TDI 2015-08-05

2003 VW Passat 1.9 TDI Highline

  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Patikimas, komfortiškas, talpus, stabilus kelyje, ekonomiškas ir galingas variklis

Variklis galėtų dirbi tyliau, pradėjo barškėti garso kolonėlė, universalo "ragų" korozija, sąlyginai brangus diržų keitimas

Variklio darbinis tūris, l: 1,9
Kuro tipas: Dyzelinas
Pavarų dėžė: Mechaninė
Kėbulo tipas: Universalas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 7,5
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 5,5
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 6,5
Bendras automobilio aprašas

Na ka, trumpai noriu aprašyti savo jau beveik metus turimą automobilį - 2003m VW Passat 1.9 TDI 96kW universalą. Automobilio ieškoti pradėjau dar praeitų metų rudenį, buvo daug variantų šaunančių į galvą - Volvo S60, VW Golf, Toyota Avensis/Corolla, Mercedes C ar E klasė. Pradžioje žiurinėjau Lietuvoje, apžiurėjus keletą mašinų tvirtai nusprendžiau pirkti automobilį iš svetur (Vokietijos). Taigi 2014m žiemą išvykom savarankiškai ieškoti automobilio, neilgai trukus skelbimuose atsirado labai patrauklus variantas, brangus - tačiau retos komplektacijos kaip 1.9 varikliui. Viskas ejo kaip per sviestą, pirkom is tikro vokiečio ir jau kitą diena automobilis stovėjo garaže. :) Po keletos dienų sėkmingai su juo gryžau į Lietuvą, techninę apžiurą praėjau iš pirmo karto be trūkumų. Na istorijų gana, dabar konkrečiau apie mašiną, tai 2003m "black magic perleffekt" spalvos universalas su 96kW dyzeliniu varikliu, highline komplektacija (apie ją kiek vėliau), 6 pavarų mechaninė greičių dėžė. Praėjus beveik metams po įsigyjimo automobilis labai patinka. Puikus, galingas ir tuo pačiu ganėtinai ekonomiškas variklis, minkšta važiuoklė, kelio nelygumai mažai jaučiasi, o išvažiavus i autostrada kur greičiai 120km/h ir daugiau vairuoti vienas malonumas, mašina labai stabiliai jaučiasi kelyje prie didelių greičių, tikrai suteikia pasitikėjimo paspausti ir daugiau, bėgejasi smagiai, ilgose kelionėse nevargina, didelius pliusas tai, kad laaabai daug vietos, tiek keleiviams tiek vairuotojui, bagažinė irgi talpi, galima laisvai sukrauti 4 asmenų bagažą ir vykti į atostogas. Dizainas sakyčiau skonio reikalas, man asmeniškai jis patinka, mašina atrodo solidi ir visai nepasenusi, nors jau yra 12metų senumo. Interjeras, vidaus medžiagos ir surinkimo kokybe tikrai labai džiugina, mygtukai, vairas nenutrinti nei kiek, viskas sudėliota logiškai ir lengvai prieinamai, sedynės labai geros būklės, tik vairuotojo jau kažkiek gyvenimo mačiusi, manyčiau logiška, visgi rida jau beveik 230 tūkst (rida tikra). Taigi trumpai apie kompektacija: labai gausi kaip 1.9 varikliui, pilnai odinis šildomas salonas, xenon žibintai su apiplovimu, sėdynės elektrinės su memory, originali vw mfd navigacijos sistema su laisvų ranku įranga, cd keitiklis, multifunkcinis vairas, lietaus daviklis, R17 ratai ir dar daug kitų privalumų.. Taigi apibendrinant tai tikrai geras automobilis, kalbos apie gendančius purkštukus ir kas menesį byrančias važiuokles sakyčiau is piršto laužtos, arba tiesiog kiti nusiperką lauža pigiausia iš skelbimų ir galvoja, kad visos tokios.. Apie variklį, buvusius "gedimus", išlaidas ir patarimus perkančiajam skaitykite žemiau. :)

