Tomas 2012-07-06
Yaris 2000m. 1.0L 5durų
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Kompaktiškas, manevringas, gerai atrodo, patikimas

Variklio triukšmas autostradoj, silpnokas variklis, kietoka pakaba

Bendras automobilio aprašas

Tai buvo antras mano ir pirmas su žmona automobilis. Į Yarį persėdau iš sportinio Opel Vectra. Pirkom savo Yarį 2006 žiemą ir važinėjam iki šiol. Užtikrintai sakau, kad tai labai patikimas automibiliukas. Kėbulas puikiai ištveria Lietuviškas žiemas (jokių rūdžių), važiuoklė tik šiemet pareikalavo smulkaus remonto (stabilizatoriaus traukės sudilo), variklis ištvermingas (reguliariai keiskit žvakes ir tepalus ir važiuosit be vargo), salonas kokybiškas ir nebraškantis. Mašina nėra galinga,bet esu įsitikinės, kad miete tai privalumas, nes greitėja lėtai ir dėl to nėra rizikos kažkam į galą įlėkti :) Valdymas labai geras, posūkiuose stovi stabiliai, o vairo aštrumas irgi neblogas. Tie kas perka Yarį jį vetna ne dėl dinaminių savybių, bet dėl patikimumo.

Variklis

Patvarus, bet ne pats ekonomiškiausias variantas. Mūsų 1.0 lito varikliukas valgo daugiau benzino, nei kiti panašūs modeliai. Važiuojant 100 km/h - 5.2 l, 120 km/h - 6.2, 140km/h - 7.5. Nepatariu smaugti variklio ir lakstyti 140, nes tada pradeda labai valgyti tepalus. Priežasčių nežinau, bet norint sumažinti užpylimo intervalus teks pradėti pilti klampesnius tepalus (10w40) nors su sintetiniais Mobil aiškiai juntamas dinamikos ir kuro sanaudų skirtumas. Reguliairiai keičiu žvakes, tepalus ir tepalo filtrą, dėl to į servisą važiuoju retai. Rimčiausias darbas variklio skyriuje buvo tik generatoriaus gedimas. Dėl konstrukcinės klaidos važiuojant per balą didesniu greičiu generatorius gauna vandens ir jei jis karštas lengvai skyla. Teko keisti visą generatorių. Dar keitėm starterio bendiksą, bet čia jau natūralus nusidėvėjimas. Važinėjant mieste variklis nėra triukšmingas, dažnai jo net negirdžiu, bet autostradoj važiuojant 120 radijos ramiai nepaklausysi. Teks gerokai pagarsinti. O jeigu negaila kuro galima važiuoti 135 ir triukšmas žymiai sumažėja.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Automobilio eksploatacija yra vidutinė. Kuro sąnaudos galėtų būti mažesnės, bet jeigu vairoti su galva o ne su klynu ir tos sąnaudos susinormalizuoja. Detalės nėra pigios, bet ir nėra labai brangios. Iš kitos pusės labai retai jų reikia, tai čia tik išloši, nes susidedi geras detales ir toliau važiuoji ramus. Technikinę ėjau 2 kartu, abu kartus be problemų. Po žiemos būna, kad rankinis stabdis streikuoja, bet išvalius susikaupusį purvą iš būgnų ir paveržus viskas vėl tvarkoj. Pavarų perjungimas ir pas mane stringa, bet kai bandžiau servise tvarkyti, jie man paaiškino, kad bėda yra ne greičių dėžėj, o pačiam svirtelės mechanizme. Kažkokia plasmasė išsidėvi, nauja būna tik perkant visą komplektą kuris kainuoja apie 500 Lt. Sakė gudresni kažką nuo Golfo gali pritaikyti, bet strigimas nėra toks didelis, kad tam ryžčiausi. Bagažinė nėra didelė, bet gryždami iš kaimo pakombinavę susikraunam ir bulves ir stiklainius. Užlenkus galines sėdynes viskas pasineičia. Gaunasi lygi plokštuma ir žiauriai daug vietos. Gyvendami Vilniuje kraustėmės 3 kartus. Viską susivežėm patys, net išardyta lova tilpo, po to kai priekinę sėdynę pareguliuoji. Talpumas labai geras. Beje penki normalaus sudėjimo žmonės lengvai telpa ir patogiai keliauja. Gale pakankamai vietos kojoms ir galvai. Nuvertėjimas, mūsų atveju, yra didokas, bet čia dėl krizės. Pirkom 2006 metais už 15000 Lt, o dabar toks Yaris kainuoja apie 7300 Lt.

Patarimai perkančiajam

Pats dažnai sakau, jei mūsų Yaris būtų su galingesniu varikliu tai būtų labai geras automobiliukas. Mieste visur telpa, kelyje stabiliai stovi ant kelio. Vasarą trūksta kondicionieriaus :)

Rekomenduojami video