijos Mercedes-Benz
Po /8 ir 123-iosios serijos ateis laikas, kai išskirtiniu klasikiniu automobiliu taps kitas – 124-osios serijos – Mercedes-Benz. Jau rytoj jis bus pakankamai senas, o kainos vis dar labai patrauklios.


Štai 25 priežastys, leidžiančios nuspėti artėjančią puikią šio klasikinio automobilio karjerą:

1. Rudys nėra jo problema.

Kiekvienas, kas aštuoniasdešimtaisiais veždavo savo /8 TUV apžiūrai, tai paliudys. Nors ir 124-asis turi silpnų vietų: spyruoklių statramsčių kupolus, nuolat rūdijančius keltuvo lizdus, tačiau jis ir nepretenduoja būti stebuklu. Tam, kas šiandien perka šį modelį kaip klasikinį, ko gero niekada neteks jo virinti.

2. Pogamyklinis katalizatoriaus montavimas?

Tai buvo praeityje – 123-iosios serijos laikais. Mažų mažiausiai tai pasakytina apie benzinines versijas.

3. Jis visada yra Classic ir Elegance, o kartais Sportline.

Žinoma, buvo aštuoniasdešimtaisiais jis ir truputėlį Avantgarde, tačiau niekada nebuvo taip, kad tai pakeltų kainų kartele. 124-asis yra paskutinis Mercedes-Benz, kurį parduodant nebuvo naudojami marketingo triukai, kai pardavinėjant papildomas įrangos ir dizaino linijas didinama kaina. Ghia ir Berlina tais laikais buvo visu laipteliu žemiau – ne tas lygis.

4. 124-asis nebuvo madingas, todėl dabar jis neatrodo beviltiškai pasenęs.

Šiandien visiskai nebesvarbu, kad jam trūksta chromuotų metalinių bamperių: budamas aerodinaminio tunelio kūdikis, 124-asis tuo pat metu ir veržlus, ir sunkus, ir stačiokiškas, bet kartu ir beveik aristokratiškai elegantiškas. Po jo gaminti modeliai taip pat turi šias savybes, tačiau tik ne keturakis įpėdinis, kuris maždaug penkis metus tikrai šauniai atrodė. Ir netgi geriau už Toyota Camry, bent jau iš galo. Atėjo laikas įvertinti 124-ąjį už daugelio charakteristikų stabilumą.

5. О taip, įpėdinis... W210.

Kaip per keturakio premjerą leido sau paskelbti gamintojas, jo gamyba buvo 30 procentų pigesnė nei 124-ojo. Deja, tai atbaidė daug pirkėjų ir šiandien turime pasekmes, kai net įsigydamas S-klasę turi uzsisakinėti tokias detales, kaip šildomi langų purkštukai, nors seniau net 200E juos turėjo kaip serijinės komplektacijos elementą.

6. Tikras Mercedes turi alyvos slėgio matuoklį.

Galime, pavyzdžiui, stebėti jo parodymus pirkdami naudotą automobilį. 124-asis galėtų būti paskutinis tikras Mercedes.

7. Įsėsti, pasukti raktą ir pradėti važiuoti.

"Tas daiktas apačioje yra stovėjimo stabdžio rankena" – tiek Jums užtenka pasakyti Jūsų širdies damai, kai ji iš savo Fiestos pirmą kartą sėda už pusamžės E-klasės vairo. Daugiau nieko. Naudojimo instrukcija turėjo 150 puslapių, o ne 400 kaip dabar, tačiau ir jos net nereikėjo skaityti, kad viska suprastumėte. Na ir, žinoma, vos keli mygtukai bei teisingu kampu pasukta konsolė, lyginant su dabartinių automobilių mygtukinėmis klaviatūromis, atrodo kaip tikra ramybės oazė.

8. W124 nenusipelno masinės tremties.

Automobilis, kurio vienintelė didelė problema buvo vienasvirtis blogai tepamas valytuvas, tikrai nenusipelno masinės tremties į Rytų Europą ir Afriką.