Variklis

Variklis "pumpaduzas" 96kW, traukos lenkimams ir esant norui smagiam pasivažinejimui užtenka, galvojau tik kad kuro -sąnaudos bus kiek mažesnės (mieste apie ~7-8l, užmiestyje ~5.5, bendrai vidurkis maždaug ~6-6.5l), bet kita vertus nėra tokios ir didelės, konkrečiai su varikliu bėdų dar neturėjau, pravažiuota šiuo metu po pirkimo daugiau nei 15 tūkst kilometrų, jokių bėdu, kuriasi "iš pusės pasukimo" tiek šiltas tiek šaltas, žiema prie -20 užsikūrė iškart, dūmų nemeta, skysčių nevalgo, turbina pučia gerai. Kas nepatinka tai skleidžiamas garsas, norėtusi kad dirbtu kiek tyliau, tikras traktoriukas. :) Tiesa PD tai būdinga. Abibendrinant: galiu tikrai rekomenduoti šį variklį jei renkatės dyzelinį variantą, lyginant su kitais šitas aukso viduriukas, nes toliau seką 2.5l agregatai, kurie žymiai brangesni aptarnavime ir kuro valgo nepalyginamai daugiau.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Trumpai apie išlaidas ir "gedimus". Nusipirkus pagr.diržas buvo keistas prie 108 tūkst km (perkant rida buvo 213 tūkst), taigi reikėjo keisti pagrindinį diržą. Nusprendžiau pasikeisti visus diržus ir įtempėjus, tepalus su filtru, taip pat reikėjo keisti termostatą nes variklis nepasiekdavo darbinės temperatūros, viena kart važiuojant "nušovė" šlanga :D ir pradėjo dėl nesandarios tarpines leisti antifrizą kažkur prie termostato. Su tokiais "gedimais" teko susidurti, dabar apie išlaidas: Pilnas visu diržų su įtempėjais, termostatu ir vandens pompa keitimas kainavo 320eurų, naudojant kokybiškas dalis. Tepalo keitimas 8 eurai + 4litrai tepalo su filtru apie 35-40 eurų, iš viso beveik 50 eurų. Šlangą ir tarpinę susitvarkiau nemokamai. :) Taigi per beveik metus investuota ~370eurų, detalių kainos normos ribose, panašiai kaip ir kitų vokiškų automobilių. Kitos dalys geros būklės, dar Vokietijoje buvo atliktas stabdžių servisas, pripildytas kondicionierius, pakeistas akumuliatorius, perkant buvo geros žieminės padangos, todėl šiais dalykais rūpintis nereikėjo. Nuvertėjimas? Na nežinau, peržvelgus skelbimus Lietuvoje galima rasti nuo ~1500-2000 eurų su skurdžiausia komplektacija ir labai pavargusius, Vokietijoje kainos svyruoja nuo panašiai nuo 1500 iki 4000-5000. Gero varianto tikrai nenusipirksite pigiai. :)

Patarimai perkančiajam

Taigi keli patarimai prieš perkant: nesiulyčiau pirkti važineto Lietuvoje dėl manau visiems gerai žinomų priežasčių, nepirkite pigiausio ir "geriausio", tokių nebūna, sakyčiau norint nusipirkti tikrai gerą reikia daugiau nei 3000 eurų. Toliau gerai tikrinkite variklį, kokius garsus jis skleidžia, kokios spalvos aušinimo skystis, prieš apžiurint reikalaukite, kad norite užvesti šaltą variklį, pažiurėkite ar netrūksta tepalo ir kokios jis spalvos, itin atidžiai reikia žiurėti i nuplautą variklį (variklio plauti nėra jokios prasmės, tad jei plautas, gali būti kad ne dėl grožio.. :) ), važiuoti turi minkštai, vairas neturi drebėti, vibruoti, pažiurėkite ar nedūmina (geras variklis nei menkiausio dūmo nemes), ar begiai jungiasi sklandžiai, ar nėra garsų bandant važiuoti atbuline pavara. Prie automobilio būtinai turi būti serviso istorija (knygėlė su atliktais aptarnavimais), jeigu nėra, kyla klausimas - kodėl? Jei nepasitikite pardavėju ir savimi, vežkite į bent kažkiek pažystamą servisą, kad patikrintų profesionaliai, na kitaip sakant galioja viskas kaip ir betkuriam kitam automobiliui. Trumpai tiek, automobilį galiu drąsiai rekomenduoti visiems - geras pasirinkimas tiek pradedančiajam vairuotojui, tiek patyrusiam, mašina patikima (jei nenusipirksi lavono), lengvai valdoma, stabili, ekonomiška, universalas turi daug vietos, nebrangus draudimas, galios užtenka.

Rekomenduojami video