Renault Clio 1.6 16V (2000m.)
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Gražus, greitas, manevringas, gerai valdomas, puikus sukibimas su keliu

Amžini gedimai ir remontai, prastas atsparumas drėgmei

Bendras automobilio aprašas

Vairuoju jau tris metus, tai yra mano pirmasis automobilis, tad ir kitiems pradedantiems vairuotojams kaip pirmąjį galėčiau rekomenduoti. Kita vertus, tai yra tarpinis variantas tarp Sport ir standartinės Clio - 107 arkliukus ne kiekvienas "žalias" vairuotojas iškart suvaldo. -Ar jis greitas? Taip, netgi labai. Ši Clio turi visus tipinei miesto mašinytei būdingus bruožus su riebiu pliusu - netipine galia, tad spaudžiant "tapkę" plente automobilis nepraranda stabilumo ir nesipurto - kita vertus, daugiau nei 150km/h spausti nerekomenduotina. - Ar jis ekonomiškas? Deja, ne itin - vasarą kuro sąnaudos ne kažin kuom skiriasi nuo žieminių - t.y. apie 8,5 L / 100km. Kita vertus, visus tuos šimtą su virš arkliukų reikia išmaitinti, taigi būtent tokios sąnaudos, mano nuomone, yra pateisinamos. - Ar jis "draugiškas" gamtai? Maniškis turi problemų su kuro padavimu, tad net ir pastovėjus saulės atokaitoje, užvestas variklis kelia virš 2000 apsukų, kol per maždaug 10 minučių sušyla. Pirkau daužtą ir be katalizatoriaus, tad neatmetu galimybės, kad sutriko liambdos zondos veikimas, ko pasekoje rytais užvedamas variklis garsiai gaudžia ir kelia aukštas apsukas. - Ar jis patogus? Pusiau odinės sportinės sėdynės su puikiu šoniniu prilaikymu - visi iki vieno mano keleiviai giria sėdėsenos komfortą. Pakaba maniškėj Clio yra šiek tiek pažeminta, tad kietoka - duobes tenka apvažinėti budriau ir atsargiau. - Talpumas pusėtinas. Didenis nei MINI, bet daug lagaminų į bagažinę irgi neprisikrausi. Užtat gale puikiausiai telpa 3 žmonės - tikrai ne kiekvienas triduris hečbekas tuo gali pasigirti. Tiesa, įlipimas į galą nėra itin patogus, nes atlenkus priekinę sėdynę tarpukas išlieka itin siaurias (nebent nepatingėsit ją papildomai nuolat atstūminėti į priekį iki galo). Beje, keleivio sėdynės rankenėlė nulūžusi, tad norėdama išleisti iš mašinos savo galinius keleivius, turiu sustoti šalikelėje ir išleisti juos pati... - Interjeras - pakankamai pigus, su barškančiom plastmasėm. Tiesa, prietaisų skydelis baltas kaip sportiniame Clio variante. - Eksterjeras - skaidrūs žibintai su įmontuotais xenonais priduoda estetinio grožio ir itin naudinga žiemą (šviesos atsispindėjimo nuo sniego prasme). Sako, nuo 2000m. gaminamus automobilius gamintojai ėmė cinkuoti, bet maniškės kapoto rūdys (pirkau daužtu ir tik "pardavimui" sutvarkytu priekiu) dažus kelia taip, kad lupasi tiesiog žievėmis. Nuo daužtumo taipogi visas priekis praradęs simetriją, tad be gerų poros tūkstančių, norėdama jį susitvarkyti, neišsiversčiau. Reikia keisti abu sparnus, kapotą, bamperį ir t.t., ir pan. Trumpai tariant, įsigijai prancūzišką automobilį - turi jį ITIN mylėti, ypač finansine prasme. Nes tai amžini smulkūs mašinos gedimai ir kaprizai (ypač elektronikos) - pvz. savavališkai suveikiantis galinis valytuvas, stabdant vietoje STOP lemputės užsideganti priešrūkinių žibintų lemputė ir pan.

Variklis

Kaip jau minėjau, varikliukas yra tikrai superinis, bet dėl to mašiniukas yra gan apetitingas kurui. Norintiems važinėti pigiai ir ekonomiškai, geriau rinktis standartinę Clio, na, o ekstremalams geriau iškart dairytis Clio Sport su 2l varikliu ir 169 AG.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Daugiausia pinigų išleidau itin dažnam "babinų" keitimui - jų pas mane keturios - po vieną ant kiekvieno cilindro (jų, kaip žinia, irgi keturi), tad nuolat tai viena, tai kita "nudūsta", taip pat įvairioms važiuoklės dalims - šarnyrams, pusašiams, stabdžių kaladėlėms, po didesnių liūčių be vargo peršlampančioms lemputėms (galinio numerio apšvietimo bei galinių žibintų). Na, ir žinoma, kurui... Pirkau už 9000 Lt, dabar, po trijų su puse metų, jį parduočiau už maždaug 6000Lt. Prancūzai, nuvertėja gan greitai..!