„Bosch“ sukūrė naują bepakopę transmisiją, bet kam ji elektromobiliams?
„Bosch“ sukūrė naują bepakopę transmisiją, bet kam ji elektromobiliams?
Ilgą laiką kartojama, kad elektromobiliams nereikia pavarų dėžės. Tiesiog elektrinio variklio sukimo momento kreivė yra lygesnė ir buvimas „teisingų“ variklio sūkiu diapazone nėra toks svarbus kaip vidaus degimo varikliams. Bet „Bosch“, atrodo, nori pakeisti šį įsivaizdavimą - didžiausias automobilių dalių gamintojas sukūrė naują bepakopę transmisiją elektromobiliams.
 
Ir taip, elektromobiliai turi transmisijas - galios perdavimo mechanizmas tarp variklio ir ratų egzistuoja. Bet jose nėra keičiamų bėgių. Na, neskaitant „Porsche Taycan“ ir „Audi E-tron GT“ - šie artimai giminingi automobiliai turi po du bėgius. Vienas yra skirtas bėgėjimuisi, kitas - efektyviam važiavimui sunaudojant mažiau energijos.
 
„Bosch“ mano, kad pavarų dėžė praverstų daugeliui elektromobilių. Konkrečiai - „Bosch“ teigia, kad elektromobiliams reikia bepakopės (CVT) pavarų dėžės.



CVT, paprastai kalbant, neturi pavarų - perduodamas sukimo momentas kinta nuolat, priklausomai nuo poreikio. Greitai bėgėjantis ratus pasiekia aukštesnis sukimo momentas, ramiai važiuojant greitkeliu - mažesnis. Taip variklis didesnę laiko dalį sukasi lengviau, sunaudodamas mažiau energijos. Geresnis energijos panaudojimo efektyvumas, žinoma, yra didžiausia motyvacija montuoti CVT į elektromobilius, bet tai ne vienintelis privalumas.
 
„Bosch“ teigia, kad bandymų metu išaiškėjo, kad naujoji CVT transmisija pagerina elektromobilio maksimalų greitį, įsibėgėjimą ir energinį efektyvumą. Taip, tai yra papildomas svoris ir mechaninis kompleksiškumas, bet geresnės dinaminės charakteristikos ir efektyvumas tai atperka. 
 
„Bosch“ bendradarbiauja su visais didžiaisiais automobilių gamintojais, todėl ši pavarų dėžė turėtų greitai pasirodyti kelyje. Įdomu, ar jai reikės priežiūros ir ar ji sukels kokių nors nepatogumų (pavyzdžiui, didesnį triukšmo lygį salone).
Rekomenduojami video