Ramūnas 2016-11-16
BMW 330 D (prieš 330 xD)
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Gražus, optimalus dydis, geros interjero medžiagos, l.geros važiavimo savybės, puikus 3.0 D variklis, kokybiškas

Brangus išlaikymas, reikalaujantis ypatingo dėmesio ant slidaus kelio, korozijos židiniai ant sparnų, durelių

Variklio darbinis tūris, l: 3,0
Kuro tipas: Dyzelinas
Pavarų dėžė: Mechaninė
Kėbulo tipas: Universalas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 9,0
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 6,0
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 8,3
Bendras automobilio aprašas

Per savo gyvenimą teko turėti aibę nuosavų automobilių ir nemažai tarnybinių, tačiau nei karto tarp jų nebuvo BMW. Todėl labai rūpėjo pabandyti ir susiformuoti savo nuomonę apie šiuos Premium klasės automobilius. Žinoma, paturėjus vieną mašiną iš milijonų pagamintų, spręsti apie visą gamintojo produkciją neįmanoma, o ir nesąžininga, bet pabandysiu įvertinti tai, kas, mano nuomone, būdinga šiam konkrečiam modeliui. Norėjau universalo,-pats kėbulo pavadinimas jau išduoda jo paskirtį, kokios ir norėjau-kad būtų universalus-kažką įsidėti, šunį pavežti ir pan. Be abejo, ir legendinio 3.0 dyzelio. Taip pat nenorėjau labai didelio automobilio, kad būtų patogu važinėti su juo po miestą, be to, nevežioti "blogo oro" jame, neišnaudojant daugelių atvejų jo tūrio. Taigi išsirinkau ir įsigijau bene gražiausią (pst. man) iš visų šio gamintojo gamintų modelių gamos - BMW 330 D, išskirtinės komplektacijos ir, drįsčiau teigti, netoli idealios būsenos. Rida apie 300 000 km, bet buvęs šeimininkas, matyti, labai mylėjo savo BMW. Taigi dydis pasirodė optimalus, salono erdvė pakankama, be to, ji kokybiška, nusidėvėjimų pėdsakų labai nedaug, mygtukai nenusitrynę (daugelio senesnių Audi problema), sėdynės buvo ergonominės (sako, kad Recaro, bet manau, kad ne), todėl labai patogios, sėdėsena gali būti labai žema-man tokia labiau patinka, bet galima ir pasikelti sėdynę. Tiesa, buvo juodos lubos-"pribumbasas". Ar jis labai fainas? Skonio reikalas. Sakyčiau labiau praktinis dalykas (nesimato ištepimų), nei Super vertę kuriantis dalykas, nors man visai patiko, nes kažkiek prideda solidumo. Keturiems asmenims vietos užtenka, sakyčiau iš išorės atrodo, kad turėtų būti viduj mažiau vietos, bet salonas tikrai talpus. Statistiniam lietuviui. Bagažinė ne stebuklas (pvz. lyginant su Škoda Octavia), bet tikrai talpi. Važiavimo kokybė - labai gera, kelio nelygumai sugeriami puikiai, ant kelio (SAUSO) stovi puikiai. Žodžiu, jausmas, kad važiuoji kokybiška transporto priemone, tavęs nepalieka visą kelionę-ilgą ar trumpą. TAČIAU! Tai galiniais ratais varomas automoblis, ir to pamiršti nevalia! Taip, yra traukos sistema (DCS), bet ji tuo metu dar nebuvo tobula, todėl paslysti su šiuo automobiliu labai lengva, net ir jos neišjungus. Apie tai, deja, byloja ir KE įvykių statistika. Ypač esant šlapiai dangai, žvyriui, smėliui ar sniegui. Be abejo, ir pravažumas kitoks. Paprsatai, kalbant žiemai yra geresnių ir saugesnių automobilių. Šias problemas BMW sėkmingai(-iau) sprendė su xD sistema (irgi turėtas variantas. Dėmesio -senoji xD sistema veikia pastoviai, kaip Subaru ar senosiose Audi Quattro. xDrive veikia kitaip).

