Alvis 2015-01-02
Talpiausias minivenas
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

didelė salono talpa, universalumas: sėdynės/krovininė dalis, patikimumas, patogumas vairuoti (nemaišykite su komfortu!:)

rūdija, nėra triukšmo izoliacijos, normalesnė audioaparatūra tik su NAVI

Variklio darbinis tūris, l: 2,2
Kuro tipas: Dyzelinas
Pavarų dėžė: Mechaninė
Kėbulo tipas: Vienatūris
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 8,5
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 6,5
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 8,5
Bendras automobilio aprašas

VIANO - talpiausias minivenas. Dėka stačiakampės kėbulo vidaus formos (skirtingai, nei pvz., Sharan'e/Galaxy), kuri yra beveik nesiaurėjanti į viršų, labai nesunkiai sutelpa dideli kroviniai. Važiuoklės valdymas - yra visos stabilumą užtikrinančios el.sistemos: pradedant ABS, ESP, .... ir baigiant automatiniu kuro padavimu, jei stabdant varikliu ant slidžios dangos, pradeda slysti varantieji ratai. Kas yra keista ir nelabai suprantama priežastis, tačiau Viano/Vito turi galinį varantįjį tiltą, skirtingai nei senesni V-klasse modeliai. Pravažumas blogais keliais labai apribotas, būtina naudoti geriausias, kokias įmanoma rasti, padangas. Tačiau galinių varančiųjų ratų pliusas tas, kad busiuko priekis susisuka nerealiai. Praktiškai apsisuku ten, kur be atbulinės pavaros neapsigręžia eiliniai sedanai. Audio aparatūros praktiškai nerasta, nors busiukas ir turėtų būti turtingiausios komplektacijos "Ambiente", tačiau radijas/CD yra tik skylės panelėje užkinšimui. Persėdus iš SAAB'o, kelis mėnesius aplamai jo nejungdavau - buvo neįmanoma klausyti. Kaip ir dėl nerealaus triukšmo salone. Vėjo praktiškai nesigirdi, bet tik dėl to, kad viską užgožia padangų bei lietaus triukšmas. Sėdynės ir salonas aišku, ženkliai geresni, nei Vito variante, tačiau kovai su triukšmu dėmesio nekreipta visiškai. Kėbulas: pirkau tik dėl idealios būklės salono ir išorės kėbulo. Salone dar buvo celofanas po išimamais kilimėliais. Tačiau jau po pirmos lietuviškos žiemos ir kelininkų naudojamos druskos (kur dar Europoje tokios nesąmonės naudojamos!), dažus keliose vietose iškilnojo. Po ateinačios ketvirtos žiemos, jaučiu, teks keisti priekines ir galo duris. Ispanai, kur surenkami Viano, naudoja visiškai netikusę metalo paruošimo technologiją. Pabaigai, nors elektronikos automobilis tiesiog prikimštas, tačiau ji man kol kas veikia be priekaištų, ko nepasakyčiau apie kitus naudotus auto. Apie vairavimą - kaip mikrobusui, labai puikus ir nuspėjamas jo valdymas. Kartais tenka nesustojus nuvažiuoti ir 1400 km, tačiau kelionė labai neišvargina. Vietos salone pakanka ir keleiviams ir jų bagažui (pas mane vidutinė versija).

Variklis

Variklį galima apibūdinti vienu žodžiu - puikus. Tik 110kW galios, tačiau dėka stipriai sužemintų pavarų (šešta pavara 2000rpm prie ~95km/h) ir satykinai mažo svorio gale, ant asfalto prasisuka net trečia pavara. Pastabų neturiu. Turbinos veikimo "slenksčio" nesijaučia visiškai. Gal nebent tik pradedant važiuoti, prie 1000rpm, trauka silpnesnė, bet tai yra normalu. Automobilis pravažiavęs labai daug, ~500.000km, tad atbulinė ir pirma pavaros šaltyje junginėjasi pakankamai sunkiai, bet manau, kad sureguliavus traukes ir galbūt pakeitus pavarų perjungimo detales greičių dėžėje viskas susitvarkytų.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Kaip ir rašiau aukščiau, kuro suvartojimas labai normalus. Važiuojant mieste, jei be didesnių kamščių, lengvai telpu į 9l/100km, trasoje, važiuojant iki 110km, ima apie 6,2 - 6,5l/100km (pagal kompiuterį, bet ir matuojant pagal kuro įpylimą tas pat gaunasi). Padidinus greitį iki kruizinio 130km, suvartojimas tampa apčiuopiamesnis ir važiuojant keliese, gali siekti ir 8 litrus. Kol kas, neskaitant kardaninio veleno remontų (periodiškų, kas 20-30 t.km), daugiau niekas negedo. Tačiau panagrinėjus serviso knygelę radau, kad prieš parduodant buvo pakeista sankaba, kai kurios kitos detalės (eksploatuota Milano regione). O aš pirkau su subirėjusia turbina, ir čia jau buvo didelė problema rasti kvalifikuotus meistrus, kurie po tokio gedimo sutvarkytų variklį, nes tokiu būdu, viską užkemša tepalas (katalizatorių tame tarpe). Tad net forumuose pakankamai gerus atsiliepimus turintys vienos besispecializuojančio dyzelinių variklių remontu serviso specai iki galo visko taip ir nesutvarkė. Perkantiems su tokiu gedimu mašinas, patarčiau pirma susirasti garantuotojus meistrus.

Patarimai perkančiajam

Jei reikia patogaus automobilio didesnei šeimai ar mėgstate su draugais keliauti, statote namą - toks automobilis kaip tik jums! Tei norėsite važiuoti ne tik į parduotuvę, bet ir su kostiumu į svečius, jis bus tinkamas.

Rekomenduojami video