2023-03-15
Pervertintas beveik standartinis ekemšlamštas
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Trasoje pakankamai ekonomiškas - važiuojant 120km/h vos 9,5l benzo.

  • Dinamiškas

Nepagrįstai brangus. Mažai kuo skiriasi nuo 330ci. Nupirkti tvarkingą labai sunku, visi daužti, nudrožti, atvažiuoji žiūrėti mašinos už 29k€, o būklė kaip paprasto E46 už 3k€.

  • Nekomfortiškas
  • Brangus nusipirkti
Variklio darbinis tūris, l: 3,2
Kuro tipas: Benzinas
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 9,5
Bendras automobilio aprašas

Iš karto noriu paminėti, kad dirbu su automobiliais, čiupinėju skirtingus kasdien, tiek paprastus tiek ir sportinius, tad turiu su kuo palyginti. Esu turėjęs tris 330i E46 skirtinguose kėbuluose, taip pat 328, 325, tiek standartinius tiek modifikuotus, taip pat ne kartą teko vairuoti draugų benzininius 6cil bmw, tad šį modelį pažįstu puikiai. M3 E46 asmeniškai neturėjau, bet kelių savaičių bėgyje teko pavažinėti trim skirtingais, o ketvirtu pravažiuoti beveik 1000km. Pirmą kartą įsėdus ir paspaudus gazą apėmė nusivylimas - žinoma traukos yra, bet nedaug daugiau nei paprastam 3.0i. Pavažiavęs supranti, kad M yra ne kas daugiau nei išpūstas burbulas, kurį labiausiai išpučia apsiseilėję bmw fanatikai, kurie patys tikruose M net nesėdėję. Pagrinde jie ir yra kalti dėl nusivylimo, nes kai visą gyvenimą girdi kokie M modeliai yra fantastiški, galingi ir pan., tai pirmą kartą įsėdęs tikiesi kažkokio WOW efekto, ar bent kad mašina nebus panaši į standartinį E46. Salone skiriasi tik skydelis, visa kita - dizainas, medžiagos, garsai, kvapai absoliučiai identiška, jei įsėsčiau nematęs kėbulo niekad nepagalvočiau, kad važiuoju emkėj. Ne M modelių būna net su geresnėm komplektacijom. Kėbulas irgi beveik nesiskiria, pūstas arkas pastebės tik žinovai, o dyzelinių BMW su M bamperiais gatvėse daugiau nei su standartiniais. Gal tik išmetimas per vidurį labiausiai išduoda M, nors ir tokių būna padarytų ant ne M. Važiuoklė, vairavimas, valdomumas taip pat beveik nesiskiria nuo paprasto E46 su Mtech važiuokle, nebent pravažiuot su vienu ir su kitu tą pačią trasą, gal skirtumas ir pasijaus, bet norint turėt tikrai gerą valdomumą tiek į M, tiek į ne M reiktų sudėti gerus coilus. SMG dėžė puikiai dirba važiuojant gazas-dugnas ir rankiniu režimu, neužlaiko, nelagina, kiekvienas pavarų perjungimas yra smūgis šiknon, bet sportinėje mašinoje tai nėra trūkumas. Tačiau ramiai važiuojant D režimu dėžė yra apgailėtina - paspaudęs gazą niekad nežinai ar ji dabar staigiai pradės važiuot ar ims amžinybę perjunginėti bėgį. Kiekvienas pavaros perjungimas yra mašinos pristabdymas ir vėl įsibėgėjimas, važiuoji kaip ant supynių. Jeigu mašina perkama tik kaip track-tool, tai galima, gal net reikia imti SMG, bet jeigu dar ir kasdiena norisi pavažinėt, tai net mechanika bus komfortiškiau. Grįžtant prie variklio, tai ryškus galios skirtumas po 330ci jaučiamas tik važiuojant virš 200km/h, nes perjungus pavarą vis dar prispaudžia prie sėdynės, kas su 330i/ci jau nebeįmanoma. Tačiau bėgėjantis iki 100 skirtumas minimalus. 2023m. jų kainos prasideda nuo ~25k€, o norint tvarkingo, prižiūrėto, nedaužto, su nedidele rida ir aiškia istorija reikia apie 30-40k€, kas yra visiškas kosmosas už tokį modelį. Geriau paimti paprastą 330ci ir prisukti turbiną, bendra sąmata gausis iki 10k, o mašina bus tokia pati tik dar galingesnė. Už 25-40k galima nupirkti daug įdomesnių ir smagesnių modelių, nebent reikia galingos mašinos, bet neišsiskirti iš minios. Verta pirkti nebent kaip kolekcinę investiciją, bet ir tokiu atveju gerai pagalvočiau ar verta imti tokį modelį, kurio kainos išpūstos dirbtinai, jis nėra nei retas nei išskirtinis nei labai galingas, realiai tas pats kemšlamštas tik su kažkiek galingesniu varikliu 5-10 kartų brangiau. Jeigu vistiek labai norit eMkės, tai patarčiau geriau žiūrėti į E36, kuris yra lengvesnis, todėl turės geresnį valdomumą ir įsibėgejimas jausis labiau. M3 CSL jau būtų prasmė pirkti, nes tiek viduje tiek išoriškai jau pastebimai skiriasi, variklis irgi galingesnis, bet jų kainos dar labiau nesveikos, šiuo metu pigiausias 90k, už pusę tiek galima paimti Suprą ar GTR, kurie bus tiek greitesni tiek smagesni tiek retesni.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Nuvertėjimo nėra, modeliai sparčiai brangsta. Remontai ir aptarnavimai brangūs tik kas susiję su M, tačiau daug detalių nesiskiria nuo ne M modelių, taigi bendra mašinos eksploatacija pakankamai nebrangi kaip sportinio auto.

Patarimai perkančiajam

Būtinai tikrinti prieš pirkimą pas profesionalus, nes mašina brangi ir sena.

Rekomenduojami video