2017-11-11
KIA SORENTO 2.4 M5
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Talpus, pakankamai šiuolaikiškai atrodo, gan patikimas, nemaža prošvaisa, geri stabdžiai, stipri konstrukcija, nebrangi eksploatacija, didelis dėvėtų detalių pasirinkimas (Vilniuje jos brangiausios, kituose miestuose - kainos"paprastesnės").

Kėbulo skardos, rėminio automobilio vairavimas nevisiems gali patikti. Visada skubantiems su 2.4 benzininiu varikliu bus negreitas.

Variklio darbinis tūris, l: 2,4
Kuro tipas: Benzinas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 14,0
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 9,0
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 12,0
Bendras automobilio aprašas

2003 metų, parvarytas iš Vokietijos, eksploatuotas LT du su puse metų. Pakankamai tvirtas kaip visureigis su rėmine konstrukcija, MITSUBISHI benzininiu varikliu, pakankamai patikimas, ir jei nenudrengtas variantas, tai ir rankinė pavarų dėžė ir tiltai su reduktorias palyginus patikimi kaip agregatai (rekomenuoju pasirinkti variantą su rankiniu būdu įjungiamu priekiniu tiltu). Mieste jausitės saugiai, niekam netrukdysite eisme ir gan neskubėdami "irsitės" iki numatyto tikslo. 2,4 ltr variklis nėra iš galingų (3,5 ltr smagesnis, bet tik su automatu, ir , kaip taisyklė - iš JAV), tačiau tikrai neatsiliksite, o pagal japonų licenziją pagaminto 103 kw galios variklios konstrukcija pakankamai patikima (jei eksploatuojant ilgainiui pajusite, jog variklis neįprastai virpa prie tuščių apsukų, didelė tikimybė, jog nutrūko balansinio veleno diržas. Jei pasiseks, jis apsivynios tik savo skriemulį, jei ne - numaus/nutrauks pagrindinį diržą ir tada stūmokliai "pabučiuos" vožtuvus... Salone vietos tikrai pakankamai, mantos tilps daug, viduje garso izoliacija normali, o ergonomika padori. Jei mėgstate žvejoti ar medžioti, protingai vairuojant nesunkia bekele, nusigausite iki reikiamos vietos. Iš esmės tai ekonominis variantas "nemandram", bet tikram visureigiui turėti. Trūkumai: nepatikimi aukštos įtampos laidai ir ritės, kurios yra tik 2, ir aptarnauja iškarto 2 cilindrus. Tad, jei vienas cilindras pradeda "trelinti", keičiasi 1 ritė abiems. Yra neoriginalių variantų, pasikeisti galima ir pačiam. Kitas momentas - aušinimo bakelis ir plastikinis aušinimo sistemos trišakis: bakelis pagamintas ir netinkamos plastmasės, ir po 10 ar 13 metų eksploatacijos pasidaro trapus. Jo atvamzdžius galima nulaužti nuimant ar uždedant žarneles. Tas pats su paminėtu trišakiu - jis suskeldėja ir pradeda leisti antifrizą. Suskeldėjęs trišakis keičiasi tik į originalią detalę. Nestipri vairo kolonėlė bei pagrindinis sankabos cilindras - jei sankabos numintas pėdalas vieną dieną nebeatšoka, teks keisti. Tinka tik originalas, kaina - apie 110 eurų. Siūlau nepatingėti ir pasikeisti salono oro filtrą kainuoja 10 - 15 eurų. Vienose mašinose jis keičiasi pagal jutūbe pateikiamas rekomendacijas, kitose - teks nuimti "bardačioko" dangtį ir tik tuomet prisikasite iki filtro kasetės. Dėl kėbulo - perkant siūlau su magnetu pasitikrinti skardas. Silpnos vietos, kurios jau gali būti užlopytos pardavimui - priekinių durelių kraštai, užpakalinių ratų arkos (LX variante be plastikinių apdailų) ir metalas aplink bagažinės dangčio plastikinę apdailą. Jai pastaroji buvo nuimta ir vėl prisukta stipriai priveržiant - garantuotas bent vienas įlinkis o ilgainiui ir korozijos židinys. Aplamai paėmus, modeliams iki 2007 metų skarda buvo vidutinės kokybės, modeliuose nuo 2007 iki 2009 - pakankamai geros kokybės. Beje, 2.4 variklis "draugauja" su 4-os kartos dujine įranga, ir jei viskas tinkamai sumontuota - galios neprarandama, o dujų išeiga - apie 14 ltr mieste. Tačiau tokiu atveju gali išdegti katalizatorius ir sumažėja aukštos įtampos detalių - žvakių ir laidų resursas. 17 colių ratlankai tinka nuo SUZUKI GRAND VITARA ir "feisliftinginio" Sorento, jei norėsite gražesnių.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Remontui daug neišleisite, jei pavyks įsigyti "neužmuštą" variantą. Vokietijoje galima rasti benzininį variantą su nedidele rida, aptarnavimais ir t.t. Šis SORENTO modelis įrodo, jog korėjietiški automobiliai kokybe vejasi vokiškus ir japoniškus analogiškus modelius. Sekanti karta (nuo 2009 metų) šį faktą tik patvirtina (deja, tai jau berėminės konstrukcijos). Dėvėtų kainos padorios, truputį investavus turėsite pakankamai patikimą automobilį su rėmine konstrukcija, su jos pliusais ir minusais. Tai ne X5, ML ar "kukurūzeris, tačiau perkant - sumokėsite mažiau, važiuosite oriai, nes žinosite, jog remontui ir detalėms išleisite mažiau. Nuvertėjimas - yra, bet tikrai ne prancūziškas ar itališkas...

Patarimai perkančiajam

Skirti laiko gero varianto paieškai, pasitikrinti kėbulo skardas ir rėmo geometriją. Rekomenduoju pasidaryti antikorozInę apsaugą, taupiems - investuoti į dujinę įrangą. Tik įsigijus patariu pasikeisti skirstymo ir balansinio veleno diržus, įtempėją, atkreipti dėmesį į stabdžių diskus su kaladėlėmis, rankinį stabdį, atnaujinti visus darbinius skysčius. Šis automobilis mėgsta rūpestingą savininką ir tinkamą priežiūrą.

Rekomenduojami video