2018-04-20
Opel Vectra B 2,2DTI 92 kW (2001, Hečbekas)
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Išvaizdus, pakankamai galingas, patikimas

Nedaug vietos salone, pradedančios brazdėti plastmasės salone, gana prasta garso izoliacija, vibracija nuo variklio

Variklio darbinis tūris, l: 2,2
Kuro tipas: Dyzelinas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 6,5
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 5,5
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 5,8
Bendras automobilio aprašas

Automobilis eksploatuojamas jau 6 metus (nuo 2012 metų), nuvažiuota 100 000 km (pirkta su 160 000 km rida ant skydelio). Parvarytas iš Prancūzijos. Pilnos komplektacijos. Pirktas dar prieš studijas. Per visą eksploatacijos laikotarpį džiaugiuosi gana mažomis išlaidomis šiam automobiliui. Galbūt pasisekė įsigyti vertą dėmesio, geros būklės variantą, kuris dar nei karto nepavedė (nesugedo bevažiuojant ir panašiai). Visada nuvežė iš taško A į tašką B, o remontai praktiškai buvo planiniai.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Su amžiumi opeliukas darosi vis reiklesnis remontui, tačiau negaliu teigti, kad remontuoti tenka dažnai. Po to kai nupirkau, teko keisti akumuliatorių, žvakes ir kairės pusės granatą (prieš pirkimą buvo „pamušta„ dešinė pusė). Daugiau žymesnių išlaidų neturėjau pirmuosius 3 eksploatavimo Lietuvoje metus, neskaitant einamųjų išlaidų - filtrų, tepalų keitimo. Po 3 eksploatavimo metų buvo pakeistos susidėvėjusios ir pradedančios barškėti važiuoklės dalys, stabdžių diskai, kaladėlės, „girgždukai“. Praėjus maždaug 4-5 metams keičiau alkūninio veleno skriemulį su įtempėjais (pertrūko skriemulio guma). Po skriemulio pakeitimo, praėjo 1,5 metų - skriemulį pakeičiau dar kartą dėl tos pačios priežasties (tikėtina, kad detalė buvo prastos kokybės). Tuo pačiu pakeistas ir alkūninio veleno salnikas dėl tepalo praleidimo. Šiuo metu jau atsiranda daugiau nesandarių vietų variklyje, per kurias praleidžiamas tepalas. Tiesa, komplektacijoje yra kondicionierius, kuris tarnavo 1-erius metus - po to sistema buvo užpildyta dar porą kartų ir tarnavo po maždaug 2-3 mėnesius. Į kondicionieriaus remontą neinvestavau (tikėtina, kad kiauras radiatorius, kurio kaina - 100 Eur). Per visą eksploatacijos laikotarpį daugiau gedimų nepasitaikė, prie variklio rankų taip pat prikišti neteko. Žiemą automobilis šalčių nebijo visiškai - kuriasi labai lengvai (pasitaikydavo, kad tekdavo prasukt variklį 2 apsisukimais daugiau prie -25 °C nei įprastai prie +5 °C, kad užsikurtų, bet čia tikrai niekis). Naujesnės mašinos neretai kuriasi prasčiau nei senstelėjęs 17 metų automobilis. Elektronikos blokas veikia stabiliai - pas elektrikus lankytis neteko. Turint omenyje kuro sąnaudas - vasarą, kai šiltas oras vidutinės kuro sąnaudos apie 6 - 6,5 l/100 km. Kasdien automobiliu važiuojama į darbą apie 20 km iš Vilniaus į užmiestį. Žiemą, kai reikalinga pašildyti variklį ir nutirpinti langus (ant langų susidariusį ledą nutirpina per maždaug 15-20 minučių), kuro sąnaudos išauga iki maždaug 7,5 l/100 km. Sąnaudos tikrai džiugina, o ir talpus kuro bakas (60 l) leidžia nesilankyti degalinėje 3 savaites važinėjant tik į darbą. Vertinant nuvertėjimą - tuo metu pirkau už 2000 Eur. Šiuo metu vidutinė rinkos kaina autopliuse - 1000 Eur.

Patarimai perkančiajam

Perkant tokių metų automobilį šiuo metu - tikrai didelė loterija. Rasti gerą variantą, kuriame viskas nepriekaištingai veiktų manau neįmanoma. Pirmiausia ką reikėtų patikrinti - kaip kuriasi, kol šaltas variklis. Vėliau pasižiūrėti, kad nebūtų stipriai korozijos pažeistas kėbulas (mažiau kaip manasis automobilis atrodė parvarytas ir neremontuotas, po to buvo sutvarkytas, nudažytas ir tik po trijų žiemų pradėjo pasimatyti rūdelės ant arkų (per TA kitas tautietis stebėjosi, kad vectra praktiškai be rūdžių, o jo 2009 metų astra baigia supūt) (automobilio garaže niekada nelaikiau). Pasitikrinti kėbulą ir po bagažinės kilimėliu, galinėmis sėdynėmis ir visur kitur kur įmanoma - pas mane matosi, kad dalis mašinos kėbulo buvo suvirinta - per likusius mikro plyšius bagažinėje ir po sėdyne lietinguoju metų sezonu kaupiasi drėgmė, kuri vėliau sudaro sąlygas pelėsiui.

Rekomenduojami video