HM 2015-09-05
Seat Alhambra 85 kw PD 4 motion
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Didelis tūris, gerai transformuojamas salonas, patikimi pagrindiniai agregatai.

Kieta pakaba, neatsparus rūdims.

Variklio darbinis tūris, l: 1,9
Kuro tipas: Dyzelinas
Pavarų dėžė: Mechaninė
Kėbulo tipas: Vienatūris
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 9,0
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 6,5
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 8,0
Bendras automobilio aprašas

Iš esmės neblogas naujesnis modelis. Jau pravažiavau apie 40 t. km. Svarbiausia paimti neuždrožtą. rekomenduoju nusipirkti VAG laidą, klaidų diagnostikai, labai naudingas daiktas. Daugelis komentuoja pagal kitų nuogirdas kas blogai auto. Pakomentuosiu iš savo patirties. Pagrindinis pliusai: didelis tūris, patikimas variklis, transmisija, pakaba, elektros/elektronikos sistema. Pagrindiniai minusai: neatsparus korozijai kėbulas, gendanti kondicionavimo sistema, nepatikimas autonominis šildymas kuris retam auto veikia - be jo žiemą tikrai neįšyla salonas normaliai (pataisai jį ir vėl kas nueina), nėra stabili kelyje, kietai priima kelio nelygumus (žvyrkeliu ne daugiau kaip 20 km/val), sunkokai nupūtinėja priekinį stiklą. Šiaip nebloga auto jei kreipsim dėmesį tik į pagrindinius auto mazgus - variklį, transmisiją, pakabą, vairo mechanizmą. Variklis PD, traukos mažoka, bet ramiam važiavimui užtenka, variklis netamprus (mažam sūkių diapazone galia, kaip traktoriaus) bet galia pastovi tai visai nieko, greitai reaguoja į akceleratoriaus pedalo paspaudimą. Tepalo ima apie 1-2 l 15000km manau normos ribose, tepalas pilasi su specifikacija 505 01, toks tepalas nedaug brangesnis už įprastą bet tik tokį reikia pilti (pilasi apie 4 l), kartais padūmina melsvu dūmu šalto užkūrimo metui ar kai staigiau užspaudi gazą - manau turbina šiek tiek praleidinėja tepalą, bet normos ribose. Purkštukų ar smagračio dar nereikėjo tvarkyti, bet tai nepigus būtų malonumas (naujas purkštukas 1000 Lt, dėvėtas apie 200-400 lt, naujas smagratis su sankaba 1500-2000 Lt) bet jie gerai laiko (bet aišku viskam ateina pabaiga). Dyzelis tik iš degalinių. Pakaba kieta, skaičiuoja duobes, nėra labai stabili kelyje, bet laiko gerai, tik galinės spyruoklės mėgsta sulūžti (jei keičiau - 50 eur komplektas), karts nuo karto reikia pasikeisti stabilizatoriaus traukutes, bet jos nebrangios, stabdžiai labai geri, stiprūs, šiaip palyginus su broliu Ford Galaxy, tai priekiniai stabdžių suportai Alhambros yra didesni, todėl Galaxio lieti ratlankiai jau netinka (jau remiasi stipinai į suportą). Pagirtinos šviesos, labai gerai apšviečia kelią, nors dažnokai perdega lemputės, bet pasikeiti jas nesudėtinga pačiam, buvo sugedęs pakėlimo varikliukas vienas faros, berods 12 eurų naujas, bet reikia išimti farą norint pakeisti. Buvo dingę šviesos, tai jungiklį šviesš šrote pasikeičiau - 10 eur. Geras daiktas yra priekinio lango apšildymas, bet jis pas mane jau šildo tik ruožais, sunkokai apipūtinėjo priekinį langą - reikia išvalyti po valytuvais esančią ertmę - prisineša lapų, nešvarumų, tai užsilaiko drėgmė ten, ir kol išgaruoja, tai visą tą drėgmę neša ant lango, taip pat reikia būtinai pravalyti vandens nutekėjimo angas po valytuvus ertmės - ir viskas daugiau mažiau gerai būna su nupūtimu. Pasiskaičius, kad valytuvai už kirmija daug kam, karts nuo karto (kartą metuose keičiant salono filtrą - norint jį pakeiti nereikia nuiminėti valytuvų) sutepu judamas dalis. Kondiškė neveikia, nes sulūžinėjo vamzdeliai, bet aš jos netvarkau, nematau būtinumo. Atskira kalba apie autonominį šildymą, didelė problema, nepatikimas įrenginys, nors ir suremontuoju, vėl kas paeina. Man jis paėjęs, tad neremontuoju daugiau, žiemą be jo šaltoka salone, bet kaip yra taip, brangus remontas. Vasarą aušinimo skystis pilnai įšyla (normali temp. 90 lapsnių) pravažiavus kokius 5-6 km, žiemą 10-20 km (be autonominio šildymo veikimo) ir aukščiau 70 laipsnių (žiemą) retai pakyla. Dėl autononmkės aušinimo skysčio kiekis daug didesnis yra sistemoje todėl įšilimas lėtesnis jei autonomkė žiemą neveikia (ji pradeda veikti tik esant apie 5 laipsniam t.) Ten toks yra dar aušinimo skysčio cirkuliacijos siurbliukas veikiantis su autonomke, tai jei autonomkė kažkiek paveikusi vis užgęstą, tai gali būti problema tame siurbliuke (naujas siurbliukas 350 Lt). Kaip kažkas minėjo, kvailai padaryta atsarginio ratą tvirtinimas - jautrus mechanizmas, gendantis ir neremontuojamas, man buvo paėjęs, nuleidau ratą, bet atgal jau nepakėliau - 100 Lt šrote kitas mechanizmas. Pavaros metasi švelnia, tarsi pačios įšoka į vietą, kaip kokiame robote, viskas tvarkoje ten su ja, pavarų šešios, normalus perdavimo santykis. Sėdynės kietokos bet patogios , kaip foteliukai, salono medžiagos priekinės panelės, durų - kokybiškos, išskyrus centrinė konsolę ir bagažinės plastmasės, jos ir po tiek metų atrodo gerai, sunkiai braižosi, tačiau manau dėl kietumo važiuoklės visgi barškesys salone yra nuo jų. Niekas salone lengvai nelūžinėja, nebent specialiai ką laužytum. 4-motion sistema - labai patikima, tik neužmiršti pasikeiti joje tepalus kas 30 t. km ) ir filtriuką (kas 60 t. km.) (su pakeitimu tepalas + filtriukas servise oficialiame 350 Lt). Šiam auto 4 motion sistema - tik slidiems keliams bet ne bekelei (auto žema ir sunki). Nemaža bėda rūdys, nu neatsparus rūdims ir viskas (gal naujesnių metų jau atparesni, nežinau), tai kas keli metai reiktų pasitvarkyti kėbulą. Kuro užmiestyje apie 6.5. Šiaip vidurkis apie 8 mišriai. Salono tūris didelis, gerai transformuojamas, bet pati auto tokia iš esmės kompaktiška, tad mieste didelių bėdų nebus.

