M.B. 2013-05-22
Pervertinamas
  • Mano vertinimas
  • Patikimumas
  • Varikliai
  • Interjero kokybė
  • Komfortas
  • Valdymas

minivenams būdingos savybės, ekonomiški dyzeliniai varikliai, geros valdymo savybės, nesudėtinga gauti atsarginių dalių, priimtinos įsigijimo kainos, lengva parduoti

daug gedimų - pradedant lūžtančiomis plastmasėmis, byrančiomis važiuoklėmis, kondicionieriais, dyzelinių variklių gedimai dėl vairuotojų kaltės bei didelės ridos, elektronikos bėdos

Variklio darbinis tūris, l: 1,0
Kuro tipas: Dyzelinas
Bendras automobilio aprašas

Šis antrosios kartos Ford Galaxy yra toks pat automobilis kaip ir jo giminaičiai - VW Sharan ar Seat Alhambra. Tai automobilis, pagamintas tikrai ne Vokietijoje ir tai akivaizdžiai matosi ilgiau jį eksploatuojant. Jis surinktas "AutoEuropa" gamykloje Palmeloje, Portugalijoje (kur gaminamas ir Sharanas su Alhambra). Mašina naudoja tą pačią "Volkswagen Group B-VX62" platformą kaip ir jos kiti broliai. Šis Galaxy yra erdvesnis, platesnis už savo pirmtaką ir turi guvesnius motorus. Deja, palyginus su ankstesniu modeliu, šis nėra toks patikimas ir tai teko ar tenka patirti ne vienam jį vairavusiam. Mašinos pliusai : mašina gali pasigirti tuo, kad jos prekinis ženklas garantuoja platų atsarginių dalių pasirinkimą, o turint ir giminiškus brolius, tai daugumą detalių galima paimti iš jų (tai ypač svarbu perkant nenaujas dalis). Galaxy yra talpus, lengvai valdomas, jautrią vairo sistemą turintis priekiniais ratais varomas minivenas. Salone laisvai jausis visi 5 keleiviai, o ir bagažinėje vietos liks pakankamai (pvz. - šuniui :) ). Galaxy turi tikslią pavarų dėžę, pakankamai lengvai transformuojamas sėdynes, yra nemažai dėžučių daiktams susidėti. Važiuoklė nei per kieta, nei per minkšta - man tinkama. Labai gera ergonomika - visi valdymo prietaisai išdėsyti logiškai, jais lengva naudotis. Kokybiškos panelio medžiagos, normalaus dydžio mygtukai, normalaus dydžio šoninio matomumo veidrodėliai. Dideli stiklai bei stogo bagažinė garantuoja salono jaukumą ir šviesumą (kai kam tai nepatinka). Galima pagirti gerą vairuotojo poziciją - kojoms vietos pilna, vairo padėtis įtikinama, geras matomumas. Į automobilį patogu įlipti ir išlipti, durelės nors ir didelės, bet lengvai darinėjasi. Mašinai jau beveik 10 metų, o kėbulas neturi jokių rūdžių. Žodžiu, Galaxy - šeimos mašina, į kurią sutalpinsite visą reikalingą mantą. Jei išsirinksite Ghia komplektacijos mašiną, joje bus pati pilniausia komplektacija, Zetec versija yra su galingesniais motorais ir šiek tiek sportiškesne pakaba. LX - standartinė komplektacija. Minusai: minusų daugiau nei pliusų (tikrai, tuo netikėjau, bet ne vienas skundžiasi). Tai nėra pati patikimiausia mašina. Vokietijos Tuv centrai patvirtino, kad savo amžiaus grupėje tai yra vieni nepatikimiausių minivenų. Tiesa, oficialiai "prasčiausias" yra Alhambra, Sharanas irgi blogesnis už Galaxy. Už šiuos modelius nepatikimesni yra tik pusiau amerikoniški Chrysler Voyager, Renault Espace bei Eurovanai (Peugeot 807, Citroen C8, Fiat Ulysse, Lancia Phedra - nors teko girdėti, kad dauguma aspektų jie geresni ir už Galaxy). Skaudžiausios ligos - dažni priekinių pusašių bei važiuoklės stabilizatorių gedimai. Pakabą tenka remontuoti kasmet (faktiškai - kas 20000 km). Įsitikinau, kad brangesnės dalys tikrai kokybiškesnės, bet gal tik pusmečiu ilgiau tarnauja. Ir remontai nepigūs - nuo 500 lt ir daugiau, priklausomai nuo gedimo). Negaliu atleisti tokių gedimų, nes toks vaizdas, kad minivenui sudėjo eilinio sedano važiuoklę. Be to mašina siūbuoja, yra nestabili. Dar labai dažnai genda kondicionierius. Jis genda kasmet ir pastoviai praleidžia šaldiklį (freoną). Pagrindinės šio elemento problemos - kondicionieriaus kompresorius, prakiūra vamzdeliai. Sugedus kondicionieriui, krinta mašinos variklio sūkiai. Kondicionieriai yra brangiai remontuojami ir apskritai labai lepūs įrengimai. Nelabai patikimi valytuvai - pasitaiko, kad sušlubuoja varikliukai. Apskritai, valytuvai kažkokie sunkūs, masyvūs. Dažnai subyra įvairios salono plastmasės (ypač rankenėlės, kuriomis uždaromo durys). Susibraižo plastikinės durelių apdailos. Laimei, plastikas nelinkęs braškėti. Gali būti, kad nusipirkus mašiną bėgant laikui pradės strigti antros eilės sėdynių transformavimo mechanizmas - gali sulūžti bėgeliai, įtrūkti sėdynių tvirtinimas (galinės sėdynės yra trys atskiros - gal ir dėl to). Iš dar galinčių pasitaikyti bėdų - elektronikos įrengimai (stiklų pakelėjai), automatinių pavarų dėžių gedimai (dažniausiai prasideda nuvažiavus 150000 km). Nepratusiems valdyti minivenų teks susitaikyti su jų nerangumu. Galaxy blogas tuo, kad jo priekio visiškai nesimato - lengva sulaužyti buferį aikštelėse.

