Tęsiant „žalių“ automobilių temą – hibridinis „Lexus CT 200h“
Tęsiant „žalių“ automobilių temą – hibridinis „Lexus CT 200h“
Kuro kaina beveik kiekvieną dieną grasina perkopti 5 Lt už litrą ribą. Stovint spūstyje ryte arba vakare nesinori praverti automobilio lango, nes baisu, kad gali uždusti nuo šalia esančių automobilių išmetamųjų dujų. Esant tokiai situacijai, tikėtina, dažnas tautietis pagalvoja apie ekologišką ir mažai kuro naudojantį automobilį. Bene geriausias variantas tokiu atveju būtų elektromobiliai. Deja, mūsų krašte apie juos galima tik pasvajoti. Ir ne todėl, kad lietuviai nenorėtų būti „žali" ar negalėtų įpirkti tokių transportų priemonių. Priežastis daug žemiškesnė - infrastruktūros nebuvimas. Galima įsivaizduoti, kaip grįžęs iš darbo nuosavą namą turintis asmuo įkrauna tokį automobilį garaže, bet gerokai sunkiau sugalvoti, kaip tai turėtų daryti tipinio daugiabučio gyventojas. Juk netemps žmogus ilgintuvo iš kokio 7 aukšto, kad ryte galėtų važiuoti į darbą įkrautu automobiliu. Taigi, kol šalis neturi net elektromobilių degalinių kūrimo planų, vertėtų pasižvalgyti į mūsų rinkoje esančius ekologiškus automobilius. Vienas tokių būtų neseniai Lietuvoje debiutavęs hibridinis „Lexus CT 200h".


Šis automobilis įdomus daugeliu aspektų. Pirma - tai pirmasis hibridinis „Premium" segmento modelis.

Jis ne tik mažiausias iš visų „Lexus", turi neįprastą „Lexus" modeliams chečbeko formą, bet ir priekinius varančius ratus. Ankstesni „Lexus" turėjo užpakalinius arba visus keturis varančius ratus. Deja, naujoji išvaizda turi ir vieną mažyti minusą - automobilio formas paryškinantis priekinis bamperis yra palyginti žemai. Tai reiktų atminti ir palikti tarp automobilio priekio ir šaligatvio bortelio kelių centimetrų tarpą. Tada bamperio apačia nenukentės.

„CT 200h" ne atsitiktinai gavo visiškai naują kėbulą. Taip buvo siekiama suderinti aerodinamines automobilio savybes ir išsaugoti erdvų saloną - automobilis hibridinis, tad reikėjo rasti vietos ne tik įprastam kuro bakui, bet ir elektros variklio akumuliatoriams.

Gamintojams pavyko - akumuliatoriai buvo sumontuoti po užpakalinių keleivių sėdynėmis, tad automobilis išsaugojo ne tik ganėtinai talpią bagažinę, bet ir erdvų saloną, kuriame laisvai telpa 4 suaugę žmonės ir dar lieka vietos.

Vairuotojo vieta ypač patogi - jis sėdi žemai, tarsi sportiniame automobilyje, bet matomumas nuo to nenukenčia. Visi mygtukai ir svirtelės lengvai pasiekiami, kompiuterio valdymas sumontuotas vaire, visomis kryptimis reguliuojama vairo kolonėlė ir t. t. Kita vertus būtų keista, jei „Lexus" automobilyje būtų kitaip. Bandytas modelis turėjo geriausią sąranga, tad centriniame prietaisų skydelyje buvo sumontuotas skystųjų kristalų ekranėlis.

Jame ne tik atsispindėjo darbinė ir kelioninė informacija, bet įjungus atbulinę eigą atsirasdavo užpakalinės kameros rodomas vaizdas. Automobiliuose su kitokia sąranga kameros rodomas vaizdas atsiranda dešiniame užpakalinio vaizdo veidrodėlio kampe. Informacija ekrane valdoma „Remote Touch" įtaisu, primenančiu kompiuterio manipuliatorių - paprasta, lengva, patogu.

Tik galėjo inžinieriai jį sumontuoti ne arčiau vairuotojo, o prietaisų skydelio viduryje. Tada kelionės metu jį patogu būtų valdyti ne tik vairuotojui, kuris galėtų skirti visą dėmesį keliui, bet ir priekyje sėdinčiam keleiviui.

Beje, inžinieriai pasirūpino ne tik vairuotojo, bet ir keleivių patogumu. Visi porankiai automobilyje yra neįprastai žemai, tačiau būtent toks aukštis yra patogiausias vidutinio sudėjimo žmogui.

Be to, specialiai užpakalinių sėdynių keleiviams išvesti klimato kontrolės kanalai, sumaniai paslėpti po prekinėmis sėdynėmis. Lipti į automobilį per užpakalines dureles patogu - yra apsauginis slenkstelis - neišsiteps drabužiai, praktiška. Ir akiai gražu - primena karietos laiptelį.

