Viršaitis 2016-12-27
Prius 2011 Facelift
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Patvarus, ekonomiškas, nereikia tvarkyt, kaip dyzelio nuolat

Garso izoliacija, interjeras pigus

Variklio darbinis tūris, l: 1,8
Kuro tipas: Benzinas / Elektra
Pavarų dėžė:
Kėbulo tipas: Hečbekas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 4,9
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 5,0
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 5,0
Bendras automobilio aprašas

Pardaviau savo BMW 3 klasės ir persėdau į Prius. Dažnai tenka važinėti kasdien 40km per diena, o kartais 700km, tai ieškojau patikimo automobilio ir ekonomiško 2010 - 2011m. Nes sugedus už 350km nuo namų, būtu nekas. Pradžiai žiūrėjau, dyzelius, bet su jais daug bėdu: EGR vožtuvo problemos, DPF (dyzelio daleliu filtras) užsikiša, purkštukai. Kadangi esu skūpus :), tai nusprendžiau , kad geriau imt hibridą, bus ekonomija, atkrenta - variklio diržo ir pompos keitimas (nes tik nusipirkus reik keist, nes jie savo būną atitarnavę). Taigi, nusipirkus Prius, gavau hibridą su dyzelio ekonomija. Plius, kaip jau minėta kitam komentare, nėra Prius variklio diržu. Tad tik nusipirkus, pasikeičiau tepalus tik 4l ir nusiploviau. Tai visos investicijos per 2 mėn. Tik įsėdus atrodo didelis, kaip mini venas viduje,aukštoka sėdėsena, gerai matosi galas ir puikus veidrodėliai. Garso aparatūra skamba puikiai ir sodrokas žemas. Varais ovalo formas ir labai lengvas, atrodo su pirštu gali sukinėt. Bagažine 3 daliu, apatinė atsarginis ratas ir t.t., antras smulkmenoms susidėt ir paskutinis jau tikroji bagažinė. Nuleidus sėdynes galines galima sutalpinti nemažą krovinį, bet nėra pertvaros. Teko įprast prie važiavimo, bei triukšmo išorinio. Vairuoti labai patogu ir malonu, tik sėdynė nėra patogi, viskas po ranka. Salono interjeras labai pigus ir pigios plastmasės, tikrai nemaloniai liečiasi. Važiuojant girdisi, ratu ūžesys ir pasaliniai garsai, kaip traškėjimas panelės ir t.t Komforto labai mažai, susidarė įspūdis, kad tai kokybiškas (išskyrus interjerą), bet ekonomiškas automobilis, kuris sutvertas patikimai tarnauti. Smarkiai užspaudus gaza, pasidaro triukšmingas variklis. Turi 3 režimus EV - Electro Vehicle, važiavimas vien elektra, kokius 200 - 300m, ECO - ekonominis važiavimas, nuspaudus akceleratoriaus pedalą, jis nėra toks jautrus, jei nuspaudi 50%, tai jis duoda tik 20 % galios, t.y neleidžia greit įsibėgėt, nes tai atsiliepia kuro ekonomijai. Kartais sekmadieniais, kai neskubu tai varau, kaip pensininkas po truputi išjudu iš vietos ir važiuoju elektra. Kasdien taip važiuodamas trukdyčiau eismui, įsibėgėdamas ant elektros, nejungiant benzininio variklio. Bei Pwr - Power- režimas, važiavimas benzinu, su el.variklio pagalba. Kasdien važinju ECO - režimu, žinoma duodu gazo, kad įsibėgėt, o vėliau stebiu monitorių ir važiuoju el.varikliu, kol išsikrauna baterija, vėliau ji pasikrauna nuo benzo variklio. Kaip minėjo praeitam komentare, tikrai skatina važiuot taupiai ir ramiai, norisi vis neišlipt iš eko važiavimo ribų, tad akceleratorius, nėra spaudomas, o tik palaikomas variklio darbas. Teko įprasti, kad įjungus (taip taip, neužkūrus), nėra garso jokio, įsijungi drive ir važiuoji, kaip troleibusas, be garso. Nors jei baterija nevisai pasikrovusi, tai kartais įsijungia variklis, kad užkraut baterija. Jei ne garso izoliacija, bei interjero kokybe, būtu liuks auto. Kas smagiausia vis bandau pažiūrėt, kiek su pilnu baku nuvažiuosiu, bako talpa 45l. Kompas rodo, kad dar liko 17km (degalinės ženklius), indikarolius mirgsi, rodantis degalų likutį. Ir pyst, iš 17km likusiu per sekundę rodo 0, vos infarkto negavau, vis dėlto nuvažiavau iki degalinės buvo likę tik4km, prisipyliau pilną baką, tilpo 38l,vadinas dar resurso (likučio) buvo 7l likę.

Variklis

Variklis 1,8. Kartu su el.variliu bendra galingumas 137 HP arba 100kw. Užspaudus gaza iki galo, įsijungia abu varikliai ir duoda užtektinai galios. Manau, kad prie variklio nereiks kišt ranku, nes nėra diržu jokiu ar mazgų kurie dėvetusi. Pavarų dėžė CTV, kelios padėtys, D- drive, R- reverse, N- neutral, B- braking (stabdymas varikliu važiuojant, nuo kalno, matyt kad stabdžiai neperkaistų, naudojau 2kart ir ti tik pažiūrėt.) P - parking padarytas, kaip atskitas mygtukas panelej. Rankinis, tiksliau kojinis :) stabdis nusipaudžia koja. Įdomiausia, su automobilio ekonomija. Tai prikaluso, nuo daug faktoriu, oro, temperatūros, reljiefo. Kartais vidurkis 6l, jei vietovė su kalniukais. Užvakar vidurkį pasiekiau 4,4l - 500km nuvažiavęs, autostrada + miestas, bet grįžtant tuo pačiu keliu vidurkis 5.2l. Preitą kartą vidurkis buvo - 6l. Viską matuoju pagal nuvažiuotus km ir sunaudotą benziną. Nors kasdien važinėjant auto rodo, kad vidurkis 4.9l. Taip kad vidurkis 5l kažkur. 4l buvau pasiekęs sekmadienį be eismo, bet tik trumpam. Kas rašo kad 4l tai matyt idealios sąlygos, ir internete pažiūrėjus kitų Prius sąnaudas, patvirtina mano nuomone, kad nereik tikėtis 4l, o 5-6l priklausomai nuo važiavimo. Reikia sekti padangų slėgį. Jis priekyje 2,4bar (35psi), gale 2,3bar (33psi). Kas nepatingėsit, pasiskaitykit automobilio naudojimo instrukciją (manual) yra įdomiu dalykėliu.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Kolkas jokio remonto nereikėjo, tik pakeist tepalus. Padangos orginalios R15, tai daug nekainuos pasikeist, beto jas reikia sukeist vietom, yra schema manuale kaip jas sukeist kas 15k km, kad vienodai nusidėvetu. Kitas tas mano auto bus Lexus CT200h, nes ten Prius viduriai, bet Lexus komfortas.

Patarimai perkančiajam

Japonai Honda ir Toyota (Lexus) gamina patikimus barškučius, kurie gerai tarnauja, gerai atrodo, bet nėra komforto, išskyrus premium klasę Lexus. Patikrink, ar visi mygtukai veikia. Važiuodamas pažiūrėk, kiek baterija išlaikys važiuojat Eco režimu, patikrink važiuoklę. Automobilis, kuris mažai reikalaus išlaidų, nes tai bezinas/elektra, o daugiau manau, bus tik einamieji remontai skysčiai, filtrai ir pakaba.