Variklis

3 litrų 6 cil. 150 kW dyzelinis variklis jau užsitarnavęs Legendos vardo ir, matyt, pelnytai. Jis su nedidelėmis modifikacijomis ir patobulinimais buvo leidžiamas, berods, nuo 1998 metų iki 2008. Trauka puiki, jokių turboduobių, elastingumas superinis, kuro suvartojimas - priimtinas, kaip iš tokių charakteristikų. Vibracija minimali. Beje, turėtas prieš tai xD su tokiu pačiu varikliu buvo ekonomiškesnis visu litru ir stagesnis, tiesa, ne toks "ekologiškas":) Jei buvo išimtos oro sklendės ir piltas geras "oliejus" į variklį, tikėtina, kad jis gali laikyti be didesnių rūpesčių 500-600 tūkst. km. Beje, panašiai jie ir būna nuvažiavę. Yra ir specifinių dalykų šiame variklyje: du tepalo filtrai (tiksliau vienas tikras filtras, kitas vadinamas separatoriumi, kurį kai kas pamiršta pakeisti arba išvalyti (jų būna daugkartinio naudojimo)). 6 pakaitinimo žvakės ir jų rėlė kartais paprašo dėmėsio ir pinigų. Bet apie panašius dalykus informacijos pilna internete.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Eksploatacija tikrai nėra pigi šio automobilio, bet ir automobilis PREMIUM klasės, taigi ji lyginti, tarkim, su golfais ar opeliais negalima. Detalių kainų nerašinėsiu, nes vėlgi kas kur perka dalis ir remontuojasi, kiekvieno asmeninis reikalas. Kadangi šie varikliai galingi, tai sankabos keitimas praktiškai daug kam būna neišvengiamas. O ji kainuoja, visas komplektas su darbu 700-1 000 Eur. Dar vienas saldainiukas, tai skriemulys su savo kaina - 200-250 Eur. Be abejo, šių remontų prisireikia nedažnai, kas 150-200 tūkst.km., bet perkančiam ir neturinčiam info apie šių mazgų keitimą, reikia turėti tai omeny-laikas ateis greitai...arba kiek vėliau. Atkreipsiu dėmesį, kad su 3 litriniais motorais ir stabdžiai "eina" kitokie, t.y. didesni stabdžių diskai ir kaladėlės, todėl dedasi tik 17 ir didesni ratų diskai. Auto su jais būna kietesni. Galbūt, pasakysiu taip. PREMIUM klasės automobiliai, kad ir seni prašosi geros priežiūros ir kokybiškų dalių, tada jais važinėjant neapims jausmas, kad koks skirtumas tarp premium klasės automobilių ir ekonominės klasės transporto priemonių. Jei automobilis prižiūrėtas ir buvęs gerose rankose, jo vertė išlieka aukštesnė ilgesnį laiką, jei auto istorija, kaip visų (stebuklingi apibūdinimai: "12 metų mašinai, rida 230 000 km, labai gerai išlaikyta, iš Italijos, todėl rūdelės nerasite, nei viena detalė nedažyta, ir t.t."), jo vertė krenta greičiau.

Patarimai perkančiajam

Bendri patarimai, kaip ir visiems perkantiems dėvėtus automobilius-ieškoti patikimų variantų, netikėti pardavėjų burtais. Susitaikyti ir numatyti planuotas ir neplanuotas išlaidas. Tai ne ekonominės klasės automobilis, o nekokybiškai jį prižiūrint, jis gali tapti labai neprognozuojamu, čia švelniai tariant. Tėveliams-nepirkite savo vaikams, kuriuos labai mylite, pirmos mašinos BMW, ypač galingesnio (nes jis, deja, labai provokuoja "spausti"), nors jiems ir seilė varva, ir akys žiba.

Rekomenduojami video