Ramūnas 2011-05-18
Škoda Octavia 1.9 TDI 2003
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Paprastas, patikimas, nerūdija, didelė bagažinė, skurdi įranga, tepus gobelenas

Garsus ir šiurkštus variklis, kietoka pakaba, gale mažai vietos

Bendras automobilio aprašas

Teko labai daug reikalų turėti su šiuo, tiksliau šiais automobiliais. Automobilis tikrai pagamintas kokybiškai, nors medžiagų kokybė ir nėra labai aukšto lygio, tačiau tokiam automobiliui tokios klasės priimtina. Čekai tikrai pasistengė, o VW pasielgė labai teisingai-sudėjo į šį automobilį laiko patikrintą techniką, pradedant važiuokle, baigiant 1.9 TDI varikliu. Automobilis turi pakankami kietą pakabą, tačiau tvirtą ir patikimą. Paprastai škodos nepasižymi gausia įranga (vistik ekonominė golfo klasė), tačiau ta įranga, kuri yra, veikia patikimai. Tiesa, gobelenas naudojamas sėdynėms yra tvirtas, bet labai tepus-čia VW pataupė, o ir pačios sėdynės ilgoms kelionėms netinkamos-kietos, plokščios ir be jokių šoninių prilaikymų. Juo patogu važinėti nedidelius atstumus, nors prabangesnėse versijose esanti įranga ir ypatingai sėdynės, leis gana patogiai įveikti ir didelius atstumus. Negalima paminėti ir bagažinės, kuri net chečbeke, yra milžiniška.

Variklis

1.9 TDI 66 kW variklis tikrai labai (negailėkite gerų tepalų) patikimas ir ekonomiškas (vid. kuro sąnaudos 5,6 litro dyzelino, "agresyviai" važinėjant galima "užkelti" iki 7 ltr, bet labai reikės stengtis) ir...garsus (dirba šiurkščiai, kadangi naudojama VW sugalvota siurblio -purkštuko sistema). Tiesa, tai anaiptol didelių emocijų ir noro spausti nekeliantis agregatas. Galvojome, kad turėsime problemų su turbina, tačiau su ja jokių rūpesčių neturėjome net nuvažiavę 300 000 km. Be abejo, jos ilgaamžiškumas priklauso ne tik nuo tepalo, bet ir nuo vairuotojo...

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Jei lietuviai tikrai skaičiuotų pinigus ir ieškotų geriausiai atitinkančio apibrėžimą "kainos ir kokybės santykis" automobilio, Škoda neturėtų konkurentų. Galvanizuotas kėbulas visiškai nebijo korozijos, paprasta ir patikima pakaba nekelia jokių ypatingų rūpesčių, o jei ką ir reikia remontuoti, viskas kainuoja tiek pat, kaip ir Golf, tik pigiau:) Netgi firminiame servise. Naudojant kokybiškus tepalus ir dalis, šis automobilis ištikimai tarnaus. Dėl paminėtų savybių - paprastas ir patikimas automobilis - Octavia "išlaiko" geras kainas. Ir ne veltui.

Patarimai perkančiajam

Renkantis dyzelinį automobilį, reikia susitaikyti su didele rida (tam jis ir buvo pirktas). Turbina neturėtų švilpti, o jos veikimą nesunku patikrinti, nes šis variklis pasižymi ryškia turboduode, kuri leidžia spręsti, ar ji apskritai veikia. Kadangi dėl savo maitinimo sistemos ("pumpe-duesse") vaiklis dirba garsiai ir šiurkščiai, to nereikėtų išsigasti. Tačiau, jei girdisi metalinis tarškėjimas, galimos rimtos problemos, kurias reikės spręsti. Jei ant kėbulo matosi rūdžių, automobilis buvo stipriai apgadintas ir nekokybiškai suremontuotas. Nusipirkus pasikeisti paskirstymo diržą, tepalus ir filtrus. Beje, pardavėjai, norėdami nuslėpti rimtas variklio problemas, pripila tiršto tepalo, kad "paslėpti" visokius metalinius garsus, todėl, prieš mokėdami savo litukus, pasikeiskite tepalus...

Rekomenduojami video