9. Žinoma, truputėlis elektronikos yra.

Tokios, kuri veikia jau 20 metų.

10. Savarankiškus technikos entuziastus džiugina šiokie tokie maži priežiūros darbai, kuriuos savo garaže jie gali atlikti patys.

Ko gero paskutinį kartą Mercedes istorijoje.

11. Nenuginčyjama tiesa: 123-iasis yra tikrai labai šaunus automobilis.

Truputėlį mažiau šaunus, jei jis yra 250. Arba 280 be E. Atsiradus 124-ąjai serijai variklių bingo liko praeityje. OK, karbiuratorinis 200-asis modelis nepasižymėjo ypatinga sparta, tačiau ir jis traukia taip, kad kartais imi abejoti.

12. 124-osios serijos universalas net ir šiais laikais atrodo išbaigtas.

Prieš tai buvęs modelis buvo specialiai praplatintas. Po jo išleistas modelis turėjo labai savotiską elegancijos forma. Taip, į keturakio bagažinę beveik telpa europaletė, bet žvelgiant is kitos pusės dėl savo monumentalios galinės dalies jis atrodo panašus į katafalką arba greitosios pagalbos automobilį.

13. CLK yra C-klasė. Taškas.

Tačiau paskutinis tikrasis E-klasės coupe buvo C124. Jis buvo begėdiškai brangus: pirkėjas turėjo sumokėti mažiausiai 10'000 markių daugiau negu už sedaną. Todėl dažniausiai jį vairuodavo žmonės, jaučiantys pavėluotą svajonių išsipildymą. Kai kurie iš jų turi savo coupe ir dabar. Bei važinėjasi jais savaitgaliais į parkingą prie kapinių arba iš jo. Arba ten, kur vyksta kurorto koncertai.

14. Kylanti kėbulo linija: 124-osios serijos kabrioletas.

124-osios serijos modelių gamoje atsirado gražiausias šiuolaikinis keturvietis kabrioletas. Jų kainos jau nebekrenta: "vienerių metų – vieno savininko" būklės kabrioletas kainuoja tiek pat, kiek visiškai naujas geresnės komplektacijos Golf 1,6. Panašiai buvo tik prieš 20 metų su 111-ąją serija.

15. 500E! 326AG! Surinktas Cufenhauzene (Zuffenhausen)!

Ir mes daugiau nebegalime tvirtinti, kad šeimyninis Porsche vadinasi Cayenne. Šiuo metu perkant naują Porsche visureigį papildomai dovanojamas 500E žmonai. O gal geriau keletas 500E (kalba eina apie 15'000 eurų).

16. Neįperkantiems: 400E.

Jis yra šiek tiek lėtesnis. Ir geru trečdaliu pigesnis.

17. Kartu su 124-uoju mirė ir mitas apie neužmušamą prieškamerinį dyzelį.

Iki šiu laikų 200D su 75 AG buvo puiki galimybė neatsirasti naujo automobilio poreikiui ateinančius 20 metų – tikras stiliaus elementas stoiškiems konservatyviems lėto maisto gurmanams. Įdomia informacija dalinosi vairuotojai taksi stovėjimo aiksteleje: "794'000 km, o jau antras variklis!" – "Nuo kada?" – "Pakeistas prie 660’000".

18. Dėl švininės kojos Jums neužtenka 160 km/h? Jau 123-iosios serijos 230E buvo gerokai greitesni.

Kompromisiniai keturių cilindrų varikliai buvo pakankamai geri – M102 gamos variklių galingumo tikrai pakakdavo. Tačiau gali būti ir geriau – M111 varikliu su keturiais vožtuvais kiekvienam cilindrui šeima, 1992 metais pasirodžiusi modelyje 220E, kuris turėjo 150 AG. Šio modelio sukimo momentas buvo toks pat, kaip ankstesnės kartos 260E, o benzino sąnaudos ne didesnes negu pas 190E 1.8, t.y. 8,5 ltr. Su veikiančiu kondicionieriumi.