Variklis

Dyzeliniai varikliai geresni už benzininius, bet su ta sąlyga, kad nenuvažiavę pusės milijono kilometrų. Be to dyzeliniai varikliai yra pasiskolinti iš Volkswagen koncerno (tie patys, kaip ir broliškuose Alhambroje ir Sharanuose). Benzininiai varikliai yra trijų kubatūrų - dvilitris (Ford), 2,3 l (Ford) ir 2,8 V6 (Volkswagen). Iš dyzelinių variklių reikia išskirti 4 galimus galingumų variantus - 66 kw, 85 kw, 96 kw, 110 kw. geriausia rinktis 97 kw motorą, bet sunku rasti automobilius su tokiu varikliu. Visi šie motorai yra Pumpe - Duse principo (siurblio - purkštuko). Jie visi ekonomiški ir gerai „traukia“ (išskyrus silpniausią). Ekonomiški (nuo 5,5 iki 8 litrų dyzelino 100 km.). Rinkoje dažniausiai sutinkamas 85 kw motoras. Galingiausia versija - puikiai traukia, nedegina daug kuro, bet ne tik sunku nupirkti ir rasti nenuvažinėtą - labai brangūs siurblio purkštuko remontai, brangūs patys purkštukai (1000 lt ir daugiau už vienetą). Todėl nepiktnaudžiaukite pigiu kuru iš neaiškių šaltinių. Dyzeliniuose VW motoruose yra prasti EGR vožtuvai (dažnai užsikemša), pasitaiko turbinų gedimų. Gali pasitaikyti ir brangiai šalinamų dvimasio smagračio (plaukiojančios sankabos) problemų. Agresyviai važinėtuose dyzeliuose gali būti suplyšusios centrinės variklio pagalvės. Iš elektrinės dalies gedimų dyzeliuose šiek tiek problemų gali kelti alkūninio veleno padėties davikliai. Aišku, brangu keisti dyzeliniū motorų dirželius – atsieis gerokai virš tūkstančio litų ( ir daugiau). Keisti dirželius patartina kas 75000 kilometrų. Dyzelių galią galima padidinti su "chip" tiuningo pagalba. Iš benzininių motorų geriausia rinktis 2,3 l Ford variklį (Dohc, 16 vožtuvų). Ekonomija kaip dvilitrio, sugyvena su dujomis (ne pigiomis) ir degina apie dvylika litrų kuro (su mechanine dėže). Benzino vidutiniškai apie dešimt litrų (automatas – litru daugiau). Fordo benzininiuose motoruose nėra paskirstymo dirželio. Jį atstoja grandinė. Dvilitrės modifikacijos sąnaudos identiškos. Niekas ne pigiau ir ne mažiau. Tiesa, silpnesnis variklis yra mažesnis, jam reikia mažiau alyvos. Fordo benzininiai motorai nėra itin eiklūs ir ekonomiški. Silpnesnės vietos – aušinimo sistema, babinų gedimai. Bėgant metams variklis gali „išeiti į užtarnautą poilsį“. Reikia atidžiai prižiūrėti aušinimo sistemą. 2,8 litro Volkswagen benzininis VR6 motoras puikiai važiuoja tiek su automatine dėže, tiek su mechanine, tačiau jo apetitas yra labai nekuklus – nuo dešimties iki aštuoniolikos litrų šimtui kilometrų. Jis yra patikimas, bet brangesnė jo eksploatacija (gedimų atveju), daugiau lėšų pareikalaus dirželių keitimas. Iš esmės, jei rasite geros būklės dyzelinį automobilį – geriausia rinktis jį. Nepagailėkite didelės pinigų sumos, net jei išleisite labai daug pinigų. Kai pradėsite juo važinėti, sutaupysite neįtikėtinai dideles pinigų sumas degalams. Deja, gerą dyzelį rinkoje rasti sunku - vakariečiai juos suvažinėja. Benzininiai motorai šiame modelyje apsimoka tik su dujine įranga. Be to jie nėra super patikimi. Laimei – nesudėtingai taisomi.

Eksploatacijos kaštai, nuvertėjimas

Ford Galaxy geresnis už VW Sharan ir Seat Alhambra tik savo kaina - juos pigiau nupirkti. Tiesa, jei norėsite parduoti, geriausia rinktis Volkswageną - jo kaina didesnė dėl prekinio ženklo prestižo, be to ir lengviau parduoti, mažiau nuvertėja, nors tikrai nėr ageresnis ir ne patikimesnis. Nuvertėjimas spartesnis už Galaxy pirmtako (pirmos kartos). Geros būklės mašina kainuos nuo 15000 litų. Mašina genda dažnokai, atsiranda įvairių kvailokų gedimų. Mašina tikrai nėra patikima. Visa kita tenkina. Kitą kartą tikrai nepirkčiau ir tokių nenorinčių pirkti darkart pasakyčiau dar ne vieną. Pervertinamas minivenas - rinkoje yra patikimesnių analogų. Teko susidurt su 2000 metų Espace - laikė tikrai geriau, nors techniškai sudėtingas.

Patarimai perkančiajam

Ieškokite daugiau tokios klasės mašinų modelių. Prieš perkant reikia labai gerai įvertinti būklę, nes pasiūla didelė, o kokybės - maža.

Rekomenduojami video