159 2013-02-09
Alfa Romeo 159 1.9 JTD 110 kW
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Dizainas, varikliai, komfortas, išskirtinumas

Gal kiek iš pažiūros ankštokas salonas jei vertinant pagal automobilio išorę, bet čia jau 'skonio' reiklas

Bendras automobilio aprašas

Eksploatuoju šį automobilį parvarytą iš Italijos, 1.9 JTD 110 kW dyzelis. Dizainas - 10 balų, surinkimo kokybė gera, viduje naudojamos kokybiškos medžiagos. Jokių pašalinių garsų. Važiuoja komfortiškai, nors mašina su R17 ratlankiais, per duobėtas 'lietuviškas' gatves diskomforto nesijaučia. Tai visgi jau visiškai kitos kartos Alfa nei 156, nors pagal modelio pavadinimą lyg ir turėtų būti 156 tęsinys, neapsigaukite - tai skirtingi modeliai. Kaip ir priklauso, 159 visa galva lenkia 156 (esu eksploatavęs ir šią). Jau nekalbu apie dizainą, bet ir pakabą, pasiskolintą iš vokiečių (jei neklystu mainais į puikų italų JTD variklį). Manau tai yra didžiulis pliusas Alfai ir tai išties jaučiasi. Na gal prarado dalį savo sportiškumo su minkštesne pakaba, tačiau mūsų keliais tai į naudą. Nors automobilis sunkus ir gan nemažas, tačiau traukos pakanka. JTD vyniojas labai smagiai, 6 pavaros, ekonomiška. Įranga gausi (autopilotas, parktronikai, pilnas borto kompas ir t.t.), gamyklinė audio aparatūra (su mp3 palaikymu) skamba gražiai. Vienareikšmiškai - Alfa su 159 modeliu žengė didelį žingsnį į priekį, nors gal ir atitolo nuo savo 'sportiškumo' kanonų. Manau šis naujas modelis skirtas daugiau 'masėms' ar bent jau bandoma prie to priartėti. Jei vairavimo aštrumo ir sumažėjo, bent jau liko tas pats griežtai įžūlus Alfos dizaino išskirtinumas, kuriam atsispirti sunku.

Variklis

1.9 JTD 110 kW. Dar eina ir silpnesnis variantas, bet 110 kW tikrai pakanka. Šie motorai išties užsitarnavę gerą vardą (montuojami ir į naujesnius Opel, Saab..). Tai patikimi common rail agregatai, žinoma iš bet kur dyzelio pilt nepartatina. 159 sunki bet 1.9 110 kW su tuo pilnai susitvarko, auto dinamiška. Motoras dirba gražiai, tyliai. Ekonomiškas - trąsoj 6 pavara iki ~5 l, na o mieste i ~7-8 galima sutilpt jei ne tapkė-dugnas ar pastovūs kamščiai.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Nupirkus teko keisti tik stabdžių kaladėles, komplektas ~200 Lt. Kiek iš patirties žinau, 1.9 motoro aptarnavimas gerokai pigesnis nei 2.4.

Patarimai perkančiajam

Kaip ir perkant bet kokį ne naują automobilį. Atkreipt dėmesį į elektroniką, nes jos daug kaip ir visuose panašių metų automobiliuose

Rekomenduojami video