„Volkswagen“ pristatė septynvietį elektrinį „ID.Buzz“ mikroautobusą
„Volkswagen“ pristatė septynvietį elektrinį „ID.Buzz“ mikroautobusą
Automobilis, pakeliantis nuotaiką ir priverčiantis nusišypsoti. Toks yra elektrinis „ID.Buzz“, kurio gamą papildė nauja ilgesnės ratų bazės versija. Vokietijoje gaminamas elektromobilis bus parduodamas ne tik Europoje, bet ir Kanadoje bei JAV. Ilgos bazės „ID.Buzz“ modelis taps pirmuoju po ilgokos pertraukos Šiaurės Amerikos rinkose siūlomu „Volkswagen“ mikroautobusu. Žymint šį svarbų sugrįžimą, pasaulinė šio modelio premjera įvyko šalia Los Andželo esančiame banglentininkų pamėgtame Hantingtono paplūdimyje.

Pagerbiant Vokietijos prekių ženklo istoriją JAV ir atiduodant duoklę šios šalies automobilių entuziastams, tuo pat metu vyko didžiausias „Volkswagen“  klasikinių mikroautobusų festivalis. Savo ruožtu amerikiečiai irgi sugalvojo deramą būdą šiltai sutikti naująjį „ID.Buzz“: visoje šalyje, nuo Niujorko iki San Francisko, birželio 2-oji nuo šiol bus minima kaip „Volkswagen mikroautobusų diena“ (angl. Volkswagen Bus Day). Po trijų savaičių veiksmas persikels į Vokietiją, kur įvyks europietiškos ilgos bazės „ID.Buzz“ modelio debiutas. Laikas ir vieta jau žinomi: tai įvyks nuo birželio 23 iki 25 dienos Hanoveryje organizuojamame „Volkswagen“ mikroautobusų festivalyje. Šis renginys – didžiausias tokių automobilių entuziastų susirinkimas Europoje. 


Paskutinis mikroautobusas, kurį „Volkswagen“ siūlė JAV ir Kanados rinkoms, buvo prieš 20 metų gamintas T4 kartos modelis. Nepaisant to, šie patikimi ir praktiški vokiški automobiliai abiejose šalyse iki šiol yra itin mėgstami. T1, T2 ir T3 serijų modelius, su gale montuojamais varikliais, itin dažnai galima sutikti Kalifornijos, Floridos ir Long Ailando paplūdimių stovėjimo aikštelėse. Su naujuoju ilgos bazės „ID.Buzz“ modeliu „Volkswagen“ tarsi grįžta prieš ištakų ir vėl pristato Šiaurės Amerikoje galiniais ratais varomą mikroautobusą – šį kartą jis elektrinis. 

„Volkswagen“ yra itin stiprus prekės ženklas, išsiskiriantis turtinga istorija, kultiniais automobiliais ir milijonais juos pamėgusių ištikimų gerbėjų. Tai buvo aiškiai juntama ir JAV vykusiame didžiausiame mikroautobusų festivalyje. Sunku būtų rasti geresnę progą naujojo „ID.Buzz“ ilgos bazės modelio pristatymui. Šis automobilis – geriausias visų mūsų pastangų siekiant tapti vien tik teigiamas emocijas keliančiu prekės ženklu įrodymas“,  – sako „Volkswagen AG“ valdybos narys Thomas Schäfer. 


Tik nedaugelio automobilių istorija JAV yra spalvingesnė nei „Volkswagen“ mikroautobuso. Kaip pastebi už „Volkswagen“ komercinių automobilių pardavimus ir rinkodarą atsakingas bendrovės valdybos narys  Lars Krause, „ID.Buzz“ debiutas žymi unikalios automobilių kultūros atgimimą: „JAV, Kanadoje ir Europoje „Volkswagen“ mikroautobusai jau ne vieną dešimtmetį įkūnija savitą gyvenimo būdą. Kas galėtų pamiršti garsųjį Vudstoke užfiksuotą margą T1 autobusiuką? Šis automobilis laikomas tikru laisvės simboliu, o ta pačia aura spinduliuoja ir naujasis ID.Buzz.“

4962 mm ilgio didesniojoje „ID.Buzz“ versijoje galima vežti iki septynių keleivių, todėl šis automobilis idealiai tinka Šiaurės Amerikos rinkai. Taip pat naujasis modelis tiks ir didesnio elektrinio mikroautobuso ieškantiems europiečiams. 250 mm prailginus ratų bazę atsirado erdvės trečiajai sėdynių eilei, 2469 litų bagažinei ir naujai, dar talpesnei 85 kWh (efektyvioji talpa) baterijai. Nuvažiuojamą atstumą padidina ne tik naujoji baterija, bet ir montuojamas pažangesnis šilumos siurblys. 


Didžiajame „ID.Buzz“ montuojamas naujas 210 kW (286 AG) galios elektros motoras leidžiantis šiam modeliui pasiekti elektronikos ribojamą 160 km/val. maksimalų greitį. Europietiška „ID.Buzz“ versija su 150 kW elektros motoru gali važiuoti 145 km/val. greičiu. Nuo 0 iki 100 km/val. naujasis mikroautobusas įsibėgėja per 7,9 sekundės. 2024 metais debiutuos ir dar dinamiškesnė GTX versija su keturių varančiųjų ratų sistema bei 250 kW (339 AG) galios varikliu. Vos per 6,4 sekundės nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėsiantis automobilis užtikrins lengvą įsiliejimą į bendrą transporto srautą vairuojant automagistralėje.

Didžiajame elektriniame „Volkswagen“ mikroautobuse taip pat bus montuojamas projekcinis ekranas, patobulinta naujos kartos multimedijos sistema ir nuotolinio parkavimo naudojantis išmaniuoju telefonu funkcija. Naujai sukurtas modernus panoraminis stoglangis su automatiškai tamsėjančiu stiklu ne vienam primins legendinę šeštajame dešimtmetyje gamintą „Samba Bus“ versiją. 1,5 kvadratinio metro ploto panoraminis stogas yra didesnis nei bet kurio kito „Volkswagen“ automobilio. Naudojantis jutikliniu slankikliu arba balso komandomis išmanųjį stoglangio stiklą akimirksniu galima pakeisti iš skaidraus į nepermatomą arba atvirkščiai. Šiaurės Amerikai skirtoje versijoje taip pat bus montuojamos vėdinamos sėdynės ir apšviečiamas priekinis „Volkswagen“ ženkliukas. 

Pirmieji elektriniai „ID.Buzz“ mikroautobusai JAV klientams bus pristatyti 2024 metų pradžioje. Beveik tuo pat metu debiutuos ir europietiška ilgos bazės versija. Visi „ID.Buzz“ elektriniai mikroautobusai surenkami Hanoveryje esančioje „Volkswagen“ komercinių automobilių gamykloje. Čia pat nuo konvejerio rieda ir „Multivan“ bei „Bulli T6.1“ modeliai. Šioje vienoje iš moderniausių visame pasaulyje gamyklų dabar tęsiasi „Volkswagen“ mikroautobusų istorija.
 
Rekomenduojami video