„Mazda6“ – flagmanas iš Tekančios saulės šalies
„Mazda6“ – flagmanas iš Tekančios saulės šalies
Pirmoji „Mazda 6" pasirodė dar 2002 m. ir sulaukė nemažai dėmesio. 2007 m. rinkai buvo pasiūlyta antrosios kartos „Mazda6", o praėjusių metų pabaigoje visuomenei buvo pristatyta jau trečioji „Mazda 6" karta. Trečiosios kartos „Mazda6" gerokai skiriasi nuo savo pirmtakų. Automobilis gali pasigirti naujuoju „Kodo" stiliaus dizainu  ir „dangiškomis" technologijomis „SkyActiv".


„Kodo" - naujausios „Mazda" dizaino tendencijos. Šį stilių, stabėdamas laukinių gyvūnų judėjimą natūralioje aplinkoje, sukūrė pagrindinis prekių ženklo dailininkas Akira Tamatani. Priminsime, kad visuomenei šis stilius pirmą kartą buvo pristatytas projektiniuose modeliuose „Shinari" ir „Takeri", o vėliau tvirtai, ir, panašu ilgam įsikūnijo tvirtuose plieninuose „Mazda CX 5" ir „Mazda 6" kūnuose.

Kaip rašo gamintojas : „Kuriant specialiai „KODO" dizainui skirtą naująją „Soul Red Metallic" kėbulo spalvą buvo pasitelkta unikali technologija, kuri leido išgauti itin sodrų toną. Išskirtinės spalvos žaismas su šviesa ir jos ryškumas pabrėžia visas stulbinančių formų "Mazda6" linijas. Veržlios formos priekinės grotelės susilieja su nuožmiai atrodančiais LED žibintais. Tvirti kėbulo bruožai ties šoniniais sparnais suteikia sportiškumo, o solidžios formos gale harmoningai užbaigia automobilio siluetą. Šis dizainas žymi naujos kartos „Mazda" automobilių erą."

Reikia pripažinti, kad lyginant su pirmtakais, naujosios „Mazda6" išvaizda tapo brutualesnė. Automobilis „išaugo" ir pailgėjo.

Pasikeitimų neišvengė ir automobilio vidus, nors tie, kas jau spėjo susipažinti su „Mazda CX -5", tikėtina, jausis kaip namie - daugelis abiejų automobilių salono elementų panašų.

O štai, tarkim, sėdynės skiriasi. „Mazda6" sėdynę galima nuleisti ganėtinai žemai, tad joje patogiai jausis ir aukštas vairuotojas. Dėl pailgėjusios automobilio bazės, vietos apsčiai bus ir užpakalinių sėdynių keleiviams. Didelėje bagažinėje galima sutalpinti visų važiuojančiųjų bagažą, tik reikia nepamiršti, kad dėl sedano kėbulo specifikos norint pasiekti toliausiai esančius daiktus teks beveik sulysti į bagažinę arba išiminėti daiktus per saloną, nuleidus užpakalinės eilės sėdynių nugarėles.

Vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynės, iš pirmo žvilgsnio, paprastos, tačiau atsisėdus supranti, kad jos labai patogios. Reguliavimo diapazonas irgi pakankamai platus. Medžiagos patvarios, kokybiškos: kelionės metu nei kas barška, nei girgžda.

Būtų galima tik džiaugtis, jeigu ne keli niuansai. Automobilis ant priekinio stiklo turi sumontuotą daviklių, palengvinančių vairuotojo darbą, bloką. Kaip ir įprasta, tačiau kažkodėl iš daviklių į veidrodėlį einantis laidas paliktas paviršiuje. Iš pradžių galima ir nepastebėti, tačiau vėliau tai pradeda kliūti.

Dar viena smulkmena - durelių užrakinimas. Kaip ir „CX5", atskiro mygtuko nėra ir pajudėjus automobiliui automatiškai jos neužsirakina. Norint užsidaryti, reikia iš vidaus paspausti nelabai patogų prie rankenėlės esantį liežuvėlį. Išlipant procedūrą tenka kartoti, nes tik patraukus už rankenėlės durys neatsidaro.

Nors automobilyje nemažai modernių technologijų, centriniame panelyje esančio laikrodžio valdymo mygtukai išsišoka iš glotnaus panelio paviršiaus. Atrodo savotiškai. Lietimui jautrus skystųjų kristalų ekranėlis taip pat galėtų būti kiek didesnis, vaizdas - aukštesnės rezoliucijos.