19. Ach, koks privalumas: 4MATIC.

124-oji serija buvo pirmoji E-klasė, kuri turėjo visų ratų pavarą 4MATIC. Tai ne šiaip sistema blogo sukibimo sąlygoms, apie ją galima kalbėti daug ir ilgai.

20. Ieškokite tikros vertybės: papildomai užsakomo veliūro.

Taip, 124-ojoje serijoje dar buvo naudojama ši tvirta ir stipri natūrali medžiaga, kurios kaina papildomai užsakomos įrangos sąraše beveik prilygo odos kainai. Tuo metu, kai pasaulis nebenorėjo sėdėti ant lakuotos gyvulio odos, E-klasė buvo mielai uzsakinejama su veliūriniais apmušalais, kurie galėjo būti rudai auksinės ar sodriai raudonos spalvos, kartu priderinant kitas atitinkamų spalvų interjero medziagas.

21. Na ir žinoma spalvos.

Šalia sidabrinės, juodos ir baltos, kuri taip pat nebuvo uždrausta, būdavo naudojamos dabar žinovų labai vertinamos spalvos: nuostabioji tamsiai mėlyną 904 Dunkelblau, ypač ieškoma Riedgruen spalva , primenanti žirnių sriubą, išdžiuvusios grikių košės spalva Pueblobeige, tokia pati, kaip Pueblobeige, tik "metalik" tipo Rauchsilber arba niūrus Adlerio lietaus apsiaustas Bornit, kuri dažnai buvo užsakinėjama su šviesiai pilkais Sportline moldingais. Ir galų gale Almandinrot, atrodanti būtent taip, kaip ir vadinasi – truputėlis Las Vegaso blogojoje jo pusėje.

22. Pilnos komplektacijos įranga yra loterija.

Ir rinkos žinovų paieškų tikslas. Tais laikais būdavo pirkėju, kurie, užsisakinėdami šešių cilindrų modelį, pasitenkindavo mechaniniais langų kėlikliais. Arba žmonių, kurie norėjo odinių apmušalų, tačiau nenorėdavo kondicionieriaus. Visa tai leidžia manyti, kad 124-asis yra Mercedes, atėjęs iš tikrai senų laikų. Ir tai yra žinia, nuo kurios prasideda kiekvieno klasikinio automobilio karjera.

23. Tačiau yra ir kita medalio pusė.

Jau 123-iojoje serijoje buvo montuojama oro pagalvė ir ABS. Šie įrangos elementai buvo siūlomi už gana aukštą kainą ir retas automobilis juos turėjo. Kartu su įpėdiniu išaugo nauja automobilių karta, kuri abi šias saugos priemones turėjo ne tik kaip papildomą įrangą, bet ir labai dažnai serijinės įrangos pakete. Tie, kurie kasdien važinėja jau trečią dešimtmetį skaiciuojančiu "youngtaimeriu", argumentų turi mažiau.

24. Būkite tikri – į susirinkimą Jūs atvažiuosite be problemų.

Čia juk 124-asis! Beveik naujas automobilis! Nors faktas, kad laikais, kai jis atsirado, Nena dar neskuto pažasčių, o per teliką rodė Dalli Dalli.

25. Puiki ateitis.

Dėl visų čia išvardintų priežasčių spausdinama šimtai laminuotų lapelių su užrašu "Pirksiu Jūsų automobilį", kurie vėliau užkišami už valytuvo. Ir senasis vidutinės klasės Mercedes savininkas tikrai mieliau parduos savo automobilį jaunam zmogui žinodamas, kad šis ir ateinančiais metais gerai juo rūpinsis.   

Straipsnio autoriai Jolanta Merkininkaitė ir Albertas Židonis
Rekomenduojami video