2019-11-10
Honda Civic VIII FK2 5D 1.8 i-VTEC 2006 m.
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

Patikimas, stabilus, ekonomiškas, talpus

Gana kieta pakaba

Variklio darbinis tūris, l: 1,8
Kuro tipas: Benzinas
Degalų sąnaudos mieste, l/100km: 9,0
Degalų sąnaudos užmiestyje, l/100km: 6,0
Vidutinės degalų sąnaudos, l/100km: 7,7
Bendras automobilio aprašas

Automobilį turiu daugiau nei dvejus metus, nuvažiavau virš 45 000 km. Puikios būklės visiškai originalus 2006 m. hečbeko tipo modelis su 1.8 benzininiu varikliu bei mechanine pavarų dėže. Atvyko iš Italijos su nebloga komplektacija: navigacija, panoraminis stogas, xenon žibintai, kritulių daviklis, tel. pasijungimas bei balso valdymo funkcijos. Gaila, jog be šildomų sėdynių, tačiau piečiau gyvenantiems jų tiesiog nereikia. Civic'as nupirktas su 160 000 km rida. Atmosferinis benzininis variklis 1.8 litro (kodas R18A2) - puikus, ekonomiškas bei patikimas. Absoliučiai jokių bėdų su juo, ne veltui dar šiais 2019 metais, yra vis dar pardavinėjami nauji Honda HR-V su iš esmės šiuo varikliu tik dar kiek patobulintu per tiek metų (variklio serijos kodas R18). Ne veltui yra sakoma, jog jis patikimiausias savo klasėje, tikrai kaip ir daugelis Honda variklių šis taip pat yra bulletproof. Mano važiavimu kuro sąnaudos užmiestyje 5.8 - 7.2 l/100 km, Vilniaus mieste 9 - 10 l/100 km, vidutinės 7.7 l/100 km. Variklis turi i-VTEC sistemą, tačiau jis suprojektuotas ne galiai, o ekonomiškumui. Čia nėra tos standartinės VTEC sistemos, o atvirkščiai, yra vadinamas "reverse" VTEC'as. T.y. automobilio kompiuteris atpažįsta kai yra važiuojama ekonomiškai ir įjungia šį "reverse" VTEC'ą siekiant sumažinti kuro sąnaudas. Važiuojant agresyviau ir keliant apsukas variklis dirba lyg įprastai - jokia kintamų vožtuvų sistema neįsijungia, kadangi, kaip ir minėta, projektuotas siekiant pagerinti ekonomiškumą. Kaip 1.8 atmosferinis variklis jis turi gana daug sukimo momento bei tikrai pakankamai galios kasdieniam naudojimui. Kai 2005 m.automobilis buvo išleistas, teigta, jog jo kuro sąnaudos atitinka analogiškiems 1.5 l varikliams, o galia prilygsta 2 l varikliams. Interjero kokybė tikrai nebloga, gal tik garso izoliacijos norėtųsi kiek geresnės ilgesnėse kelionėse. Labai patogus vairas, sėdynės taip pat kasdieniam naudojimui puikios. Patogioje vietoje įmontuotas spidometras - žiūri į kelią ir nenukreipęs akių iškart matai savo greitį. Vėliau persėdus į automobilį su tradiciniu spidometru kartais dirsčioti žemyn tiesiog nepatogu. Kaip tokios klasės automobilyje - erdvės labai daug. Hečbeke su 5 durimis galinės sėdynės ne tik nusilenkia iki lygių grindų, bet ir pasikelia į viršų ir užsilenkia ("Honda Magic Seats") - galima talpinti labai didelį krovinį, nes visas galas laisvas, o galinės durelės atsidaro labai plačiai - 90 laipsnių kampu. Bagažinė - savo laiku buvusi talpiausia klasėje, vietos tikrai yra. Gal kiek norėtųsi geresnio matomumo gale, bet yra parkavimo jutikliai, tad nėra taip blogai, o tas galinio lango spoileris naktį užstoja gale važiuojančių automobilių šviesas. Civic'as yra su R17 ratlankiais bei gana žemo profilio padangomis (225/45), tad yra stabilus kelyje, tačiau nuo to kenčia komfortas - automobilis gana kietas, bet man asmeniškai tai patinka.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Kaip ir daugelis Hondų, automobilis gerai išlaiko savo vertę. Šį benzininį modelį 2017 m. pirkau už 4500 EUR. 2019 m. analogiško modelio kainos vis dar svyruoja nuo 3000 iki 6000 EUR. Nors buvo neprivaloma, tačiau iškart nusipirkus pakeičiau galinius amortizatorius, kadangi ant nuožulnaus paviršiaus jie neveikdavo kaip turėtų ir sucypdavo (130 EUR su pakeitimu). Eksploatacijos laikotarpiu jokių gedimų nebuvo, keičiu laiku tepalus, filtrus ir tiek žinių. Automobilyje teko išimti bluetooth tel. pasijungimo modulį, kadangi jis "siurbia" energiją ir per kelias dienas iškrauna akumuliatorių. Internete šių naudotų modulių kainos apie 50 -150 EUR.

Rekomenduojami video