Kardas 2015-03-21
Neblogas pasirinkimas
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Talpus ir taupus

Per aukštas kėbulas, trūksta galios

Variklio darbinis tūris, l: 1,7
Kuro tipas: Dyzelinas
Pavarų dėžė: Mechaninė
Kėbulo tipas: Vienatūris
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 6,5
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 5,5
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 6,0
Bendras automobilio aprašas

Vairuoju Mercedes-Benz Vaneo 1.7 CDI jau daugiau nei vienerius metus. Modelis yra 2003 metų, atkeliavęs iš Vokietijos ir ko gero iki šiol rimtos žiemos nebuvo matęs. Nes pirmosios rūdys išlindo tik po šios žiemos (nors rudenį buvo padengtas antikorozinę danga, bet kaip matau nevisur tai buvo veiksminga). Bendrai, kaip žinia, Vaneo buvo gaminamas ant A klasės bazės. Ratai yra varomi priekiniai (FWD). Tad tai labiau šeimyninis (arba komercinis) automobilis, o ne kažkas rimtesnio. Malonu, kad bent kėbulo forma jį skyria nuo kitų "kulniukų". Asmeniškai mano modelis buvęs pačiame Mecedes centre (Vokietijoje) tarnybiniu automobiliu, tad yra pakankamai gerai prižiūrėtas ir netgi buvęs naujai perdažytas (įtariu buvo parudyjęs, nes visi jie juk gan rudyja). Rudys pastebėjau įvairuose kampučiuose (po šios žiemos) bei keisdamas galinio "stopo" lemputę. Būtent su lemputėm vargo daugokai buvo. Per metus perdegė jau gal 5 kartus, priekinės gabaritų lemputės, galiniai gabaritai, "stopai". Ir nors kainuoja jos centus, bet pakeisti priekinio gabarito lemputę itin nepatogu. Lyst tenka pro posparnyje esančią, specialią angą ir naudot prailgintas reples ar pan. Kita problema, su kuria susiduriau, tai rudenį sugedo galinių durelių, centrinio užrakto varikliukas. Rodos smulkmena, bet nei jokiame "šrote" nei kažkur kitur tos detalės neradau (neišardomas atseit korpusas, kuriame pats varikliukas, relė ir jungiklis, bei rozetė, 5 kontaktų), išardžius, paties varikliuko atgaivinti nepavyko, o kadangi šį (berods VDO gamintojo) "žaisliuką" gamina viena įmonė tiktais (Vokietijoje), tai iš Mercedes atstovybės kainuotų apie 640 Lt, o iš kitur apie 550 Lt (kainomis domėjausi pernai). Tad teko nustoti naudotis vienomis durelėmis, kad nebekvailiotu centrinis užraktas ir pan. Su važiuoklę kolkas problemų neturėjau. Truputi traškėjo atraminis guolis, kadangi jis su plastikiniu korpusu ir išardomas, tai nesunkiai per porą valandų aš jį "atgaivinau" ir jau pusmetį toliau jis tarnauja. Emė kvailioti rankinis (tiesiog laikas keisti kaladėles matyt), kiek žinau, tai dažna problema, nat visų Mercedes "vanų". O prieš tai ir galiniai (diskiniai) stabdžiai sukvailioje buvo. Užsikirto "supportas" ir praktiškai per savaitę važinėjimo, kol prisiruošiau išardyt, sudeginau kaladeles. "Supportą" pavyko prajudinti irgi namų salygom, tad vėlgi jokių detalių nepirkau. Kaladėlių komplektas (galui, abiems pusėms) pigesnės 12 eurų, geresnės 15 eurų. Kaip mašinai, su Mercedes ženkliuku, skaitau, kad pigu. Pats automobilis yra vangus ir persėdus iš benzininio, dukart galinėsnio modelio, varė depresiją. Nes įsibėgėja sunkiai, trūksta jam galios, tenka spaust bent iki 2100-2600 rpm, kad sklandžiau judėt. Bet pamalonino taupumas. Mieste kiek virš 6l/100km, užmiestyje įmanoma ir į 5.2l/100km isipaišyt, neskubant. Nors kūro bako rodyklė kvailioja ir įsibėgėjant ar daugiau pamanevravus ima meluoti, kad kūro yra daugiau nei iš tikro. Automobilio kėbulas labai aukštas, (siekia 186 cm maždaug, plius lankai stogo bagažinei, tad beveik 190 cm). Tokio aukščio buna nebent visureigiai ar mikroautobusiukiai. Ir tai labiau minusas. Nes nėra jis iš plačiausių ir užmiestyje (kur kasdien prisuku apie 100 km), nuo stipresnių vėjo gūsių siubuoja... Vairą tenka laikyti tvirčiau. Važinėjimui su šeima ar daug daiktų kraunant, puikus. Asmeniškai patinka labiau nei Opel Zafira ar VW Touran (išbandęs abu, tiesa Touran rieda komfortiškiau, ramiau, kiek tyliau ir dinamiškiau). Nors už Touran pakaba pas Vaneo yra aukštesnė (tas aktualiau rajono gyventojams). Tiesa Vaneo ir vietos viduje gerokai daugiau, ypač tinkamas dėl aukštų lubų, aukšto ūgio žmonėms. Galinės sedynės gali būt greit išimamos ir grindys lieka lygios, be jokių paaukštinimų (slenksčiai irgi lygūs). Tad kažką didesnio pakrauti vietos sočiai. Ir pati bagažinė, neliečiant sedynių, yra maždaug 110 cm gylio ir tiek pat pločio. Tiesa, galinės durelės, kadangi atstumiamos, tai suteikia patogumo aikštelėse, bet fiksatoriai gan "kieti" tad iki galo atidarius ir užfiksavus, po to uždarant reikia kiek daugiau jėgos (gal tai tik mano modelyje toks nesklandumas). Apibendrinant, jei dar neesatę išlepę ir persėdate iš paprastesnio automobilio į Vaneo, tai gan neblogas pasirinkimas tiems, kas nenori Zafiros, bet ir nenori permokėti už Touraną ar rinktis kokį Caddy ar pan., (suprantama konkurentų yra ir daugiau, bet lyginu tik vokiečius, šįkart). Mano modelyje yra ir šildomos sėdynės (puikus dalykas žiemą) ir ASR sistema (stabilumui), kuri išties veiksminga. Šildomi veidrodėliai, 4 oro pagalvės ir t.t. Žodžiu, viskas ko reikia, ramiam, patogiam važinėjimui (dar ir bagažinėje 6 CD keitiklis magnetolai, nors ne naujiena ir ne stebuklas, bet vistiek malonu, kai komplektacija gausesnė). Smagus, paprastas, taupus, šeimyninis vienatūris. O ir nedaug jų yra musų gatvėse, tai irgi maloniau, kai bent kiek išsiskyri iš mynios (nebent kažkam gal patinka tai, su kuom ir visi kaimynai važinėja). Primygtinai nesiūlau, bet tikrai peikiti Vaneo nedrįsčiau.

