Mindaugas 2014-03-10
Volvo S80, 2.4 benzinas/dujos 125 kW, mechanika
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Patikimumas, gera važiuoklė, nekaprizinga elektronika

benzininio variklio (1999-2001 m) droselinės sklendės kampo padėties daviklis (bėda sutvarkoma)

Bendras automobilio aprašas

Turiu tokį truputį daugiau nei metus, manasis 2000 metų, mechaninė pavarų dėžė. Įsidėjau tiesiogines dujas, kurios veikia be jokių priekaištų, kiek žinau šitos kartos Volvo benzininiai varikliai su dujomis gerai draugauja. Dujų ima apie 11 litrų (važinėjant 30 proc. mieste, 70 proc. už miesto). Šiaip automobiliu esu patenkintas, traukos su 125 KW užtenka per akis. Sėdynės patogios, turbūt visų modelių šildomos, automobilis yra vienas saugiausių. Kaip ir visuose tokių metų automobiliuose elektronikos yra daug, bet ji gana patikima. Patarimas įsigijusiam – atsiradus gedimui – neskubėti vežti pas oficialius atstovus, priešingu atveju reikia turėti labai storą piniginę. Kaip teko įsitikinti, Lietuvoje yra auksarankių, besispecializuojančių su Volvo modeliais ir puikiai tvarkančių jų elektroniką protingomis kainomis. Jei įsigysite tokį automobilį, būtina žinoti vieną pagrindinę taisyklę – teisingai atjungti akumuliatorių jei to prireiktų: ištraukti raktelį iš užvedimo spynelės ir 10 minučių palaukti. Važiuoklė yra gera, nebrangiai taisoma, žymiai geresnė nei tokių metų audi A6 ar A4. Kiek turiu automobilį, su važiuokle nieko nedariau. Šiaip labai daug vertingos informacijos galima rasti lietuviškuose Volvo forumuose, jei turite Volvo ir esate forumo dalyvis, galite sutaupyti daug pinigų remontui. Variklio kėbulas labai atsparus korozijai, nors manoji 14 metų, jokių rūdžių požymių aptikti nepavyko.

Variklis

5 cilindrų, 125 Kw (be turbo) veikia be priekaištų. Tepalų pravažiavus 10 000 km praktiškai nesumažėja. Nusipirkęs pakeičiau pagrindinį diržą, įtempėjus, vandens pompą ir degimo žvakes. Viskas su darbu kainavo apie 1200 lietuviškų, bet viską dariau servise, taigi manau galima tą patį pasidaryti ir pigiau. Šitų Volvo taip pat S60, V70, pagamintų 1999-2001 metais problema (tai liečia benzininius variklius) – variklio droselinė sklendė, tiksliau tos sklendės pasukimo kampo padėties daviklis. Jam susidėvėjus, į pagrindinį kompą siunčiamas neteisingas signalas, dėl to variklis dirba netolygiai. Ši bėda sėkmingai sutvarkoma, tik nereikia to daryti pas oficialius atstovus, kitaip reikia pasiruošti mokėti 2500 lietuviškų. Kas turi supratimą apie tuos dalykus, reikalingų dalių atsisiųs ir susitvarkys ganėtinai nebrangiai, o kiti gali susitvarkyti pas auksarankius Lietuvoje. Man tą bėdą sutvarkė Kaune, davė garantiją visam eksploatacijos laikui, iki šiol esu patenkintas.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Auto pirkau už 10 k, po metų nuvertėjo jis nedaug. Eksploatacijos kaštai vidutiniai. Galinės stabdžių kaladėlės su darbu ir suportų profilaktika – 120 Lt, termostatas – apie 50 Lt. Pagrindinio diržo keitimo kaštus minėjau pradžioje. Daugiau nieko neteko remontuoti, tad kitų kainų nežinau.

Patarimai perkančiajam

Šituo atveju siūlau pasinaudoti oficialių atstovų paslaugomis ir patikrinti automobilį prieš perkant. Investicijos atsipirks. Jei tam neturite laiko – reikia bent jau atlikti kompiuterinę diagnostiką ir būtinai su dilerine įranga, nes ji pateiks apie automobilį labai daug informacijos. Teko girdėti, kad automatinės pavarų dėžės modeliuose iki 2004 metų nėra patikimos.

Rekomenduojami video