Naujasis „CUPRA Leon“: patobulintas ir su galingiausia visų laikų modelio versija
Naujasis „CUPRA Leon“: patobulintas ir su galingiausia visų laikų modelio versija
Balandžio 29 d. Madride įvyko pasaulinė naujojo „CUPRA Leon“ premjera, pažymėjusi naują etapą Ispanijos gamintojui. Įspūdingo renginio metu pristatyti tiek penkerių durų hečbekas, tiek „Sportstourer“ universalas. Dėl naujos dizaino kalbos DNR, integruotos kitos kartos „eHybrid“ technologijos, didesnio suskaitmeninimo ir tvarumo ypatybių jis perkels prekių ženklą į naują segmento lygį.

Praėjusiais metais CUPRA perkopė svarbią kartelę: pirmą kartą nuo savarankiško prekių ženklo debiuto 2018 metais pristatė klientams pusę milijono automobilių. Naujasis „CUPRA Leon“ buvo patobulintas, kad pratęstų šią sėkmės istoriją.
 
Dizainas
 
Buvo siekiama sukurti taip atrodančius naujuosius „CUPRA Leon“ hečbekus ir universalus, kad juos  išvydus nejučia iš lūpų išsprūstų „oho“. Abiejų kėbulo tipų automobiliai atitinka prekių ženklo DNR. Visiškai nauja išvaizda pabrėžia stipresnį šio modelio charakterį ir dar didesnį sportiškumą. LED apšvietimo technologija buvo maksimaliai išnaudota pagal tą pačią trikampio dizaino filosofiją kaip ir automobilio priekinė dalis.
 
Papildomo rafinuotumo naujajam modeliui suteikia centre tarp galinių žibintų integruotas CUPRA logotipas. Galiniai trikampiai atšvaitai taip pat pratęsia markės dizaino filosofiją.
 
Naujojo „Leon“ proporcijas paryškina naujo dizaino ratlankiai. Norimus ratus galima pasirinkti iš devynių skirtingų 18 arba 19 colių skersmens modelių.
 
Tam, kad naudotojo sąsaja būtų patogesnė, informacijos ir pramogų sistemoje buvo patobulinta programėlių juosta, valdikliai ir klimato kontrolės juosta. Klimato kontrolė dabar yra sklandžiai integruota į pagrindinio ekrano bloką, todėl visos transporto priemonės funkcijos ir pagalbininkai pasiekiami vienu spustelėjimu, naudojant tiek skaitmeninę, tiek fizinę sąveikas. 

 
Naujajame modelyje gali būti montuojama nauja papildomai pasirenkama aukštos kokybės 12 garsiakalbių 425 vatų garso sistema, sukurta bendradarbiaujant su „Sennheiser Mobility“ garso ekspertais. Šioje garso sistemoje įdiegta „Sennheiser AMBEO Concerto“ programinė įranga, galinti išgryninti pagrindinius muzikos komponentus, įskaitant įvairius instrumentus. Sistema taip pat įvertina situaciją salone ir tolygiai paskirsto garsus visame automobilyje. 
 
Ši programinė įranga atkuria išskirtinį garsą: ilgametę veiklos istoriją skaičiuojančios įmonės „Sennheiser“ menininkai ir muzikos profesionalai pasiūlė patikimus garso sprendimus.
 
Galios sistemos
 
Įprasti vidaus degimo varikliai išlieka naujojo „CUPRA Leon“ jėgos agregatų pagrindu, įskaitant naujus variantus. Automobilyje montuojami turbokompresoriniai motorai bei iš tinklo įkraunama hibridinė PHEV sistema. Nuo 150 AG (110 kW) iki 333 AG (245 kW) siekianti jų galia užtikrina aukštą našumą ir dinamiškumą.
 
Tiek hečbeke, tiek universale gali būti įrengtas 1,5 litro 150 AG (110 kW) keturių cilindrų benzininis variklis. Jis poruojamas su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže.
 
Norint daugiau galios, „Leon“ hečbeką galima rinktis su 2 litrų agregatu, išvystančiu 300 AG (221 kW). Šioje priekiniais ratais varomo modelio versijoje montuojama 7 laipsnių dvigubos sankabos automatinė DSG transmisija ir blokuojamas priekinės ašies diferencialas, leidžiantis tiksliau suvaldyti galios tiekimą ratams. Elektroninė sistema vertina daugybę duomenų: vairo pasukimo kampą, ratų sukimosi greitį ir pasukimą, kad suteiktų daugiau užtikrintumo važiuojant dinamiškai.

 
Naujajame „CUPRA Leon Sportstourer“ universale montuojami du tik šioje versijoje siūlomi motorai. Tai 2 litrų 204 AG (150 kW) TSI variklis, derinamas su dviejų sankabų DSG transmisija, ir visų varomųjų ratų sistema („4Drive“). 
 