Valdyti kompiuterio pateikiamą informaciją galima tiek liečiant ekranėlį, tiek spaudant ar sukiojant šalia jo esančius mygtukus ir rankenėles, tiek ir tarpe tarp priekinių sėdynių sumontuota rankenėle. Besidubliuojančių funkcijų gal ir daugoka, bet tikrai patogu.

Likę reikalingi mygtukai arba jaukiai įsikūrę ant vairo, arba sumontuoti taip, kad būtų lengvai ir greitai pasiekiami. Daugiau pavargti teks nebent keičiant navigacinę kortelę, kuri „paslėpta" šalia vairuotojo vietos, už kairėje pusėje esančių durelių. Automobiliuose be navigacijos toje vietoje yra tiesiog stalčiukas smulkiems daiktams.

Oficialiame „Mazda" tinklapyje siūloma rinktis vieną iš kelių variantų: HB 2,0 Touring 6MT 5d VL3 (Hečbekas, Benzinas, Mechaninė), HB 2,2TD MP Touring 6MT 5d VQ2 (Hečbekas, Dyzelis, Mechaninė), HB 2,2TD MP Touring 6MT 5d VQ3 (Hečbekas, Dyzelis, Mechaninė), Sport Wagon 2,0 Touring 6MT 5d WL2 (Universalas, Benzinas, Mechaninė) arba Sport Wagon 2,0 Touring 6MT 5d WL3 (Universalas, Benzinas, Mechaninė), tačiau badomajam važiavimui buvo gautas sedanas su 2,0 l 121 kW benzininiu „SkyActiv" varikliu ir automatine pavarų dėže.

„SkyActiv" tai naujosios kartos itin modernus tiesioginio įpurškimo benzininis variklis, pasiekiantis aukščiausią pasaulyje benzininio variklio suspaudimo laipsnį - 14.0:1. Tai leidžia sumažinti degalų sąnaudas iki 15 proc. ir, dėl geresnio sukimo momento, esant žemoms ir vidutinėms apsukoms padidinti vairavimo teikiamą malonumą.

Nors gamintojai priversti taikytis prie vis griežtėjančių ekologinių normų, „Mazda 6" variklis tvarkingai atiduoda visa variklio galią. Ausį glosto ir malonus, bet neįkyrus variklio gausmas.

Gamintojas deklaravo, kad vidutinės automobilio sąnaudos neturėtų viršyti 6,9 l. Tokio rezultato pasiekti ir vėl nepavyko, tačiau 7,5 l mišriu režimu kaip tokio dydžio automobiliui - visai neblogai. Dinamika - vidutinė, bet manevruoti miesto sraute jos pilnai užtenka. Juolab, kad naujoji „Mazda6" sveria mažiau už savo pirmtaką, o variklis greitai pasiekia „darbinius" sūkius.

Prie „ABS" veikimo reikia pasipratinti. Ratams ji leido suktis kol variklio sūkiai pasiekė 3 000 aps./min. ir tik tada staigiai įsikišo.

Automatinė pavarų dėžė veikia tvarkingai, pavaras keičia greitai ir tiksliai, nors kai kuriuos persijungimus ir galima pajusti. Lenktynių mėgėjams palikta galimybė pavaras perjunginėti patiems.

Važiuoja naujasis automobilis ganėtinai minkštai, sugerdamas nedidelius kelio nelygumus ir duobes. Vairas į komandas reaguoja tiksliai, automobilio elgesys kelyje aiškiai nuspėjamas. Užtaikius ant slidžių paviršių stabilizacijos sistema neskuba įsikišti, palikdama erdvės pasireikšti ir ištaisyti padėtį pačiam vairuotojui. Tiesa, to reikia retai, nes būdamas vienas ilgiausių automobilių savo klasėje, „Mazda6" puikiai ir tvirtai laikosi kelyje.

Naujoji „Mazda6" aplenkė savo pirmtakus ir tapo patogesniu bei solidesniu automobiliu. Būtent to pastaruoju metu ieško dažnas pirkėjas - automobilio, kuris greitai, tačiau tuo pat metu patogiai ir saugiai nugabentų vairuotoją ir keleivius į reikiamą vietą. „Mazda6" puikiai atitinka visus šiuos reikalavimus: talpus, patogus, „klusnus" automobilis, nepasižymintis dideliu „apetitu". Ko daugiau gali reikėti statistiniam vairuotojui?
 
 
 
 
Rekomenduojami video