CLK 2013-01-05
CLK270 CDI (2003 m)
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Dizainas, saliginai pigi eksploatacija, nedidelės kuro sąnaudos, saugumas, solidumas ir išskirtinumas jį vairuojant.

Vienintelis minusas man, tai prieš facelift centrinės konsolės dizainas. Visa kita - tik pliusai.

Bendras automobilio aprašas

Kone pagrindinis šio automobilio išskirtinumas - 2 durelės. Tai jį padaro labai žaviu pasirinkimu jaunimui, bet tuo apsiriboti būtų tikrai neteisinga. Jis puikiai tinka ir kiek vyresniems. Kam nėra tekę susidurti su dviem durelėmis turbūt pradės galvoti, kad gale sėdėti gali tik maži vaikai dėl ten esančio vietos stygio, bet šio standarto CLK pritaikyti nelabai gaunasi. Taip, gale nėra tiek vietos kiek turi koks 7-as BMW, bet konkuruoti su E klase jis gali drąsiai (jeigu kalbama apie 4, o ne 5 keleivius). Kitas stereotipas apie kupė automobilius yra, kad nuo galinių sėdynių galima išlipti tik atlenkus vairuotojo sėdynė t.y. vairuotojas privalo išlipti iš automobilio, norėdamas išleisti keleivius, bet šis dalykas yra išspręstas CLK - galima atlenkti tiek vairuotojo, tiek keleivio sėdynę. Labai unikalus jausmas važiuoti šiuo CLK atsidarius visus langus (tiek durelių, tiek tie galiniai trikampiai atsidaro). Jausmas toks, kad sėdi kokiame vandens burbule po vandeniu (pučia vėjelis, bet galima puikiai susišnekėti su keleiviais). Taip yra dėl išskirtinio CLK stogo dizaino. Renkantis mersą turbūt ganėtinai aktualūs dalykai yra komfortas, prabangumas. Būtent tuo mersai ir garsėja. Kas dėl pirmojo dalyko (komforto), tai be abejo nėra pats komfortiškiausias automobilis dėl to, kad jis yra sukurtas ant C klasės (W203) platformos, bet tai turi savotiškų pliusų (plačiau apie tai vėliau). Kas dėl prabangumo, tai nors CLK ir yra labiau giminingas C klasei, nei E ar S klasėms, bet prabangos jame tikrai daugiau negu C klasėje. Vien jau pradedant išorės dizainu matosi, kad tai yra kur kas aukštesnės klasės automobilis - puikiai atrodantis priekis, ypač su Xenon lempomis (ko 2013 metais apie tos pačios laidos C klasę jau nebepasakysi), E klasę primenantys, tačiau kur kas sportiškesni galiniai žibintai, jau minėta puiki stogo forma, suteikianti nemažai žvalumo šiam automobiliui. Kalbant apie saloną, tai labai malonus dalykas yra E klasės vairuotojo skydelis, kuris atrodo šimtą kartų geriau už C klasės, kuris yra moraliai pasenęs. Tiesa centrinę konsolę CLK paveldėjo būtent iš C klasės, ką galima drąsiai pavadinti akmeniu į dizainerių daržą. Radija atrodo ganėtinai prastai, pasenusiai, klimato kontrolė - ne ką geriau. Esant galimybei pasikeisti centrinę konsolę į facelift variantą yra stipriai rekomenduotinas dalykas, norint, kad salonas atrodytų kur kas moderniau (keičiant viskas idealiai atitinka tik reikia atkreipti dėmesį į tai, kokia klimato kontrolė yra pas jus - mechaninė ar elektronine (su skaičiukais dviejuose ekranuose)). Kalbant apie vairavimą, tai automobilis labai manevringas, pakankamai lengvai parkuojamas, stabilus dėl ganėtinai nemažo savo svorio (tik ~80 kg skirtumas nuo E klasės). Elektronika su ledu, sniegu tvarkosi pakankamai solidžiai (ne džipas, bet ir ne karvė ant ledo). Būtinai reikia paminėti ir saugumą, kuris praktiškai niekuo nenusileidžia E klasei, kuris yra vienas saugiausių to meto automobilių. Manau reikia paminėti ir šio modelio išskirtinumą. BMW e60 ar tą pačią E klasę galima sutikti kone prie kiekvieno šviesaforo (ir dažnai netgi ne vieną), o štai CLK yra kur kas retesnis egzempliorius gatvėse kas suteikia išskirtinumo. Jokiu būdu neišsigąskite to manydami, kad šio automobilio dalis rasti neįmanoma - tai visiška nesąmonė. Ardomų tokių per akis, tiesiog nėra jis pats populiariausias Lietuvoje (visgi jaunimui 20 tūkstančių yra pakankamai nemaža suma, o šeimos renkasi universalus ar minivenus), tačiau esu be galo laimingas, kad lizingo būdu turėjau galimybę įsigyti savąjį CLK. Nekeisčiau jo į jokį kitą automobilį.

Variklis

Kadangi esu dyzelio mėgėjas (nes nesu milijonierius), tai būtent dyzelio ir ieškojau (pas mane 2.7 litro variklis). Benzinas be abejo smagus dalykas, bet 15 litrų kupui yra švelniai tariant per daug. Per du metus problemų su motoru neturėjau. Tai labai patikimas agregatas (nepalyginsi su 2.2 CDI, kur ganėtinai dažnai būna bėdų su siurbliais). Važinėju Vilniuje ir drąsiai telpu į ~8,5 litro dyzelio šimtui kilometrų. Sąnaudos tikrai labai malonios, kai kalbama apie tokį tikrai solidų automobilį, o ne būdą ant ratų. Palyginimui galima pateikti panašios vertės Volkswagen Golf Mk5 su 2 litrų dyzeliniu motoru, kuris yra lengvesnis beveik puse tonos, o sąnaudos vos litru mažesnės (tarp 7-8 litrų). Štai jums ir merso technologijos - kur kas sunkesnis, galingesnis, bet ryja ne ką daugiau.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Kaina krenta kaip ir kitų automobilių po kelis tūkstančius per metus. Neiššimtis ir CLK, tačiau jis pakankamai gerai išlaiko savo vertę dėl ganėtinai mažos pasiūlos (geresnis variantas yra nuperkamas pakankamai greitai). Štai dabar ir laikas pakalbėti apie eksploataciją. Kaip jau ir minėjau anksčiau, šis automobilis dalinasi ta pačia važiuokle su C klase. Tai labai, labai geras dalykas, kai važiuoji tikrintis važiuoklę ar ją remontuoti. :) Prisiskaičius apie kokias airmatic arba pneumatinės važiuoklės tūkstantinius remontus (būdinga E, S, CLS, CL klasėms), tai serviso galima bijoti kaip velnias bažnyčios, bet su CLK jokių problemų tikrai nebus. Važiuoklė ganėtinai paprasta, lengvai ir saliginai pigiai tvarkoma. Tiesa kėbulo dalys nėra pačios pigiausios, tad automobilį reikia pasaugoti. :)

Patarimai perkančiajam

Tai tikrai puikus variantas ir jeigu galvoji apie tokio aparato pirkimą - nedvejok, nes tai tikrai geras pasirinkimas.

Rekomenduojami video