Audi A5 Sportback – trijų pasaulių lyderis
Audi A5 Sportback – trijų pasaulių lyderis

Audi pristato naują automobilių koncepciją – Audi A5 Sportback. Penkerių durų modelis su charakteringai ilga, grakščia užpakaline dalimi apjungia savyje geriausias skirtingų automobilių savybes : kupė emocionalumą ir elegantiškumą, sedano patogumą ir universalo praktiškumą. Sportback prisijungia prie Coupé ir Cabriolet ir tampa trečiuoju A5 modelio šeimos nariu. Jaudinančio dizaino ir sportiško charakterio, praktiškas, su itin efektyviais bei galingais varikliais A5 Sportback Audi prekybos atstovybėse pasirodys rugsėjį. Automobilio kaina – nuo 33 650 eurų (116 186 litų). 

2010 metais pasirodys ir dar patrauklesnę kainą turinti versija - pati pigiausia iš visų A5 šeimos modelių. Audi, Avant išradėja, demonstruoja naują dizaino etapą. Penkerių durų kupė iškart patraukia elegantišku profiliu. Kupė siluetą atspindi ilga siaurėjanti stogo linija, (36 mm žemesnė nei A4 Sedan), ilga ratų bazė, plati vėžė ir keturios berėmės durys, dar labiau išryškinančios dinamišką automobilio langų stilių. Tai tikras sportiškos elegancijos pavyzdys. Erdvus vidus ir labai patogios visos keturios sėdynės. Didelė bagažinė puikiai dera prie ilgos, smailėjančios užpakalinės dalies su plokščiais C formos statramsčiais, o spoilerio kraštas dar labiau paryškina įtampos kupiną charakterį. 480 litrų bagažinės tūris beveik prilygsta A4 Avant, o atlenkus galinių sėdynių atlošus jis padidėja iki įspūdingų 980 litrų.

A5 Sportback jėgos agregatai irgi demonstruoja naują technologijų pažangos kelią. Čia Audi ir vėl pasižymėjo: visi varikliai yra su tiesioginiu įpurškimu, o dyzelinės jų versijos – rafinuoti TDI agregatai. Benzininiai varikliai sukurti FSI koncepcijos pagrindu. Visi varikliai atitinka EU5 išmetamųjų emisijų standartus. Visų modelių rekuperacijos sistema stabdymo ir lėtėjimo metu atkuria energiją ir laikinai ją išsaugo. Pradžioje Audi bus galima rinktis su vienu iš trijų benzininių ir tiek pat dyzelinių variklių. Trys benzininės versijos – tai 2.0 litro darbo tūrio TFSI su 132 kW/180 AG arba 155 kW/ 211 AG ir 3,2 litro V6, išvystantis 195 kW/265 AG pajėgumą, yra suderintos su vožtuvų pakėlimo sistemomis. Ši savybė leidžia pasiekti daugiau galios ir didesnį sukimo momentą su mažesnėmis degalų sąnaudomis. 2.0 TDI variklis, išvystantis 125 kW/170 AG pajėgumą, suvartoja vidutiniškai tik 5,2 litro degalų 100 km. kelio, o start-stop sistema padeda dar labiau taupyti degalus važinėjant po miestą.

140 kW /190 AG 2,7 litro TDI agregatas dar galingesnis, o 3.0 TDI su S tronic transmisija išvysto net 176 kW/240 AG pajėgumą. Kaip ir trys benzininiai varikliai, puikusis dyzelis savo energiją perduoda visų varančiųjų ratų quattro transmisijai. Du galingiausius variklius galima rinktis su naujai sukurtu sportiniu variantu, įvairiai paskirstančiu energiją tarp užpakalinių ratų ir sukuriančiu ne tik didesnę dinamiką, bet ir užtikrinančiu malonų bei saugų vairavimą. Dviems TDI modeliams su priekiniais varančiaisiais ratais – 2.0 TDI ir 2.7 TDI – bei 2.0 TFSI 132 kW /180 AG charakteringa kita Audi naujovė - ESP stabilizacijos programa su priekiniu elektroniniu diferencialiniu užraktu, įtakojanti judrumą ir neleidžianti nukrypti nuo kurso.

Prie šios sistemos idealiai tinka kitas technologijų paketo elementas – Audi pasirenkamo dinamiško važiavimo sistema, leidžianti vairuotojui rinktis vieną iš trijų skirtingų režimų, veikiančių akceleratoriaus reakciją, pavarų perjungimo taškus S tronic transmisijose ir servotronic vairo mechanizmo darbą. Ir tai tampa standartu automobilių versijose, kurių ratus suka nuo 140 kW/190 AG pajėgumo varikliai. Audi drive select sistema gali būti užsakoma kartu su viena ar daugiau nei trimis papildomomis technologijomis – adaptyvių amortizatorių bei dinamiško vairo mechanizmo sistemomis su kintama vairo stiprintuvo įtaka ir sportišku quattro diferencialu.

Rekomenduojami video