Mindaugas 2010-03-11
VTI - Pigus, bet greitas.
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Variklis

Komfortas

Bendras automobilio aprašas

Honda Civic VTI sedan turiu jau tris metus. Per tą laiką pravažiavau ~70tūkst. kilometrų. Bendrai galiu pasakyti - esu labai patenkintas šiuo auto. Pagrindiniai privalumai: Gera dinamika;Pigi eksploatacija; Patikimumas. Pagrindiniai trūkumai: Prasta garso izoliacija; Vidutinis komforto lygis; Trumpai apie mano modifikaciją: pas mane yra VTI Sedanas, t.y. 4 durys ir 4 vietos (penktą žmogų galima nebent į bagažinę talpinti :D ) Visos sėdynės (tiek priekyje, tiek gale) yra su šoninėmis atramomis "recaro". El. langai, el. veidrodžiai, el. liukas. Nėra kondicionieriaus!! :( Sužeminta pakaba (keistos spyruoklės)

Variklis

Standartinis VTI variklis yra 1.6 litro 118kw/7600 RPM 150nm/7000 RPM Paprastai pamatavus galią dyno stende paaiškėja, kad galia yra ~120-122kw, t.y. japonas nenusuka galios iš auto savininkų :) Prie žemų apsukų variklis sakyčiau niekuo neišsiskiria, turi pakankamai traukos normaliam važiavimui. Kuro sąnaudos - iki 9l/100km mieste. O užmiestyje daug priklauso nuo važiavimo greičio. Tarkim važiuojant 90km/h bus ~6,5l/100km, o 130km/h ~7,5l/100km. Teko važiuoti ilgus atstumus 150-170km/h greičiu, sąnaudos siekė ~10l/100km. Žinoma, daugelis neperka šio auto kad važinėti žemomis apsukomis :) Taigi, nuo 5300 iki 8200 apsukų yra darbinė VTEC zona. Variklio garsas šiam diapazone labai malonus ausiai. Civic nuo 0-100 įsibėgėja per 7,7sekundės (gamyklos nurodomas parametras), mano matavimais ~7,5 sekundės. Tikrai pakanka tiems, kas nori turėti "nedidelį galios rezervą po pedalu" :) Važiuojant užmiestyje, didelis variklio privalumas yra tai, kad didėjant apsukoms, jo galia greitai kyla. Tai leidžia didinti greitį 100-170km/h intervale gan tolygiai penkta pavara. Problemų aplenkti nekyla, net važiuojančius 150km/h greičiu :) Esu išbandęs ir maksimalų 230km/h šio auto greitį, tiesa nuo 200km/h rodyklė į viršų stiebiasi iš lėto :) Svarbu paminėti, kad variklis labai atsparus aukštiems sūkiams ir nėra pasitaikę jokių esminių variklio gedimų.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Nuvertėjimas. VTI nuvertėja žymiai lėčiau nei paprasti civic. Per tris metus mano civic kaina krito ~30% (įskaitant ir bendrą kritimą dėl ekonominės padėties). Taigi stabilios ekonomikos laiku kritimas manau būtų ~15%. Išlaikymas. Daugelis detalių yra tinkamos nuo eilinių hondos modelių. Pvz. stabdžių kaladėlės (priekis ir galas) berods nuo "accord" ~70lt. Tepalo filtras ~20lt. Dėl savo važiavimo stiliaus teko keisti sankabą su diskatoriumi ir išmninamu guoliu. Visas komplektas kainavo ~800lt, nors paprastam civic būtų pigiau. Apskritai išlaikymas tikrai nėra brangus, kadangi auto genda labai mažai :) Tiesa, keletas sužemintos pakabos trūkumų (galbūt tik pas mane): Neįmanoma padaryti pilno ratų suvedimo, todėl šiek tiek "valgomos" padangos; Dėvisi vidinės granatos, kadangi dėl sužeminimo jos stovi kampu, o ne tiesiai. Primenu, kad tai sužemintos pakabos specifika.

Patarimai perkančiajam

Pasitikrinti dėl rūdžių. Ypač galines arkas. Patikrinti variklio tepalą. Patikrinti išmetamas dujas, ar nėra melsvo atspalvio prie aukštų sūkių (deginamas tepalas) Patikrinti, ar Vtec įsijungia nuo 5300 apsūkų. Patikrinti stabdžius staigiai stabdant nuo 150-160km/h.

Rekomenduojami video