Taip pat siūloma galingiausia asortimento jėgainė – 2 litrų tiesioginio įpurškimo 333 AG (245 kW) turbokompresorinis benzininis variklis, suporuotas su 7 laipsnių DSG pavarų dėže ir debiutuojančiu nauju važiavimo režimu, kurio parinktyse – specialiai lenktynių trasai bendrovės CUPRA inžinierių parinktos charakteristikos. 
 
Šioje versijoje taip pat įdiegta sukimo momento paskirstymo technologija, o papildomai galima užsakyti „Akebono“ stabdžius. Tai – galingiausia visų laikų „CUPRA Leon“ versija.
 
„CUPRA Leon Sportstourer VZ“ versijos važiuoklės sistema leido inžinieriams įtraukti šonaslydžio režimą, kurį galima aktyvuoti lenktynių trasoje. Aktyvavus šią parinktį, traukos kontrolė veikia sportiniu režimu, o naudojant sukimo momento paskirstymo technologiją visa galia gali būti nukreipta į vieną galinį ratą. Tai padės automobilį stumti posūkyje taip, tarsi jis slystų.
 
Abiejose įkraunamosiose hibridinėse PHEV versijose naudojamas naujasis 1,5 litro TSI variklis, elektros motoras ir didesnė, 19,7 kWh talpos, baterija. Ši sistema leidžia naujajam modeliui suteikti vairavimo jaudulį ir pasitarnauti ekologijai, nes vien elektros režimu jis nuvažiuoja daugiau nei 100 km. Dabar hibrido bateriją galima įkrauti iki 50 kW sparta (tiesioginės srovės stotelėse) viešosiose vietose arba naudojant iki 11 kW galios sieninį įkroviklį namuose (ankstesnė versija palaikė iki 3,6 kW spartą).
 
Važiuoklė
 
Naujajame „CUPRA Leon“ modelyje galia ratams perduodama absoliučiai tiksliai visose jo versijose. Tačiau didesnės galios modeliuose tikslų galios paskirstymą visuomet užtikrina visų varomųjų ratų sistema „4Drive“. Naujausios kartos elektrohidraulinė daugiadiskė traukos sistema valdo kiekvienam ratui siunčiamą galią, kad pasiektų maksimalų sukibimą ir našumą.
 
„4Drive“ technologija realiuoju laiku analizuoja kelio sąlygas ir tokius duomenis kaip automobilio greitis, ratų sukimosi greitis, vairaračio padėtis ir vairavimo stilius ar pasirinktas režimas, kad galia būtų tiekiama reikiamiems ratams greitai ir nuosekliai. Sukimo momentą galima valdyti net tarp ratų abiejose automobilio pusėse. 
 
Tokią galimybę suteikia elektroninė diferencialo valdymo EDS sistema, kuri užfiksuoja prasisukantį ratą priešingos pusės atžvilgiu, o tai reiškia, jog neprarandamas skersinis sukimo momentas. Į galinę ašį integruota sistema montuojama varančiojo veleno gale, priešais galinį diferencialą. Ji pagerina svorio paskirstymą, sumažina inerciją ir reakcijos laiką.
 
Skirtingi vairuotojo profiliai leidžia įrašyti į atmintį skirtingus „Leon“ dinaminius parametrus, jeigu automobiliu naudojasi ne vienas žmogus. Pasirenkamieji profiliai suteikia galimybę keisti automobilio charakterį – nuo kasdieninio važiavimo iki į našumą orientuoto „hot hatch“ režimo. Jie naujajam „Leon“ suteikia marias galimybių: tiek jų galima aptikti vos keliuose kituose šio segmento modeliuose.
 
Vairuotojo pagalbininkai ir saugumo sistemos
 
Naujajame modelyje įdiegta daugybė saugos ir patogumo funkcijų pagelbės keliaujantiesiems bet kokiomis aplinkybėmis. Automobilyje integruotas technologijų rinkinys, kurio paskirtis – padėti, bet netrukdyti. Dėl to „Leon“ yra vienas saugiausių ir patogiausių segmento modelių.
 
Tarp naujausių saugos ir patogumo sistemų yra nuspėjančioji adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC), kelionės pagalbos funkcija, avarinė pagalba ir kt.
 
Pažangių vairuotojo pagalbos sistemų asortimentas papildytas septyniomis oro pagalvėmis, įskaitant standartinę priekinę-centrinę oro pagalvę. Technologijų derinys sukuria neįtikėtiną saugos lygį, netrukdant vairuotojui.
 
Be to, naujasis „Leon“ išsiskiria komfortu ir patogumu – su berakčiu virtualiuoju pedalu (tik „Sportstourer“ versijoje), trijų zonų klimato valdymo sistema, šildomomis sėdynėmis ir vairu, elektra valdoma vairuotojo sėdyne su atminties funkcija ir 230 V įkrovikliu bagažinėje.
 
Rekomenduojami video