Automobilio salonas ir vairas aptrauktas minkšta, malonia liesti oda. Įdomu tai, kad tokią apdailą gauna net ir bazinę sąrangą turintys „CT 200h" modeliai. Taip pat net bazinės sąrangos automobiliai turi daugybę važiavimo saugumą gerinančių sistemų, pasirūpinta ir keleivių pasyviąja sauga. Tai užtikrina 8 saugos pagalvės, tarp kurių - vairuotojo ir priekinio keleivio kelius sauganti pagalvė. Tiesa, už tai tenka mokėti erdve - daiktadėžėje vietos nelabai daug.

Kita vertus, daiktus galima laikyti bagažinėje. Ji ne pati mažiausia. Be to, automobilis vietoj atsarginio rato turi remonto komplektą, tad daiktus galima krauti ir į tuščią atsarginio rato vietą. Tradiciškai chečbekuose sulankstoma užpakalinė sėdynių eilė.

„Lexus CT 200h" - ne išimtis. Beje, suglaustų sėdynių nugarėlės su bagažinės dugnu sudaro lygų paviršių, tad, tarkim, išvykus į gamtą automobilyje galima ir išsimiegoti.

Visi hibridiniai modeliai turi 1,8 l 99 AG benzininį variklį, veikiantį kartu su 82 AG elektros varikliu. Šios porelės minėtam automobiliui užtenka tiek mieste, tiek ir užmiesčio keliuose. Elektros variklis įsijungia tik įjungus degimą ir veikia iki automobiliui pasiekiant 45 km/val. greitį, veikia be garso.

Benzininis apie save ryškiausiai primena greitėjant. Kitu metu jo beveik negirdėti. Automobilis turi APD ir įdomios formos pavarų svirtį. Prie svirties yra: darbinė, neutrali, atbulinės eigos pavaros, ir pavara, skirta važiuoti nuo aukštų kalnų - B. Statymo pavara netikėtai iškelta žemiau. Tai „P" raide pažymėtas mygtukas šalia dešinės vairuotojo rankos. Norint sužinoti, kelių pavarų PD, reikia pažiūrėti žinyne, nes kelionėje jų persijungimo nesijaučia.

Teoriškai automobilis turi keturis važiavimo režimus, tačiau režimu „EV", kai veikia tik elektromotoras, jis galėtų nuvažiuoti ne daugiau kaip 2 km, tad juo piktnaudžiauti nereiktų. Ilgai kelionei skirti normalus, ekologiškas ir sportinis režimai. Važiuojant pirmaisiais dviem spidometras šviečia švelnia mėlyna spalva, dešiniame šone veikia ekometras.

Įjungus sportinį režimą, prietaisų ir salono apšvietimo spalva tampa raudona, o vietoj ekometro įsijungia tachometras.

Greitesniam važiavimui persijungia ir vairo stiprintuvas, ESP ir kitos sistemos. Važiuojant normaliu režimu, vairas veikia be priekaištų, o automobilis rieda labai smagiai. Beje, stabtelėjus prie sankryžos, benzininis variklis išsijungia ir veikia tik elektromotoras. Pajudėjus ir pasiekus reikiamą greitį, vėl pradeda veikti abu varikliai. Deja, bet gamintojų nurodytų 4,1 l/100 km kuro sąnaudų net ir su išsijungiančiu varikliu man pasiekti nepavyko. Per dvi dienas kelionės, kaitaliojant režimus, vidutinės kuro sąnaudos siekė 5 l. Šiaip - neblogas rodiklis.

Kelionėje paaiškėjo, kad automobilio pakaba kietoka. Lygiame, gerame kelyje tai privalumas, tačiau važiuojant per asfalto lopus ar išsukus į miško keliuką norėtųsi minkštesnio važiavimo. Matyt automobilis buvo kurtas labiau Vakarų pasauliui, kur keliai visada geri, tad pakabos kietumas nereguliuojamas.

Automobilis yra saugus. Jis ne tik buvo puikiai įvertintas per avarinius bandymus, bet jau bazinė versija turi tokias sistemas kaip EPS, EBD, HAC, TRC ir kitos. Prie tokio modelio vairo užtikrintai gali jaustis ir jaunas vairuotojas.

Tiesa, norint išbandyti, kaip veikia sistemos, reiktų blogesnio oro arba sunkesnių važiavimo sąlygų, negu buvo praėjusį savaitgalį. Kadangi bandytas modelis turėjo ir ACC (adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą), turėjau progą įsitikinti jos veiksmingumu. Automobilis, važiuodamas pastoviu greičiu, pasivijo priešais važiuojantį traktorių. Sistema akimirksniu į tai reagavo ir sumažino greitį, palikdama užtektinai vietos manevrui. Man beliko tik pasukti vairą ir automobilis pats grįžo prie nustatyto greičio. Ne važiavimas, o vienas malonumas.

Apibendrinant galima pasakyti, kad pirmas hibridinis „Lexus" blynas neprisvilo. Gamintojas rinkai pasiūlė dinamišką, manevringą, pakankamai erdvų ir talpų automobilį. Dabar belieka tik palinkėti, kad tokie automobiliai taptų kiekvieno lietuvio kasdienine transporto priemone...
 
Rekomenduojami video