Variklis

Variklis 1.7 CDI, turi 91 arkliuką ir jam to per mažiai. Tad tenka dažnokai vaikyti ant didesnių apsukų. Taupus ir kolkas, per vienerius metus, jokių problemų neiškylo (tfu tfu tfu). Kai priartėjo prie 200 000 km, jau kažkiek dūmino juoda spalva (spėju ne metus, o kokius du, nieks nebuvo keista jame). Pakeičiau visus filtrus, tepalus, vėl gražiai dirba, sklandžiai. Tepalus rekomendavo servise Mobil1 5W30 ESP, bet nupirkau analogiškus Manol (kiek aiškino tas pats žmogus, taip pat geri tepalai, būtent Mercedesams irgi). Variklį varo grandinė. Tad tai irgi pamalonino. Aišku jos nėra tokios ilgaamžės kaip kadaise, bet dėl viso pikto patikrinus, patikino, kad dar ilgai galiu važinėti nekeisdamas jos. Žiema su užvedimu irgi jokių bėdų nebuvo akumuliatorius taip pat šilčiau stovi, po keleivio kojomis, viduje. Visad užsivesdavo ir dėka Vebasto greit išildavo salonas (vos 30 sekundžių ir jau eina šiltas oras į saloną). Man kaip nemėgstančiam žiemos, tai itin patiko. Kolkas jokių problemų po kapotu nebuvo (tikiuosi ir nebus). Svarbiausia, per daug netaupykite ant tepalų ir filtrų. Nes kūro filtrą pirkau originalų, atstovybėje, kadangi pigesni siurbė orą (bandžiau du filtrus, skirtingų gamintojų, abu siurbė orą).

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Per vienerius metus jokių didelių išlaidų nebuvo. Techniniam aptarnavimui ~40 eurų tepalams, ~50 eurų filtrams visiems. Lemputės už centus ar kelis eurus. Kondicionieriaus pildymas Freonu kainavo berods apie30 eurų. Už automobilį mokėjau 3200 eurų. Gal kažkas teigs, kad permokėjau, bet žinojau, kad kiti tokie pat modeliai, tuo momentu buvo gerokai blogesnės būklės. (O ir aplamai Vaneo Lietuvoj mažai yra, tai sunku palygint). Šiai dienai yra jau ir net ant 40% pigesnių skelbimų. Bet atkreipkite dėmesį, kad dažniausiai rida siekia jau net 300 000 km, arba po eismo įvykių, o ir užsienyje su jais mėgsta važinėti Policija, Greitoji, kurieriai, taksistai ir t.t., neretai ir perdažomi jie, kad neliktu žymių po spec. lipdukų ar dažų. Tad lyginant pagal techninę buklę, padoraus Vaneo kainos šiai dienai 2400-2900 eurų.

Patarimai perkančiajam

Žiūrėkite kokia rida (jei ji aplamai tikra), ar nelakstė su juo užsienyje kokios spec. tarnybos. Rudyja, tad apsižiūrėkite kėbulą ir stabdžius (užrudyja kaladėlės supporte ir negrižta į savo vietą po stabdymo), generatorius dešinėje, žemai, gali irgi būti leisgyvis nuo rūdžių. Aišku ir į turbiną atkreipti dėmėsį neprošal.

Rekomenduojami video