Variklis

85 kw, PD, geras, patikimas, netamprus, bet pastovi galia tam tikrame sūkių diapazone, greitai reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą, tepalas ne prastesne kaip 505 01 specifikacija, purkštukai, samgratis patikimi, bet kai reikia keisti - brangu, kuras tik iš degalinių. Šiaip atidarius variklio tepalo pylimo angą ar matuoklę ištraukus daugeliui tokių variklių garuoja pro tas angas - nieko baisaus -taip yra daugeliui šių variklių. Važinėti ir nesukti galvos.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Išlaikymas normos ribose jei nebūsime prefekcionistai ir žiūrėsim kad gerai veiktų tik pagrindiniai agregatai, jei norėsi tvarkyti viską kas neveikia - prasikeiksi. Nuvertėjimas - nežinau, bet anksčiau buvo mažesnis, šiuo metu kai sužino daug kas apie šių modelių ypatumus - didesnis.

Patarimai perkančiajam

Žiūrėti naujesnius atnaujintus modelius dėl atsparumo rūdims, galingesnių dyzelinių variklių, nepirkti už paskutinius pinigus, išlaikymas nėra pigus, visa kita tikrinti kaip ir kitus auto (gerai geram servise varyti, ypač tikrinti variklio būklę).

Rekomenduojami video